Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا به نقل  از روابط عمومی دانشگاه صنعتی اصفهان، منصور غلامی روز یکشنبه در اجلاس سراسری معاونان آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه‌های کشور که بصورت مجازی و به میزبانی دانشگاه صنعتی اصفهان برگزار شد، افزود: طرح ساماندهی آموزشی عالی در نقشه جامع علمی کشور مورد تأکید قرار گرفته و مصوب شورای عالی انقلاب فرهنگی است و اجرایی شدن آن منوط به همکاری بسیار نزدیک و هماهنگ کلیه دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با بیان اینکه اجرای این طرح به نفع نظام آموزش عالی کشور است، اظهار داشت: در مرحله نخست، تشکیل شبکه علمی بین دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی در سطح استانی، منطقه ای و ملی را مد نظر قرار دادیم که مراکز آموزش عالی به شکل معقول و منطقی با هم ارتباط پیدا کنند.

غلامی  هم افزایی بین دانشگاه های بزرگ وکوچک در این طرح را حائز اهمیت دانست و تاکید کرد: با اجرای طرح ساماندهی آموزشی عالی کشور دانشگاه‌ها می‌توانند از توانمندی‌های یکدیگر استفاده کنند و اختیارات خاصی را در سطح شبکه علمی به اشتراک بگذارند که به نفع توسعه آموزش عالی و رشد دانشگاه‌های کوچک تر خواهد بود.

وی ادامه داد: در شبکه علمی حاصل از اتصال مراکز آموزش عالی باید به دنبال ارتقای کیفیت آموزشی و استفاده مناسب از ظرفیت‌ها و امکانات برای توسعه کمی نظام آموزش عالی باشیم.

غلامی  بازنگری سیاست دانشگاه‌ها در طرح های راهبردی را با نگاه به وضعیت موجود کشور در مقابله با بیماری کرونا، بسیار مهم دانست و گفت: ماموریت گرایی در حوزه ساماندهی و توسعه آموزشی مراکز آموزش عالی کشور به طور جدی ایجاب می‌کند که همه دانشگاه‌ها طرح های راهبردی خود را مورد بازنگری و در اصلاحات و برنامه‌های تکمیلی، فضای جدید آموزشی و هدف‌گذاری دوباره ای را مورد توجه قرار دهند.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با بیان این که تلاش محققان کشور همراه با تحولات علمی دنیا روند خوب و  مناسبی داشته است، تصریح کرد: مشکلات و مسائل داخلی نباید مانعی برای عقب ماندن از قافله علمی دنیا باشد بلکه لازم است در برنامه‌ریزی‌های آموزش عالی به توسعه و تحول علوم مختلف دنیا، رشته‌های جدید و بین رشته ای و علوم پایه توجه بیشتری داشته باشیم.

وی با بیان اینکه درباره تاثیر گذاری دانش آموختگان دانشگاه‌ها در حل مشکلات جامعه از ما سوال می‌شود و باید به این نقدها توجه داشت، تاکید کرد: در بخش توسعه فناوری ها آنچه که در سال‌های گذشته و بویژه مقطع کنونی خود را نشان داد حاصل بکاربستن یافته‌های علم و فناوری و اثرگذاری دانش‌آموختگان دانشگاه در پارک های علمی و فناوری و مراکز رشد کشور بوده است.

غلامی  ضرورت تأثیرگذاری هرچه بیشتر دانش آموختگان و متخصصان در حوزه‌های اقتصادی اجتماعی کشور  را نیازمند بازنگری سیاست‌ها در برنامه‌های آموزشی دانست و افزود: برخی دانشگاه‌های فنی حرفه ای و علمی کاربردی به‌طور هدفمند برای تربیت نیروهای مهارتی برنامه ریزی کردند با این حال دانشگاه‌های دولتی نیز در تربیت نیروی متخصص و آماده سازی برای ورود به مقاطع تحصیلات تکمیلی که نیاز مهم صنعت و اقتصاد است در تلاش هستند.

وزیر علوم، تحقیقات وفناوری اضافه کرد: رشد جایگاه علمی کشور در زمینه پژوهش و فناوری در عرصه بین الملل، حاصل کار دانشگاه ها در تربیت نیروی انسانی ماهر و توانمند است که جای تقدیر از همکاران هیات علمی و نظام آموزشی کشور را دارد.

وی تحقق اهداف آموزش عالی و به ثمر رساندن مأموریت‌هایی که برای تربیت نیروی انسانی ماهر نیاز است را مستلزم توانمندسازی مراکز آموزش عالی بویژه کوچک دانست و ابراز امیدواری کرد که حاصل این نشست های تخصصی برای رفع کاستی‌ها، بهبود مأموریت‌ها و اقدام ضروری به سرعت مورد استفاده قرار گیرد.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با بیان این‌که صرف بودجه ملی و عمومی برای تربیت نیروی انسانی ماهر در دانشگاه ها باید با بهره وری بیشتری همراه باشد، اضافه کرد: بیش از هفت سال است که توسعه ای در تعداد مراکز آموزش عالی اتفاق نیفتاده و در سطح رشته ها و گرایش ها نیز تلاش های محدودی شکل گرفته است.

رییس دانشگاه صنعتی اصفهان نیز در این نشست گفت: با توجه به ظرفیت‌های خوبی که در تجربه آموزش مجازی کسب کردیم، می‌توانیم شبکه ملی آموزش کشور را تقویت کنیم و از آموزش با کیفیت دانشگاه‌ها به‌عنوان نقاط قوت در ارتباطات علمی با کشورهای فارسی زبان استفاده کنیم.

سید مهدی ابطحی، توجه حوزه بین الملل دانشگاه صنعتی اصفهان به گردآوری تجربه‌های دانشگاه های برتر دنیا در آموزش مجازی و شیوه برگزاری آزمونهای سالم را از تلاش های قابل توجه این دوران دانست و افزود: نتایج این پژوهش در تدوین برنامه مناسب آموزش مجازی دانشگاه به‌کار گرفته شد و در اختیار سایر دانشگاه های کشور نیز قرار گرفت.

وی با بیان اینکه بالاترین سرمایه‌گذاری برای تأمین تجهیزات و زیرساخت‌های برگزاری کلاس های آنلاین و ارتقای کیفیت آموزش در دانشگاه صنعتی اصفهان در دوران همه‌گیری کویید ۱۹ انجام شد، تاکید کرد: این دانشگاه همه بودجه و امکانات خود را به کار گرفت تا آموزش دانشجو یک روز هم عقب نیافتد.

وی با اشاره به مشکلات ناشی از شرایط اقتصادی کشور و ناپایداری قیمت ارز از سازمان امور دانشجویان خواست تا همچون گذشته با ابلاغ ردیف‌های بودجه ای برای توسعه زیرساخت های آموزش مجازی دانشگاه‌ها کمک کند.

رییس دانشگاه صنعتی اصفهان، تلاش های معاونت آموزشی وزارت علوم برای افزایش اختیارات دانشگاه در حوزه آموزشی و ساماندهی موسسه‌های آموزش عالی را قابل تقدیر دانست و اظهار امیدواری کرد: دستاوردهای پنجاه و چهارمین اجلاس سراسری  معاونان آموزشی سراسر کشور در تقویت شبکه علمی کشور مؤثر واقع شود.

سخنرانی معاون آموزشی وزیر علوم، مدیرکل دفتر گسترش آموزش عالی این وزارت خانه، دبیران مناطق آموزشی کشور و برگزاری نشست های تخصصی در سطح معاونان آموزشی و تحصیلات تکمیلی، از دیگر بخش های پنجاه و چهارمین اجلاس سراسری  معاونان آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی سراسر کشور بود.

اجلاس یک روزه معاونان آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی سراسر کشور روز یکشنبه به‌صورت مجازی و با محوریت دانشگاه صنعتی اصفهان برگزار شد.

دانشگاه صنعتی اصفهان حدود ۱۰ هزار دانشجو و ۵۰۰ عضو هیات علمی دارد و به عنوان یکی از دانشگاه های برتر کشور مطرح است.
 

برچسب‌ها دانشگاه صنعتی اصفهان اصفهان دانشگاه

منبع: ایرنا

کلیدواژه: دانشگاه صنعتی اصفهان اصفهان دانشگاه دانشگاه صنعتی اصفهان اصفهان دانشگاه اخبار کنکور معاونان آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی دانشگاه صنعتی اصفهان تربیت نیروی آموزش مجازی وزیر علوم عالی کشور شبکه علمی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۹۰۲۰۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لزوم ایجاد فضا‌های آموزشی و تربیتی در آموزش و پرورش


به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز فارس، صادق ستاری فرد در آیین افتتاحیه صعود پانصد معلم کوهنورد هشت استان جنوب کشور به قله «بل» در شهرستان اقلید استان فارس، گرامیداشت هفته معلم و یادواره شهدای فرهنگی کنگره ملی ۱۵ هزار شهید استان فارس گفت: معلمان قله‌های بسیاری همچون قله های؛ علم، عطوفت، مهربانی، نجابت، ایثار و از خود گذشتگی را فتح  و وجودشان را برای دانش آموزان هزینه می‌کنند.
وی افزود: در ابتدای انقلاب اسلامی توجه به سرمایه انسانی بود که پیروزی را ممکن ساخت لذا گردهمایی معلمان حول یک محور باعث تحول در جامعه می‌شود.
معاون تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش تصریح کرد: پیامبر اسلام در ابتدا برای نیل به هدف تربیت نیروی انسانی، مسجد را بنا کرد لذا اکنون ما هم در آموزش و پرورش نیاز به ایجاد فضا‌های مختلف آموزشی و تربیتی مطلوب داریم تا تربیت به معنای واقعی کلمه محقق شود.
صادق ستاری فرد ادامه داد: گام بعدی پیامبر (ص) ارائه محتوا بود و قرآنی را که از جانب خداوند بر او نازل شد به جامعه معرفی کرد و امروز ما باید بر اساس سند تحول بنیادین، محتوای خوب ارائه دهیم.
گفت: نظام محاسبه‌ای که پیامبر (ص) انجام دادند همان نظام ارزشیابی امروزی است که ما باید در دستور کار قرار دهیم، زیرا جهت دهنده همه ارکان تربیتی، نظام ارزشیابی است.
معاون تربیت بدنی و سلامت وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: رهبر معظم انقلاب ، پارسال به صراحت از هزینه کردن در آموزش و پرورش به عنوان سرمایه گذاری یاد کردند،  بنابراین ضروری است که سهم بودجه‌ای آموزش و پرورش از بودجه عمومی کشور، افزایش یابد.
۵۰۰ معلم کوهنورد از هشت استان اصفهان، بوشهر، کرمان، هرمزگان، چهارمحال و بختیاری، کهکیلویه و بویراحمد، یزد و فارس صبح امروز به قله «بل» بلندترین قله استان فارس صعود کردند.

دیگر خبرها

  • پارسانیا: باید ارتباط میان بنیادهای معرفتی و محیط‌های علمی را مشخص کنیم
  • باید ارتباط میان بنیادهای معرفتی و محیط‌های علمی را مشخص کنیم
  • ایجاد ۲۲ هسته پژوهشی حوزه‌های علوم شناختی در دانشگاه‌های کشور
  • راه‌اندازی دانشگاه آزاد اسلامی در رشتخوار ضروری است
  • درخواست رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها برای تدوین بسته عملیاتی ساماندهی دانشگاه هنر
  • ضرورت توسعه تعاملات علمی دانشگاهی در راستای منافع دو کشور در عرصه بین‌المللی
  • دهه سرآمدی آموزش در دانشگاه‌ها آغاز شد
  • دهه سرآمدی آموزش در دانشگاه‌ها از امروز آغاز شد
  • دهه سرآمدی آموزش فرصت مغتنمی برای ادای احترام به پیشگامان ساحت تولید و نشر معرفت و حکمت است
  • لزوم ایجاد فضا‌های آموزشی و تربیتی در آموزش و پرورش