Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها- مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهر با تاکید بر توجه به اجرای طرح انسداد مبادی بی‌سوادی در استان گفت: در اجرای این طرح، مشارکت همه دستگاه‌ها و آحاد مردم جامعه ضروری است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بوشهر، علیمراد کرمی ظهر امروز در جلسه شورای پشتیبانی سوادآموزی استان بوشهر، یکی از شاخص‌های توسعه یافتگی را سواد افراد جامعه دانست و اظهار داشت: باسوادی یک ظرفیت و فرصت است و بی‌سوادی یک نقیضه و تهدید محسوب می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی، با بیان اینکه در کشورهای پیشرفته ملاک افراد با سواد آشنایی با رایانه، حداقل با یک زبان زنده و سواد رسانه‌ای است افزود: فرد با سواد در برنامه‌های خود موفق‌تر، توانمند‌تر، و افرا فاقد سواد، شکننده و ضعبف هستند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهر با تاکید بر توجه به ریشه‌کنی معضل بی‌سوادی گفت: براساس آمارهای موجود نرخ باسوادی استان بوشهر در گروه سنی 10 تا 49 سال افزایش یافته است.

کرمی، با بیان اینکه استان بوشهر مقام برتر سواد آموزی در کشور  کسب کرده است  تصریح کرد: استان بوشهر در میان 31 استان کشور مقام نخست باسوادی را در گروه سنی 10 تا 49ساله کسب کرده و اکنون نرخ باسوادی در استان بوشهر بالای 96 درصد است.

وی، با تاکید بر راه‌اندازی کلاس‌های سوادآموزی با همکاری و مشارکت نهادها و ادارات خاطر نشان کرد:کلاس‌های سوادآموزی در نقاط مختلف به ویژه شهرها و روستاهایی که افراد بی‌سواد آنان بیشتر است تشکیل می‌شود که همکاری دستگاه‌های اجرایی و مردمی ضروری است.

شناسایی افراد بازمانده از تحصیل در اولویت برنامه‌های استان بوشهر قرار گیرد سرانه آموزشی استان بوشهر بیش از 35 درصد افزایش یافت نرخ باسوادی در استان بوشهر به 97 درصد رسید

مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهر اجرایی شدن طرح انسداد مبادی بی‌سوادی در استان بوشهر را مورد تاکید قرار داد و افزود: باید همه به مسئله انسداد مبادی بی‌سوادی در جامعه توجه لازم و جدی کنند و در اجرای این مهم، مشارکت همه دستگاه‌ها و آحاد مردم جامعه ضروری است.

کرمی بخش عمده‌ای از بازماندگان از تحصیل را در مناطق محروم دانست و تاکید کرد: شناسایی تمامی دانش‌آموزان بازمانده از تحصیل در سراسر  استان بوشهر در اولویت برنامه آموزش و پرورش قرار دارد که همکاری دستگاه‌های دیگر ضروری است.

انتهای پیام/190/ ز

منبع: تسنیم

کلیدواژه: انسداد مبادی بی سوادی سوادی در استان بوشهر آموزش و پرورش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۹۰۴۴۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۱۱۵ کیلومتر فیبر نوری در شهرهای استان بوشهر اجرا شد

به گزارش خبرنگار مهر، علی سملیان ظهر شنبه در نشست هماهنگی در اجرای طرح ملی اتصال منازل و کسب و کارها به فیبرنوری در استان بوشهر، از همدلی و همکاری فرمانداری‌ها و شهرداری‌ها و واحدها در تحقق برنامه‌های وزارت متبوع، بخصوص پروژه ملی اتصال منازل و کسب و کارها به فیبرنوری در استان اظهار تقدیر کرد.

وی با اشاره به اقدامات انجام شده در پروژه ملی توسعه فیبرنوری FTTx در استان بوشهر به عنوان اولین استان شروع کننده در این بخش، عنوان کرد: توسعه شبکه فیبرنوری در سطح استان یک الزام است و باید با اهتمام ویژه، این مهم را در اسرع وقت اجرایی کرد.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان بوشهر با توجه به چالش‌های ارائه شده از سمت اپراتورها، هدف از برگزاری این نشست را انجام هماهنگی و تسهیل امور بیان کرد.

سملیان گفت: تا کنون در شهر بوشهر ۴۲ کیلومتر، شهر برازجان ۲۷ کیلومتر، شهر گناوه ۱۸ کیلومتر، عالی شهر ۱۵ کیلومتر، شهر کنگان ۱۰ کیلومتر و شهر عسلویه ۳ کیلومتر فیبر نوری کار شده است.

وی در پایان به تکلیف شهرداری‌ها، طبق بند (پ) تبصره ۱۱ قانون بودجه سال ۱۴۰۳ مجلس شورای اسلامی به منظور رعایت تعرفه و صدور مجوز حداکثر ۱۵ روز به پیمانکاران معرفی شده توسط وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات اشاره کرد.

کد خبر 6090087

دیگر خبرها

  • مکمل‌های طرح نور در نهادهای فرهنگی اجرا شود
  • ۱۸۸ طرح هادی روستایی در استان بوشهر در حال اجرا است
  • وحدت در جامعه اسلامی مهم‌ترین رکن پیشرفت است
  • آخرین وضعیت بزرگراه شهید بروجردی در غرب تهران | این بزرگراه به آزادگان و آزادراه تهران- ساوه متصل خواهد شد
  • ۱۱۵ کیلومتر فیبر نوری در شهرهای استان بوشهر اجرا شد
  • مصرف بهینه آب در استان بوشهر ضروری است
  • شهید مطهری روشن‌فکر، زمان‌شناس و مخاطب‌شناس بود
  • طرح‌های مقابله با تنش آبی در نقاط مختلف استان بوشهر اجرا می‌شود
  • راه مبارزه با روانشناس‌نماها ارتقاء سواد سلامت روانی جامعه است
  • ارتقاء سواد سلامت روانی جامعه، راهی برای مبارزه با روانشناس‌نماها