Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا از پایگاه خبری وزارت ورزش و جوانان ،‌ در دیدار امروز یکشنبه اعضای گروه مصاحبه علمی از متقاضیان مراکز تخصصی مشاوره ازدواج و خانواده با وزیر ورزش و جوانان که با حضور تندگویان معاون ساماندهی امور جوانان و کریمی مدیرکل دفتر برنامه ریزی و توسعه اجتماعی وزارت ورزش و جوانان انجام شد، اعضای حاضر پیرامون اقدامات صورت گرفته، برنامه های آتی و نقطه نظرات و پیشنهادات به بحث و گفت و گو پرداختند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



نجابتیان رئیس گروه مشاوره و خدمات روانشناختی در ارائه گزارش خدمات صورت گرفته در این بخش گفت: صدور مجوز را به صورت جدی از سال ۱۳۹۸ آغاز کردیم و با وجود اینکه اواخر سال گذشته ویروس کرونا شیوع یافت و در حالی که استان هایی همانند چهارمحال و بختیاری و کهگیلویه و بویر احمد در گذشته فاقد مرکز بودند و سیستان و بلوچستان فقط یک مرکز نسبتاً غیرفعال داشت، با حمایت¬های صورت گرفته صد و پنجاه و پنج مرکز تخصصی مشاوره در کشور اضافه شد.
وی با بیان اینکه صدور مجوزها با همکاری سازمان نظام روانشناسی که تنها سازمان تخصصی در حوزه مشاوره است صورت می پذیرد اظهار کرد: از سال ۱۳۹۸، از صد و هفتاد و پنج نفر از واجدین شرایط طی دوازده دوره، مصاحبه علمی به عمل آمد و برای اولین بار دوره دانش افزایی به صورت ملی و منطقه¬ای برگزار شد و همچنین برگزاری کارگاه های آموزشی مجازی از برنامه های زمان کرونا بود.
نجابتیان با اشاره به ایجاد تعامل مثبت بین ادارات کل استانی و مراکز مشاوره به حمایت هدفمند جهت ترویج فرهنگ مشاوره به خصوص در مناطق حاشیه نشین اشاره کرد و گفت: بانک اطلاعاتی مدیران، روانشناسان و مشاوران شامل اطلاعات فردی، سوابق علمی، تخصصی و پژوهشی برای ایجاد پروفایل کامل و فراهم آوردن امکان انتخاب برای عموم جامعه در حال تدوین است و به زودی به بهره برداری می رسد.
رئیس گروه مشاوره و خدمات روانشناختی درباره روند صدور مجوز تصریح کرد: با رایزنی های صورت گرفته با مرکز خانواده، سازمان نظام و ادارات ترتیبی اتخاذ شد تا نقطه شروع صدور مجوز استان ها باشند و در حال حاضر حداکثر ۹۰ روز برای صدور مجوز زمان لازم است که در حال ایجاد دسترسی برای سازمان نظام به منظور تسریع فرایند صدور مجوز هستیم.
او اضافه کرد: در حال حاضر مجوزها با دو امضای رئیس سازمان و معاون جوانان صادر می شود و قرار است صدور مجوزها به صورت الکترونیک و از طریق سامانه انجام پذیرد.

اوج شکوفایی در سال ۹۸ 
نوابی نژاد رئیس گروه مصاحبه علمی از متقاضیان مراکز تخصصی مشاوره ازدواج و خانواده نیز با اشاره به سابقه خود از آغاز فعالیت شورای هماهنگی، راهنمایی، مشاوره و خانواده در سال ۱۳۷۴ گفت: در گذشته فعالیت ها به صورت پراکنده و عمدتا در تهران انجام می شد و پس از ادغام سازمان تربیت بدنی و سازمان ملی جوانان از سال ۹۲ اقدامات چشمگیری صورت گرفت که اوج شکوفایی این تشکیلات را سال ۹۸ میبینم.

رئیس گروه مصاحبه علمی از متقاضیان مراکز تخصصی مشاوره ازدواج و خانواده تصریح کرد: تمام افرادی که متقاضی دریافت مجوز هستند فرآیند تخصصی و حرفه ای را طی می کنند تا واجد شرایط شوند و مسئولیت به آن ها واگذار شود.

نوابی نژاد با یادآوری اینکه در دانشگاه های معتبر دنیا به روزرسانی صورت می گیرد بیان کرد: در حال حاضر برای افرادی که مجوز را به دست آورند به طور مرتب دوره های بازآموزی و دانش افزایی برگزار می شود.

وی افزود: علی رغم اینکه آگاهی مردم از طریق رسانه ارتقا یافته، متاسفانه شاهد افزایش مشکلات و معضلات در بین خانواده ها هستیم که این آمار شایسته جامعه ما نیست. اکثر جدایی ها در سال های ابتدایی زندگی مشترک اتفاق می افتد که نشان دهنده انتخاب اشتباه جوانان است، از این رو این مراکز در پیشگیری از طلاق و اصلاح فی ما بین و رسیدگی به نیازهای جوانان می توانند موثر و کمک کننده باشند.

اولویت پیشگیری بر درمان
در ادامه اعضا گروه مصاحبه علمی متقاضیان مراکز تخصصی مشاوره ازدواج و خانواده نیز به بیان نقطه نظرات خود پرداختند و عبداله شفیع آبادی عضو این گروه با تاکید بر اولویت پیشگیری بر درمان در کاهش هزینه ها و سرمایه ها، تصویب قانون حضور جوانان در دوره پیش از ازدواج را به عنوان پیشنهاد مطرح کرد.

نورانی پور و احدی دیگر اعضا گروه مصاحبه علمی متقاضیان مراکز تخصصی مشاوره ازدواج و خانواده با یادآوری نقش آموزش و دانش در انتخاب صحیح و تحکیم بنیان خانواده بر پرورش مدرسان و مشاوران شایسته و توانمند تاکید کردند.

بهمنی نیز حفظ و ارتقا استانداردهای تاسیس مراکز مشاوره را خواستار و اهمیت و عملکرد مطلوب مراکز مشاوره در کنترل روابط، با ایجاد فشار اقتصادی، روانی و اجتماعی تحمیل شده بر خانواده ها ناشی از شیوع ویروس کرونا را یادآور شد.

برچسب‌ها ویروس کرونا مسعود سلطانی فر محمدمهدی تندگویان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ویروس کرونا مسعود سلطانی فر محمدمهدی تندگویان ویروس کرونا مسعود سلطانی فر محمدمهدی تندگویان اخبار کنکور گروه مصاحبه علمی مراکز مشاوره رئیس گروه صدور مجوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۹۰۵۴۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ثبت ۶ هزار مراجعه به مراکز مشاوره پلیس سمنان

سرپرست معاونت اجتماعی فرماندهی انتظامی سمنان  در همایش تجلیل از مشاوران و مددکاران پلیس  گفت: ثبت ۶ هزار مراجعه به مشاوران مراکز مشاوره پلیس در استان نشانه اعتماد عمومی است.

سرهنگ علی بصیری افزود: یکی از درگاه‌های ارتباطی فراجا با مردم، مراکز مشاوره و دوایر مددکاری کلانتری‌ها است.

وی با اشاره به ماهیت کاری مشاوران و مددکاران پلیس و ضرورت اصل اعتماد در این حوزه، خاطرنشان کرد: مراجعه بیش از ۶ هزار نفر به مشاوران پلیس نشان از اعتماد مردم به این نهاد است.

وی افزود: نظرهای تخصصی مشاوران پلیس در استان سمنان و در بسیاری از ساختارها و موقعیت‌ها و پرونده‌ها تعیین‌کننده است.

باشگاه خبرنگاران جوان سمنان سمنان

دیگر خبرها

  • مصالحه ۷۸ درصدی پرونده‌های مرکز مشاوره پلیس ایلام
  • جشنواره الگوهای برتر مشاوره مراکز فنی و حرفه‌ای بوشهر برگزار شد
  • مصالحه ۷۸ درصدی پرونده‌ها در مراکز مشاوره پلیس ایلام
  • گارانتی متین؛ مرکز تخصصی تعمیر اسپیکر در کشور
  • ثبت ۶ هزار مراجعه به مراکز مشاوره پلیس سمنان
  • ۱۸ هزار سالمند نیازمند خراسان‌جنوبی زیر چتر حمایتی مراکز نیکوکاری
  • فعالیت ۲۲ مرکز مهر خانواده در مازندران
  • فعالیت ۲۲ مرکز مهر خانواده 
  • ۲۲ مرکز مهر در مازندران فعالیت می کند
  • ورزش خوزستان با طرح ملی آمایش سرزمینی به نقطه مطلوب می‌رسد