Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-27@17:17:58 GMT

ثبت اولین اختراع به نام مرکز آموزش عالی کاشمر

تاریخ انتشار: ۱۸ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۹۰۶۵۸۲

ثبت اولین اختراع به نام مرکز آموزش عالی کاشمر

دکترمجید عاقل یکشنبه شب در نشست خبری با خبرنگاران افزود: هسته نوآور مستقر در مرکز نوآوری و شتابدهی ترشیز زیرمجموعه مرکز آموزش عالی کاشمر موفق به اختراع دستگاه پوست‌گیر کینوا شد.

وی با بیان اینکه ثبت اولین اختراع به نام مرکز آموزش عالی کاشمر پس از یک دهه فعالیت این مرکز حلاوت دوچندان دارد ادامه داد: این هسته نوآور با طرح "دستگاه پوست‌گیرسایشی دانه گیاه کینوا" در مرکز نوآوری و شتابدهی ترشیز استقرار یافت و در راستای حمایت از کسب و کارهای نوپا مراحل ثبت اختراع این دستگاه توسط مرکز نوآوری پیگیری شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیر مرکز نوآوری و شتابدهی ترشیز گفت: این اختراع توسط حسن وفایی صورت گرفت و مالکیت مشارکتی آن با وی و مرکز آموزش عالی کاشمر است که پس از ۱۶ ماه پیگیری ثبت اختراع شد.

وی افزود: "دستگاه پوست گیر سایشی دانه گیاه کینوا" دستگاهی است که به روش خشک با استفاده از مکانیزم سایشی کار می کند.

عاقل ادامه داد: با توجه به غنای دانه گیاه کینوا در مقایسه با سایر غلات و نیز تاثیر مثبت آن بر سیستم ایمنی بدن و از سویی اهمیت فرآوری دانه گیاه کینوا در قالب طرح "دستگاه پوست گیر سایشی دانه گیاه کینوا" این طرح درشورای راهبری مرکز نوآوری و شتابدهی ترشیز به قید فوریت مطرح و با استقرار این طرح در مرکز نوآوری و شتابدهی ترشیز موافقت شد و با پیگیریهای انجام شده موفق به اخذ گواهی ثبت اختراع شد و هم اکنون آگهی ثبت آن منتشر گردید.

وی با اشاره به خصوصیات دانه گیاه کینوا گفت: به خاطر نبود "گلوتن" در گیاه کینوا و در نتیجه هضم ساده آن برای افراد مسن که بیشترین آمار ابتلا به کرونا را دارند و وجود میزان قابل توجه ویتامینB، ویتامین E، آهن و منیزیم در مقایسه با انواع غلات، این ماده غذایی می‎تواند به سیستم ایمنی بدن کمک نموده و مکمل مناسب برای مقابله با بیماری‌ها و ویروس‌هایی نظیر کرونا باشد.

برچسب‌ها کاشمر دانشگاه اختراع

منبع: ایرنا

کلیدواژه: کاشمر دانشگاه اختراع کاشمر دانشگاه اختراع اخبار کنکور مرکز آموزش عالی کاشمر دانه گیاه کینوا دستگاه پوست

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۹۰۶۵۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کرمانشاه صاحب «سرزمین اقتصاد دیجیتال» می‌شود


 به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز کرمانشاه  ،صحرایی افزود:  طبق توافق صورت گرفته با وزارت ارتباطات، اولین مرکز نوآوری تولید بازی‌های رایانه ای در پارک فناوری استان و همچنین دو مرکز نوآوری در حوزه اقتصاد دیجیتال در پارک علم فناوری و دانشگاه رازی راه اندازی می شود.
محمدطیب صحرایی روز پنج شنبه در حاشیه نشست پیگیری پروژه های مهم اقتصاد دیجیتال در استان کرمانشاه که با حضور معاون فناوری و نوآوری و مشاور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، مدیرعامل هلدینگ مادیران، معاون اقتصادی استانداری کرمانشاه و جمع دیگری از مدیران وزارت ارتباطات و استان برگزار شد؛ عنوان کرد: عرصه اقتصاد دیجیتال یکی از حوزه های بسیار خوب برای رونق اشتغال و تولید در استان کرمانشاه است.
مدیر ارشد استان گفت: خوشبختانه با رایزنی‌ها و پیگیری‌هایی که طی ماه‌های اخير با وزیر ارتباطات و معاونین ایشان صورت گرفته، به توافقات تحول آفرینی برای اجرای طرح‌های مختلف در این حوزه رسیده ایم که در نشست امروز چگونگی اجرای آن ها مورد بررسی قرار گرفت.

وی افزود: طبق توافق صورت گرفته با وزارت ارتباطات، اولین مرکز نوآوری تولید بازی‌های رایانه‌ای در مجموعه پارک علم و فناوری استان بزودی شروع به فعالیت می‌کند.

استاندار کرمانشاه ادامه داد: این مرکز با ۲۰ تیم فعالیت خود را برای تولید آثار آغاز می کند و در آینده تا ۵۰ تیم گسترش خواهد یافت.

وی ادامه داد: طرح ایجاد سرزمین اقتصاد دیجیتال یکی دیگر از طرح های تحول آفرینی که می‌تواند بستر بسیار خوبی برای اشتغالزایی فارغ التحصیلان حوزه‌های فناوری اطلاعات فراهم کند.

صحرایی گفت: با پیگیری‌های انجام شده و همراهی وزارت ارتباطات، امیدوارم بتوانیم در زمان کوتاهی بتوانیم این عرصه بسیار مهم را هم برای اشتغال جوانان و رونق کسب و کار استان فراهم کنیم.

دیگر خبرها

  • اولین مرکز مهارت‌آموزی سربازان وظیفه خوزستان راه‌اندازی شد
  • کشف ۴/۵ میلیارد ریال مواد غذایی احتکاری در کاشمر
  • کرمانشاه صاحب «سرزمین اقتصاد دیجیتال» می‌شود
  • ساخت‌وساز در محدوده باغ گیاه‌شناسی به کجا رسید؟
  • ایجاد مراکز نوآوری در حوزه اقتصاد دیجیتال/راه‌اندازی اولین مرکز نوآوری تولید بازی‌های رایانه‌ای
  • ثبت اختراع کاربردی دانشجوی دانشگاه لرستان
  • دستگاه تلقیح مصنوعی ملکه ثبت اختراع شد
  • جشنواره فناوری و نوآوری دانش‌آموزی رینوفست ۲۰۲۴ برگزار می‌شود
  • رونمایی از طرح مرکز رشد و نوآوری اتاق بازرگانی سنندج
  • آغاز نوبت اول آزمون سراسری از فردا در قزوین