Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-06@23:20:08 GMT

چند خبر کوتاه از کهگیلویه و بویراحمد

تاریخ انتشار: ۱۸ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۹۰۵۰۳۰

چند خبر کوتاه از کهگیلویه و بویراحمد

 سرهنگ اسماعیل خوشوقت روز یکشنبه در این باره اظهار داشت: طرح ترخیص موتورسیکلت‌های رسوبی و توقیفی تا ۸ سال زیر سال ساخت به منظور جلوگیری از ضرر و زیان اموال عمومی و صیانت از اموال مردم اجرایی می‌شود.

 وی افزود: این طرح از تاریخ ۱۷ آبان به مدت دو ماه اجرایی می شود و مالکان، متصرفان و نمایندگان قانونی می توانند صرفاً با مراجعه به دفاتر پلیس +۱۰ نسبت به ترخیص اقدام کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سرهنگ خوشوقت تصریح‌کرد: ارائه قبض رسید پارکینگ پرداخت خلافی و هزینه های پارکینگ یاحمل ارائه سند مالکیت (برگ سبز) کارت شناسایی موتور سیکلت و سند کارخانه سازنده در خصوص موتور سیکلت های فاقد پلاک الزامی است و پرداخت خلافی به صورت اقساطی امکان پذیر است.

 رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی کهگیلویه و بویر احمد عنوان کرد: طرح مذکور تنها شامل موتورسیکلت هایی می شود که قبل از تاریخ ۲۹ اسفند ماه سال ۹۸ توقیف شده باشند و شامل دیگر موتورسیکلت ها نمی شود.

موافقت اصولی برای ساخت ۷ اقامتگاه بوم‌گردی در کهگیلویه و بویراحمد صادر شد

مدیر کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کهگیلویه و بویراحمداز صدور موافقت اصولی برای راه‌اندازی ۷ اقامتگاه بوم‌گردی در شهرستانهای استان خبر داد.

مجید صفایی افزود: « ازاین تعداد ۳ اقامتگاه‌ در شهرستان بویراحمد،۲ اقامتگاه در شهرستان دنا، ۱ اقامتگاه در شهرستان چرام و ۱ اقامتگاه در شهرستان کهگیلویه ایجاد می شود.

وی ادامه داد: با افتتاح این اقامتگاه ها در شهرستانهای کهگیلویه و بویراحمد به‌صورت مستقیم وغیرمستقیم برای حدود به ۴۰نفراشتغال ایجاد می‌شود.»

مدیرکل میراث فرهنگی،گردشگری و صنایع دستی کهگیلویه و بویراحمد یادآور شد: استان با توجه به‌ قرارگیری در دامنه کوه‌های بلند و وجود رودخانه‌های فصلی و دائمی،طبیعت بکر و خدادای و همچنین چشمه های دائمی و خنگ پذیرای گردشگران و مسافران زیادی در طول سال  است.
صفایی با تاکید بر حمایت از سرمایه گذاری در بخش بوم‌گردی گفت: هر سرمایه گذاری که خانه های قدیمی روستایی را احیا و بوم‌گردی را ترویج دهد از حمایت دولت برخوردار می شود.

بر اساس آخرین آمار هشت اقامت گاه بوم گردی فعال در کهگیلویه و بویراحمد وجود دارد و تعدادی اقامتگاه بومگردی در استان در حال ساخت است.

کهگیلویه و بویراحمد با داشتن ۲۵۰ تفرجگاه طبیعی، ۳۰۰ بقعه متبرکه و مواهب طبیعی چشم نواز مکانی مناسب برای مسافران و گردشگران در ایام مختلف سال است.

 کارخانه تولید اکسیژن استان با کمک معاونت اقتصادی استانداری توسعه می یابد 

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اینکه از سرمایه گذاری بخش خصوصی در استان استقبال می کنیم، گفت: برای اجرای این طرح همکاری لازم را با سرمایه گذار خواهیم داشت.

سید حشمت الله صمیمی دوست از کارخانه تولید گاز اکسیژن در شهرک صنعتی شماره (۱) یاسوج، بازدید کرد.

وی با اشاره به اینکه یکی از نگرانی های استاندار و مسئولان دانشگاه علوم پزشکی کمبود گاز اکسیژن جهت بیماران کرونایی در بیمارستان ها بود، عنوان کرد: هم اکنون این زیرساخت در استان فراهم شده است.

صمیمی عنوان کرد: واحد تولید اکسیژن جوابگوی نیاز بیمارستان های استان است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اینکه در شرایط فعلی نیاز بیمارستان های استان کمتر ۲ و نیم تن  است، افزود: با تولید شبانه روزی واحد تولید گاز اکسیژن به میزان ۲ و نیم تن این نیاز برطرف شده است.

صمیمی دوست با اشاره به اینکه بیمارستان شهید جلیل در هر شبانه روز قریب به ۱.۵ تن گاز اکسیژن در اختیار بیماران کرونایی قرار می دهد، گفت: مابقی تولیدات کارخانه در اختیار سایر بیمارستان های استان قرار می گیرد.

وی تصریح کرد: دانشگاه علوم پزشکی یاسوج جهت رعایت حال بیماران و جلوگیری از هرگونه کمبود اکسیژن اعتبارات لازم را در اختیار این واحد قرار داده است که این مسئله جای قدردانی دارد.

در ادامه بازدید از کارخانه اکسیژن مدیر این کارخانه، اظهار داشت: جهت اجرای طرح توسعه فاز این کارخانه نیازمند ۸۰ میلیارد ریال تسهیلات هستیم.

صمیمی دوست در پاسخ به این مشکل، عنوان کرد: معاونت اقتصادی استانداری قول مساعد جهت همکاری و اجرای این فاز را به سرمایه گذار می دهد.

برچسب‌ها کهگیلویه وبویراحمد پلیس آگاهی نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران یاسوج

منبع: ایرنا

کلیدواژه: کهگیلویه وبویراحمد یاسوج کهگیلویه وبویراحمد یاسوج اخبار کنکور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۹۰۵۰۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

یک میلیون و۳۱۸هزارقطعه جوجه ریزی در مرغداریهای استان انجام شد

به گزارش خبرنگار مهر، رضا بهنام‌پور ظهر دوشنبه در حاشیه بازدید از یک واحد پرورش مرغ گوشتی در دست ساخت، در گفتگو با خبرنگاران افزود: نبود مرغ در بازار یکی از دغدغه‌های مردم بود، اما در این دولت با احیای واحدهای راکد و احداث چندین واحد تولیدی جدید مشکل حل شد.

وی بیان داشت: با اجرای دقیق برنامه‌های جوجه‌ریزی و تلاش کشاورزان فعال در این زمینه، تولید گوشت مرغ، پایدار شده است.

بهنام پور تصریح کرد: در شش ماه اخیر به ندرت نیاز به تزریق مرغ منجمد در بازار داشتیم و ما همواره مدافع حقوق تولیدکنندگان بوده و برای استفاده از ظرفیت‌های قانونی برای حمایت از آنان و تحقق جهش تولید با مشارکت مردم، تلاش بیشتری خواهیم کرد.

معاون بهبود تولیدات دامی جهاد کشاورزی استان با بیان اینکه پس از تهران در شاخص جوجه‌ریزی و تحقق میزان تعهدات رتبه دوم کشور را در سال ۱۴۰۲ کسب کردیم، گفت: استان کهگیلویه و بویراحمد، در این شاخص مهم، عملکردی درخشان داشته است.

وی افزود: وزارت جهاد کشاورزی برای همه استان‌ها، از مردادماه سال گذشته تاکنون سهمیه‌ای برای جوجه‌ریزی تحت عنوان برش استانی مشخص کرد که استان کهگیلویه و بویراحمد نه تنها به صد درصد تعهد خود عمل کرده بلکه ۱۱ درصد نیز بیشتر جوجه‌ریزی داشته و در این زمینه رتبه دوم کشور را کسب کرد.

کد خبر 6098295

دیگر خبرها

  • یک میلیون و۳۱۸هزارقطعه جوجه ریزی در مرغداریهای استان انجام شد
  • افتتاح دو شهرداری جدید شهر ممبی و شهر سرآسیاب یوسفی
  • ۹۸ و ۸ دهم درصد نرخ باسوادی در کهگیلویه و بویراحمد
  • هشدار سطح نارنجی هواشناسی کهگیلویه و بویراحمد
  • کهگیلویه و بویراحمد سوگوار صادق آل عبا
  • وارد آمدن خسارت به زیر ساخت ها در استان کهگیلویه و بویراحمد
  • امدادرسانی هلال احمر کهگیلویه و بویراحمد به ۲۴۰ سیل زده
  • طوفان مهیب در کهگیلویه و بویراحمد ؛ شدت طوفان را ببینید | تصاویر
  • سالروز شهادت امام جعفر صادق (ع) در کهگیلویه و بویراحمد
  • اعلام میزان بارش های بهاری در کهگیلویه و بویراحمد