Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-01@10:42:17 GMT

از برگزاری جشنواره تئاتر آنلاین تا دو خبر سینمایی

تاریخ انتشار: ۱۸ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۹۰۴۳۳۰

از برگزاری جشنواره تئاتر آنلاین تا خبرهایی از جشنواره سینما حقیقت و تولید انیمیشن "بچه زرنگ" از جمله خبرهای سینما و تئاتر است.

جشواره تئاتر تک نفره آنلاین «دیوار» به همت خانه هنر دیوار برگزار خواهد شد.

به گزارش ایسنا به نقل از روابط‌عمومی خانه هنر دیوار، این جشنواره با شعار «تئاتر به مثابه جان، ضرورت، نان.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

..» از یکم تا دهم دی ماه  1399 به صورت آنلاین (پخش از طریق یکی از پلتفرم‌های داخلی) برگزار می‌شود.

به گفته شیوا اردوئی دبیر این دوره ازجشنواره، آثار نمایشی در دو بخش فارسی و انگلیسی رقابت خواهند کرد. متون انگلیسی باید از آثار نمایش‌نامه‌نویسان انگلیسی زبان و یا در زبان انگلیسی نوشته شده باشند، آثار ترجمه شده مورد ارزیابی قرار نمی‌گیرند.

جشنواره محدودیت موضوعی ندارد اما آثاری با موضوع مواجهه جهان امروز با پدیده کرونا اولویت خواهند داشت.

علاقه‌مندان می‌توانند متن نمایشنامه را در فرمت پی دی اف و یا فیلم اثر خود را در فرمت Mp4 به همراه رزومه کارگردان و شماره تماس تا تاریخ 25 آبان ماه 1399 به ایمیل جشنواره به نشانیdivartheater2020@gmail.com  و یا آدرس پستی خانه هنر دیوار به نشانی خیابان ولیعصر، بالاتر از چهارراه طالقانی، جنب بانک پارسیان، پلاک ۱۵۸۵ ارسال کنند.

لازم به ذکر است بازبینی آثار از طریق فایل ویدئویی و یا اجرای زنده (به انتخاب گروه اجرایی) از15 تا 20 آذرماه  1399 انجام خواهد شد.

 آهنگسازی «بچه زرنگ» آغاز شد

به گزارش روابط عمومی فیلم، به موازات آخرین فرآیندهای تولید انیمیشن سینمایی «بچه زرنگ»، امیر توسلی کار آهنگسازی این فیلم را آغاز کرده است.

امیر توسلی، آهنگساز باتجربه سینمای ایران، سابقه ساخت موسیقی آثار تلویزیونی  همچون «مختارنامه» و آثار سینمایی بسیاری از جمله «کافه ستاره»، «دایره زنگی»، «اخراجی ها 2»، «گشت 2»، «نهنگ عنبر2»، «اکسیدان»، «چهارانگشت»، «تگزاس»، «قانون مورفی» و ... را برعهده داشته است.

گفتنی است انیمیشن سینمایی «بچه زرنگ» اولین فیلم سینمایی انیمیشن کانون پرورش فکری کودکان و نوجوان است که توسط گروه هنرپویا و با سرمایه گذاری مشترک کانون پرورش فکری و هنرپویا، آخرین مراحل فنی تولید و پساتولید را پشت سر می‌گذارد.

در خلاصه داستان این انیمیشن آمده است: «محسن پسربچه‌ای است که عاشق ابرقهرمان‌های فیلم‌هاست و همیشه تلاش می‌کند تا با وسایل ابرقهرمانی‌اش به هرکس و هر چیزی کمک کند. او در یک اتفاق نادر با حیوانی مواجه می‌شود که از گونه حیوانات منقرض شده ایران است. محسن تصمیم می‌گیرد تا به آن حیوان کمک کرده و او را به زادگاهش بازگرداند. اما سفر به دلِ جنگل، نبرد با شکارچیان و رویارویی با حیوانات منقرض‌شده دیگر، شروع یک ماجرای پیچیده برای محسن است....»

«بچه زرنگ» انیمیشن جدیدی از گروه «هنرپویا» به تهیه کنندگی حامد جعفری و کارگردانی هادی محمدیان است که چندی پیش خبر اتمام تدوین آن نیز منتشر شده بود.

«هنرپویا» در کارنامه خود، تجربه ساخت و عرضه فیلم‌های سینمایی «شاهزاده‌روم» و «فیلشاه» را به عنوان پرفروش‌ترین انیمیشن‌های تاریخ سینمای ایران، داشته است.

«همیشه شب، همیشه روز» با موضوع زندگی یک رزمنده در سینماحقیقت

«همیشه شب، همیشه روز» عنوان تازه‌ترین مستند «یاسر خیّر» است که پیرامون زندگی یک رزمنده دفاع مقدس تولید و متقاضی حضور در چهاردهمین جشنواره بین‌المللی سینماحقیقت شده است.

به گزارش روابط عمومی جشنواره بین‌المللی سینماحقیقت، در خلاصه موضوع این فیلم مستند که در مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی تهیه شده، آمده است: «یک کهنه سرباز جنگ ایران و عراق، به همراه دو دوست دیگرش بعد از سی و یک سال می‌رود تا ساعتی که در زمان جنگ به همرزم‌اش امانت داد را پس بگیرد.»

عوامل تولید «همیشه شب، همیشه روز» عبارتند از: فیلمنامه‌نویس، کارگردان، تدوینگر و تهیه‌کننده: یاسر خیّر، فیلمبرداران: بهروز بادروج و محمدرضا جهان‌پناه، صدابردار: علی علوی، تهیه شده در: مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی با مشارکت شبکه مستند.

یاسر خیّر ساخت مستندهایی چون «مزرعه‌ای که رویید و شهر شد»، «سه چنگ خاک»، «زمستان، عشق و سایر قوانین» و «آهستگی» را در کارنامه کاری خود به ثبت رسانده است. او در سال 95 برای کارگردانی مستند «آهستگی» موفق به دریافت سیمرغ بلورین بهترین کارگردانی مستند جشنواره فیلم فجر شد.

‌مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی سازمان امور سینمایی کشور، چهاردهمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم مستند ایران «سینماحقیقت» را به دبیری محمد حمیدی مقدم، در آذرمـاه 1399 و با توجه به شیوع جهانی بیماری کووید 19 بصورت مجازی و نمایش برخط (آنلاین) برگزار خواهد کرد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: جشنواره تئاتر دیوار تئاتر تک نفره کروناویروس شیوا اردویی تئاتر در دوران کرونا بچه زرنگ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۹۰۴۳۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

«مدیر مدرسه» به اکران آنلاین رسید

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی پلتفرم، فیلم «مدیر مدرسه» به کارگردان میکاییل دیانی از ساعت ۱۰ صبح امروز چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ در بخش «سینمای دیگر» فیلم‌نت عرضه می‌شود.

برخی از عوامل این فیلم ۱۵ دقیقه‌ای عبارتند از تهیه کننده: سید محمدهادی آقاجانی، نویسنده: محمد منصوبی، مدیر فیلمبرداری: پویان آقابابایی، تدوین: فواد تقی‌زاده، آهنگساز: غزل مهدی راکی، مدیر صدابرداری: احمد صابری.

بازیگران فیلم «مدیر مدرسه» فاطمه نیشابوری، ماریا مشهور، شوکا دولتشاهی، محمد موحدنیا، تیما تقی‌زاده هستند.

در خلاصه داستان فیلم که سال ۱۴۰۲ ساخته شده، آمده است: سه تن از دانش آموزان دبیرستانی دخترانه، برای برگزاری تظاهرات خیابانی فراخوان داده‌اند …

بخش «سینمای دیگر» با هدف نمایش فیلم‌های کوتاه، مستند و هنری از سینمای ایران در فیلم‌نت راه‌اندازی شده است.

کد خبر 6093819

دیگر خبرها

  • ۱۰ انیمیشن کوتاه ایرانی در جشنواره روسی
  • الهام چرخنده به تئاتر برگشت
  • پرمخاطب‌ترین فیلم هنر و تجربه معرفی شد
  • «مدیر مدرسه» به اکران آنلاین رسید
  • «ایساتیس» پرمخاطب‌ترین فیلم هنر و تجربه شد
  • در حوزه تئاتر رضوی باید از کلیشه پرهیز کرد/ اهمیت اجرای عمومی
  • اعظم بروجردی، الهام چرخنده داور یک رویداد تئاتری
  • معرفی هیأت داوران جشنواره تئاتر بچه‌های مسجد
  • محمدحسین لطیفی فیلمی درباره امام رضا(ع) می سازد
  • انتشار فراخوان بیست و نهمین جشنواره تئاتر استان تهران