Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش روز یکشنبه ایرنا به نقل از تارنمای شورای روابط آمریکایی –اسلامی، این شورا با صدور بیانیه ای، مقام های بعدی کاخ سفید را به ارتقا سطح حقوق مدنی، اعمال برابری نژادی، اتخاذ سیاست خارجی عادلانه و گنجاندن مسلمانان آمریکا در نقش های متنوع دولتی ترغیب کرد.

«نهاد عواد» مدیر اجرایی ملی این شورا در این بیانیه آورد: شورای روابط آمریکایی – اسلامی به جو بایدن رئیس جمهوری منتخب پیروزی اش و راه اندازی مبارزه انتخاباتی فراگیر با تمرکز بر وحدت ملت ما را تبریک می گوید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در ادامه این بیانیه آمده است: بایدن رئیس جمهوری منتخب درمورد پایان ممنوعیت اعمال شده بر مسلمانان در اولین روز کاری اش و پرداختن به مساله تبعیض مذهبی و نژادی وعده داده است. ما قصد داریم به دیگر رهبران مسلمان آمریکایی و سازمان ها در تضمین اینکه دولت بایدن به این تعهدات عمل می کند، بپیوندیم. ما همچنین در نظر داریم از دولت مان در هنگام خطا مسئولیت بخواهیم.

عواد گفت که جامعه مسلمانان آمریکایی، یک منبع مهم برای سیاستگذاری ملی و ایالتی هستند و از کنگره و رئیس جمهوری منتخب می خواهند اصلاحات مربوط به حقوق مدنی را به اجرا گذارند.

این شورا همچنین از تیم بایدن خواست به سیاست های مهاجرتی تبعیض آمیز همچون ممنوعیت سفر مسلمانان و آفریقایی تبارها به آمریکا و قانون جلوگیری از سفر تروریست ها مصوب سال ۲۰۱۵میلادی پایان دهد.

در بیانیه مزبور همچنین از دولت بعدی آمریکا خواسته شده است دسترسی برابر مسلمانان آمریکا به کمک های ایالتی و فدرال موجود برای مبتلایان به کووید –۱۹ را تضمین و در تمهیدات استخدامی دولت فدرال برابری اعمال کند.

شورای روابط آمریکایی – اسلامی، بزرگترین سازمان دفاع از آزادی های مدنی مسلمانان است که وظیفه محافظت از حقوق مدنی، ارتقا سطح درک از اسلام، ترویج عدالت و قدرت بخشی به مسلمانان آمریکا را برعهده دارد.

دونالد ترامپ قبل از انتخاب به منصب رئیس جمهوری در سال ۲۰۱۶، در شعارهای انتخاباتی اش همواره مبارزه با تروریسم و داعش و جلوگیری از ورود مسلمانان به خاک آمریکا را در کنار هم قرار می داد. ساخت دیوار مرزی، اخراج مهاجران و جلوگیری از ورود مسلمانان به ایالات متحده، از جمله شعارهای انتخاباتی اش در آن زمان بود.

وی پس از انتخاب شدن خواستار توقف کامل ورود مسلمانان به آمریکا شد. این خواست، اتهام اسلام هراسی و تبعیض نژادی را به ستاد ترامپ وارد کرد.

نتایج یافته‌های نظرسنجی سازمان دفاع و آزادی‌های مدنی مسلمانان در آمریکا حاکی است که حدود ۶۹ درصد از جمعیت مسلمان این کشور به بایدن رای داده‌اند و این جمعیت اکنون انتظار دارند که رئیس جمهوری منتخب به وعده های خود عمل کند.

بایدن قبل از انتخابات وعده داده بود در صورت پیروزی در انتخابات، در نخستین روز ریاست جمهوری‌اش دستور اجرایی ترامپ مبنی بر منع ورود اتباع چند کشور مسلمان به آمریکا را لغو خواهد کرد.

بایدن همچنین تأکید کرده بود که با کنگره برای تصویب قانونی همکاری می‌کند تا جنایت‌های ناشی از نفرت نژادی را کاهش داده و تعصبات نژادی و مذهبی مسؤولان آمریکایی را از میان بردارد.

طبق بررسی موسسه تحقیقاتی «پیو»، حدود ۳.۴۵ میلیون مسلمان در سال ۲۰۱۷ در آمریکا زندگی می کردند و این تعداد حدود ۱.۱ درصد از مجموع جمعیت این کشور را تشکیل می دادند.

براساس نتایج پنجاه و نهمین دور انتخابات ریاست جمهوری آمریکا که شب گذشته اعلام شد، جو بایدن با کسب ۲۹۰ رای الکترال در برابر تنها ۲۱۴ رای دونالد ترامپ، به عنوان چهل و ششمین رئیس جمهوری آمریکا انتخاب شد و خانم کامالا هریس نیز به عنوان اولین زن، به عنوان معاون رئیس جمهوری این کشور برگزیده شد.

این نامزد حزب دموکرات در سومین دور نامزدی خود در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، در انتخاباتی نفس‌گیر ابتدا با هم‌حزبی‌های خود به رقابت برخاست و سرانجام در ماه اوت به عنوان نامزد رسمی این حزب برای رقابت با دونالد ترامپ رئیس جمهوری چهل و پنجم و نامزد حزب جمهوریخواه برگزیده شد.

بایدن شنبه شب در اولین توئیت پس از اعلام پیروزی‌اش در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا نوشت: رئیس جمهوری تمام مردم آمریکا خواهم بود، چه آنهایی که به من رای دادند و چه آنهایی که به من رای ندادند.

براساس نتایج پنجاه و نهمین دور انتخابات ریاست جمهوری آمریکا که شب گذشته اعلام شد، جو بایدن با کسب ۲۹۰ رای الکترال در برابر تنها ۲۱۴ رای دونالد ترامپ، به عنوان چهل و ششمین رئیس جمهوری آمریکا انتخاب شد و خانم کامالا هریس نیز به عنوان اولین زن، به عنوان معاون رئیس جمهوری این کشور برگزیده شد.

این نامزد حزب دموکرات در سومین دور نامزدی خود در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، در انتخاباتی نفس‌گیر ابتدا با هم‌حزبی‌های خود به رقابت برخاست و سرانجام در ماه اوت به عنوان نامزد رسمی این حزب برای رقابت با دونالد ترامپ رئیس جمهوری چهل و پنجم و نامزد حزب جمهوریخواه برگزیده شد.

بایدن شنبه شب در اولین توئیت پس از اعلام پیروزی‌اش در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا نوشت: رئیس جمهوری تمام مردم آمریکا خواهم بود، چه آنهایی که به من رای دادند و چه آنهایی که به من رای ندادند.

برچسب‌ها جامعه مسلمانان انتخابات ۲۰۲۰ ایالات متحده آمریکا پروندهٔ خبری آمریکا ۲۰۲۰

منبع: ایرنا

کلیدواژه: جامعه مسلمانان انتخابات ۲۰۲۰ ایالات متحده آمریکا جامعه مسلمانان انتخابات ۲۰۲۰ ایالات متحده آمریکا اخبار کنکور انتخابات ریاست جمهوری آمریکا رئیس جمهوری منتخب مسلمانان آمریکا دونالد ترامپ برگزیده شد نامزد حزب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۹۰۳۵۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بایدن: آمریکا٬ مصر و قطر درباره توافق آزادی گروگان‌ها و آتش‌بس غزه همکاری خواهند کرد

آفتاب‌‌نیوز :

بیانیه کاخ سفید تاکید می‌کند رهبران آمریکا، مصر و قطر درباره پیشنهاد تازه‌ای که اکنون برای تضمین آزادی گروگان‌ها و آتش‌بس فوری در غزه روی میز است، گفتگو کردند.

رئیس جمهور آمریکا تأکید کرد که کشورش به همراه مصر و قطر برای تضمین اجرای کامل مفاد این توافق پیشنهاد تلاش خواهد کرد.

بایدن از عبدالفتاح السیسی رئیس‌جمهورمصر خواسته‌است تا تمام تلاش خود را برای آزادی گروگان‌های حماس به کار گیرد، زیرا این تنها مانع برای آتش‌بس فوری و امدادرسانی به غیرنظامیان در غزه است.

رئیس جمهور آمریکا همچنین بر اهمیت حفاظت از جان غیرنظامیان و اطمینان از اینکه فلسطینی‌ها به مصر یا هر مکان دیگری خارج از غزه آواره نمی‌شوند، تاکید کرده‌است.

رهبران این سه کشور همچنین «ابتکارات جاری» برای افزایش جریان کمک‌ها برای نجات جان مردم غزه را بررسی کردند. آن‌ها موافقت کردند که به طور مستقیم و از طریق تیم‌های خود در روز‌های آینده از نزدیک هماهنگ باشند.

دفتر ریاست جمهوری مصر نیز روز دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ماه در بیانیه‌ای اعلام کرد که عبدالفتاح السیسی، رئیس جمهور این کشور در تماسی تلفنی با جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا، درباره آخرین تحولات در مذاکرات بر سر آتش بس در غزه و خطرات تشدید تنش نظامی در رفح گفتگو کردند.

در این بیانیه با اشاره به خطر تشدید تنش نظامی در رفح تاکید شده‌است که حمله به رفح می‌تواند فاجعه کنونی را به یک بحران انسانی بدتر تبدیل کند که بر ثبات و امنیت در منطقه تاثیر می‌گذارد.

در این گفت‌وگوی تلفنی السیسی، با بررسی تلاش‌های فشرده مصر در این زمینه، بر ضرورت دسترسی کامل و کافی به کمک‌های بشردوستانه در غزه تاکید کرد.

آنتونی بلینکن وزیرخارجه آمریکا که در حال حاضر در عربستان سعودی بسر می‌برد در توییتی از دیدار خود با نمایندگان امارات متحده عربی، قطر، مصر، اردان و سازمان آزادی‌بخش فلسطین خبر داد.

بلینکن تاکید کرده‌است که در این دیدار درباره نقش آمریکا دربرقراری صلح و امنیت پایدار در منطقه و تلاش‌هایی که درباره آزادی گروگان‌ها و دستیابی به آتش بس صورت می‌گیرد، سخن گفته‌است.

بلینکن روز دوشنبه همچنین گفت که امیدوار است حماس پیشنهاد «فوق‌العاده سخاوتمندانه» برای توقف حمله اسرائیل به غزه در ازای آزادی گروگان‌ها را بپذیرد.

به گفته او، «حماس پیشنهادی از سوی اسرائیل دریافت کرده که فوق‌العاده سخاوتمندانه است. در این لحظه تنها چیزی که بین مردم غزه و آتش‌بس ایستاده است حماس است».

وزیر خارجه آمریکا افزود: «آن‌ها باید تصمیم بگیرند و باید سریع تصمیم بگیرند. امیدوارم که تصمیم درستی بگیرند.»

گزارش‌ها حاکی است که قرار بود هیئتی از حماس روز دوشنبه به مصر برود که همراه با قطر در حال میانجیگری برای دستیابی به توافقی است که باعث توقف حملات اسرائیل و آزادی گروگان‌ها شود.

منبع: سایت انتخاب

دیگر خبرها

  • ادعای بایدن: حماس تنها مانع آتش بس فوری در غزه است
  • طرح آمریکا و مکزیک برای سخت‌گیری بیشتر نسبت به مهاجران
  • طرح آمریکا و مکزیک برای سخت گیری بیشتر نسبت به مهاجران
  • بایدن: آمریکا، مصر و قطر درباره توافق آزادی گروگان‌ها و آتش‌بس غزه همکاری خواهند کرد
  • کشته شدن ۴ مامور پلیس در کارولینای شمالی
  • بایدن: آمریکا٬ مصر و قطر درباره توافق آزادی گروگان‌ها و آتش‌بس غزه همکاری خواهند کرد
  • گفت‌وگوی تلفنی بایدن با امیر قطر و السیسی درباره آتش‌بس در غزه
  • پیش‌بینی نتیجه انتخابات آمریکا توسط پیش‌گوی معروف
  • لیندسی گراهام خواستار توافق عربستان و اسرائیل شد
  • کنایه بایدن به ترامپ: با یک بچه ۶ ساله رقابت می‌کنم