Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-02@21:43:29 GMT

افزایش ۱۳ درصدی معاینات نزاع در لرستان

تاریخ انتشار: ۱۸ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۹۰۴۵۱۰

افزایش ۱۳ درصدی معاینات نزاع در لرستان

ایسنا/لرستان مدیرکل پزشکی قانونی لرستان از مراجعه بیش از ۹۰۰۰ مصدوم نزاع به مراکز پزشکی قانونی استان خبر داد.

دکتر حمیدرضا نظیفی امروز ۱۸ آبان‌اظهار کرد: بر اساس آمار موجود در شش ماهه اول سال جاری در استان ۱۱ نفر (۲ نفر زن و ۹ نفر مرد) بر اثر مسمومیت با گازمنوکسیدکربن جان خود را از دست دادند.

نظیفی بیان کرد: این رقم در مقایسه با مدت مشابه سال ۹۸ که آمار تلفات ۲ نفر بوده حدود چهارونیم برابر شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به میزان مراجعات ناشی از نزاع به مراکز پزشکی قانونی استان در شش ماهه نخست امسال گفت: بر اساس آمار موجود در این مدت ۹۱۰۱ نفر مصدوم نزاع به مراکز پزشکی قانونی استان مراجعه کردند. از مجموع مراجعین نزاع،  ۲۵۲۶ نفر زن و ۶۵۷۵ نفر مرد بودند.

مدیرکل پزشکی قانونی لرستان گفت:این رقم در مقایسه با مدت مشابه سال قبل که آمار مراجعین نزاع به پزشکی قانونی ۸۰۵۳ نفربود،  ۱۳ درصد افزایش یافته است.

عضو شورای قضایی استان با بیان اینکه ظاهر خون‌آلود معاینه دقیق زخم را مشکل می‌کند، افزود: ظاهر خون آلود نه تنها تأثیری در نظریه پزشکی قانونی ندارد بلکه معاینه دقیق جراحت را نیز مشکل کرده و به افراد آسیب دیده در نزاع ویا مصدومان تصادفات توصیه می‌شود در صورت لزوم پیش از مراجعه به پزشکی قانونی در مراکز درمانی حضور یابند تا اقدامات اولیه درمانی در مورد آنان صورت گیرد .

وی خاطرنشان کرد: اولویت اول برای مصدومین ناشی از تصادف یا منازعه که نیازمند اقدامات درمانی هستند؛ مراجعه به این مراکزبرای انجام اقدامات لازم بوده  چرا که تأخیر در درمان می‌تواند جان مصدوم را به مخاطره بیاندازد.

نظیفی گفت: انجام اقدامات درمانی و ترمیم جراحت و... باعث تضییع حق مصدوم نمی شود و پزشکی قانونی با اخذ مستندات درمانی نوع صدمات را تعیین و به مرجع قضایی یا انتظامی اعلام می‌کند.

مدیرکل پزشکی قانونی لرستان گفت: از نظر قانونی آنچه که در میزان دیه یا ارش صدمات مؤثر است نوع صدمه،  عمق جراحت و برخی خصوصیات آن بوده است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی نزاع نزاع و درگیری مسمومیت با گاز مسمومیت با گاز co خون جراحت پزشکی قانونی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۹۰۴۵۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جان‌باختن ۷۸۸ نفر بر اثر تصادفات رانندگی در آذربایجان‌غربی

موسی ادیب‌فر مدیرکل پزشکی قانونی آذربایجان‌غربی با اشاره به جان‌باختن ۷۸۸ نفر بر اثر تصادفات رانندگی در استان، گفت: پارسال ۹ هزار و ۳۷۲ مرد و ۴ هزار و ۳۵ زن هم در جریان تصادفات زخمی شدند و پرونده آنها به پزشکی قانونی ارجاع شده است.

وی اضافه کرد: پارسال همچنین ۸۴ نفر بر اثر سرمازدگی و غرق‌شدگی جان باختند که از این تعداد ۴۲ نفر شامل ۳۳ نفر مرد و ۹ نفر زن بر اثر غرق‌شدگی و ۴۲ نفر هم شامل ۳۹ نفر مرد و ۳ نفر زن بر اثر سرمازدگی جان خود را از دست دادند.

ادیب‌فر همچنین آمار حوادث کار منجر به فوت در استان را ۵۳ مورد اعلام کرد و افزود: تمامی فوت‌شدگان در حوادث کار مرد بودند و در بخش حوادث منجر به مصدومیت نیز هزار و ۳۵۹ نفر مرد و ۴۶ زن مصدوم شدند.

مدیرکل پزشکی قانونی آذربایجان‌غربی ادامه داد: همچنین پارسال ۴۷ هزار و ۷۳۶ آقا و ۲۴ هزار و ۹۵۳ خانم معاینه شدند که از این تعداد ۲۰ هزار و ۳۲۷ مورد مربوط به نزاع مردان و ۷ هزار و ۷۵۰ خانم نیز در نزاع‌ها مصدومیت جرحی داشتند.

ادیب‌فر تصریح کرد: پارسال همچنین هزار و ۹۱۵ مورد فوتی مربوط به مردان و ۵۰۸ مورد فوتی مربوط به خانم‌ها در پزشکی قانونی بررسی و ثبت شده است.

وی در رابطه با تعداد مرگ‌های ثبت شده در پزشکی قانونی اضافه کرد: در سال ۱۴۰۲ تعداد ۲۹۷ مرگ طبیعی مردان و ۱۱۲ مرگ طبیعی خانم‌ها ثبت شده است.

مدیرکل پزشکی قانونی آذربایجان‌غربی همچنین با بیان اینکه پارسال بر اثر سوختگی ۳۸ مرد و ۲۳ زن جان باختند، افزود: در این مدت ۱۰ مرد و ۲ خانم هم بر اثر برق‌گرفتگی فوت شدند.

باشگاه خبرنگاران جوان مهاباد مهاباد

دیگر خبرها

  • مرگ کودک ۷ ساله در مازندران با سقوط کمد
  • افزایش ۱۲ درصدی ظرفیت پذیرش در آزمون دستیاری پزشکی سال ۱۴۰۳
  • سقوط کمد سبب مرگ کودک ۷ ساله در قائمشهر
  • بازدید رئیس سازمان پزشکی قانونی کشور از دادگستری سیریک
  • محکومیت ۲۶ پرونده قصور پزشکی در پزشکی قانونی کرمانشاه
  • جان‌باختن ۷۸۸ نفر بر اثر تصادفات رانندگی در آذربایجان‌غربی
  • پلمب یک مرکز غیرمجاز درمانی و سقط جنین در یزد
  • بازبینی مصوبه افزایش ۲۰ درصدی ظرفیت پزشکی شورایعالی انقلاب فرهنگی
  • رشد ۸ درصدی تعداد کارگاه‌های فعال استان مرکزی
  • ۷۱ طرح بهداشتی و درمانی در لرستان بهره برداری شد