Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس اسبق فدارسیون فوتبال گفت: تصور ایجاد یک فوتبال حرفه‌ای در مدت زمان کوتاه یک ورزش سیاست زده شکل داد که جلوی پیشرفت فوتبال را گرفت و در هیچ سالی نتوانستیم یک اساسنامه منطبق بر اساسنامه فیفا و سازگار با فرهنگ داخلی کشور تدوین کنیم.

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری دانشجو، داریوش مصطفوی در ارتباط تلفنی با برنامه " ورزش بدون ویرایش" اظهار کرد: به عقیده من فوتبال ایران پس از انقلاب چندین رنسانس را پشت سر گذاشته است که نخستین آن در سال 1990 یعنی در بازی‌های آسیایی پکن رخ داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در آن روزها مردم آماده بودند و فوتبال ما توانایی رسیدن به سطح نیمه حرفه‌ای را داشت.

وی افزود: در آذرماه 1376 که ایران پس از 20 سال به جام جهانی فوتبال راه یافت، دومین رنسانس اتفاق افتاد. در واقع این رخداد می‌توانست شروعی برای رسیدن به فوتبال حرفه‌ای باشد.

رئیس اسبق فدراسیون فوتبال یکی از دلایل عدم کامیابی فوتبال ایران را تغییر شکل آن و آمیخته شدن با سیاست دانست و اظهار کرد: تصور ایجاد یک فوتبال حرفه‌ای در مدت زمان کوتاه یک ورزش سیاست زده شکل داد که جلوی پیشرفت فوتبال را گرفت و در هیچ سالی نتوانستیم یک اساسنامه منطبق بر اساسنامه فیفا و سازگار با فرهنگ داخلی کشور تدوین کنیم.

مصطفوی در بخش دیگری از برنامه " ورزش بدون ویرایش " رادیو گفت و گو به موضوع اسناسنامه جدید فوتبال اشاره کرد و گفت: در این روزها پس از مدت‌ها تلاش افراد فدراسیون به خصوص اعضای هیئت مدیره اعم از دبیرکل و سرپرست، رفت و آمد و ارسال اساسنامه به فیفا، بالاخره آنچه که مورد نظر و پذیرش فیفا بود تهیه شد‌.

وی به برخی از اصلاحات اساسنامه اشاره کرد و گفت: ایراداتی که در بخش فوتبال بانوان وجود داشت برطرف شد. یکی از این موارد حضور نایب رئیس فوتبال بانوان، کاپیتان تیم ملی، مربی و بهترین بازیکن بانوان در مجمع فدراسیون است، در واقع بر اساس این بند، حدود 10 نفر از بانوان فعال در فوتسال و فوتبال به مجمع راه یافتند.

به عقیده این پیشکسوت فوتبال کشور، اساسنامه جدید دست سیاست را از فوتبال کوتاه خواهد کرد و حق بانوان در فوتبال رعایت شده است.

مصطفوی اظهار امیدواری کرد کلیات این اساسنامه در 8 آذر به تصویب برسد و پس از ارسال به فیفا و پذیرش از سوی این نهاد بین المللی، در بهمن ماه با انتخاب رئیس فدراسیون به مراحل کامل در اجرا برسد.

وی از سیاست‌های وزارت ورزش در قبال فوتبال انتقاد کرد و گفت: چند روز پیش معاون وزیر ورزش اعلام کرد چون تاسیسات و امکانات فیزیکی فوتبال متعلق به وزارت ورزش است این نهاد باید در این ورزش دخالت کند. اگر فیفا از این موضوع آگاه شود برای فوتبال ایران گران تمام می‌شود.

رئیس اسبق فدارسیون فوتبال با تاکید بر ایجاد یک مجمع 150 نفری شامل پیشکسوتان این رشته، اظهار کرد: باید برای فوتبال کشور یک پارلمان با افراد متخصص داشته باشیم تا افراد کم تخصص و بی دانش در اقلیت قرار بگیرند و تصمیمات آن سبب ارتقای ورزش کشور شود نه این که منجر به انتخاب افرادی چون "آقای کفاشیان" شود.

مصطفوی در خاتمه گفت: داوری یکی از مسائل بسیار مهم و از جزئیات فوتبال است که باید ساماندهی شود. باید توجه داشته باشیم تا زمانی که جزئیات فوتبال مورد به مورد رسیدگی نشود نمی‌توان کلیات آن را بهبود بخشید و به آن چه که مد نظر فیفاست برسیم.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: داریوش مصطفوی جام جهانی برنامه ورزش بدون ویرایش حرفه ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۹۰۲۲۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اولین رنکینگ رسمی فوتسال جهان/ مردان ایران در رده چهارم، بانوان هشتم

به گزارش خبرگزاری علم و فناوری آنا، فیفا برای نخستین بار رده‌بندی جهانی کشورهای فوتسال را راه‌اندازی و اعلام کرد و از این به بعد همراه با رده‌بندی تیم‌های ملی فوتبال، رده‌بندی تیم‌های ملی فوتسال نیز اعلام می‌شود.  

فیفا رده‌بندی رسمی جهانی فوتسال فیفا را با قدرت‌های برزیل راه‌اندازی کرد که اولین کشور شماره یک در جدول مردان و زنان است، زیرا این ورزش به سرعت در حال رشد یک گام بزرگ دیگر به جلو برداشته است.

برزیل در رده‌بندی برترین تیم‌های ملی مردان در رده نخست قرار دارد. این تیم در ۹ دوره جام جهانی فوتسال، پنج بار قهرمان جهان شده است.

همچنین تیم ملی فوتسال بانون کشورمان نیز در رده‌بندی جهان در رده هشتم دنیا و پس از تایلند در رده دوم آسیا قرار دارد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • تاج: ورود بانوان به ورزشگاه اصلا منع نمی‌شود
  • تاج: اگر کسی نمی‌تواند کرامت بانوان را حفظ کند حضورش در ورزشگاه‌ها منع می‌شود/ وزیر ورزش از مسائل فرهنگی باشگاه‌ها نگران است
  • تاج:اگر کسی نمی‌تواند کرامت بانوان را حفظ کند حضورش در ورزشگاه‌ها منع می‌شود/وزیر ورزش از مسائل فرهنگی باشگاه‌ها نگران است
  • تاج:اگر کسی نمی‌تواند کرامت بانوان را حفط کند حضورش در ورزشگاه‌ها منع می‌شود/وزیر ورزش از مسائل فرهنگی باشگاه‌ها نگران است
  • ورود زنان باید ضابطه‌مند باشد/ ورود بانوان به ورزشگاه منع نمی‌شود
  • وعده مهدی تاج؛ از فصل آینده هر تماشاگر با کد ملی روی صندلی خودش می نشیند!
  • تیم ملی فوتسال ایران چهارم جهان شد/ فوتسال بانوان در رده هشتم
  • اولین رنکینگ رسمی فوتسال جهان/ مردان ایران در رده چهارم، بانوان هشتم
  • پیشرفت ۹۰ درصدی مرحله اول تکمیل ورزشگاه تختی قم
  • پیشرفت ۹۰ درصدی مرحله اول ورزشگاه تختی