Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرآنلاین»
2024-04-29@02:41:29 GMT

آقای وزیر بهداشت! فروردین تا آبان از دست رفت

تاریخ انتشار: ۱۹ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۹۰۸۳۹۳

آقای وزیر بهداشت! فروردین تا آبان از دست رفت

متن کامل آن یادداشت با عنوان « تنها راه ممکن برای مدیریت بحران کرونا در تهران » منتشر شد. آنقدر مطمئن بودم که به ضرس قاطع، محله محور شدن فعالیت ها را درخواست و تاکید نمودم! عموما اساتید دانشگاه ریسک نمی کند و از کلمات محکم در مقالاتشان استفاده نمی کنند ولی بنده شکی نداشتم که باید این موضوع انجام شود، لذا به صراحت آنرا مکتوب کردم تا بلکه کاری انجام شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


البته دستور هفته گذشته مقام معظم رهبری بر لزوم محله محور شدن اقدامات مقابله با کرونا برای حقیر نقطه مثبت و دلگرمی خاصی را ایجاد نمود، نجات جان مردم از بزرگترین عبادات محسوب می شود.

حال امروز دیدم آقای نمکی هم بالاخره آنرا بعد از شش ماه طولانی در دستور کار خود قرار داده است!
وزیر بهداشت اعلام کرده است:« یکی از دستورات ارزشمند رهبری این بود که بتوانیم با حرکتی جدید برای بیماریابی زودرس در اقدامی محله محور فعالیت کنیم. افزایش تست‌ها و قرنطینه‌ی به موقع از تاکیدات این بخش است‌.  این حرکت محله محور از ۲۰ آبان ماه آغاز خواهد شد. » متن کامل خبر اینجا: محله محور شدن مقابله با کرونا از ۲۰ آبان

نکته مهم دیگری هم در یادداشت های بنده ناچیز  وجود دارد که تا آنها هم حل نشود مثل محله محور شدن مداخلات توفقی در مقابله با کوید-١٩ در کشور متاسفانه حاصل نخواهد شد، همانند خروج وزارت بهداشت از مدیریت اصلی بحران کرونا بعنوان متولی و فقط قبول مسولیت بخش درمان آن در هسته کمیته بحران، تعطیلی یک ماه تهران، مداخله شورا های کلان شهرها و شهرداری ها و موارد دیگر که مطمینم دیده اید.

الحمدالله همه موجود و مکتوب هستند. نکات یاد شده در مقالات هم همانند محله محور بودن، محکم و با علم قاطع نتیجه گیری شده و بیان شده اند. حداقل در ٦ ماه گذشته یعنی ١٨٠ روز گذشته بطور میانگین اگر ٣٠٠ هم وطن بدلیل عدم توجه کمیته ناتوان وزارت بهداشت که بارها با دلایل محکم و دلسوزی کامل نه از روی خصومت یا خدای ناکرده مطلب دیگری عرض شد، و عدم عمل به به نکات کلیدی دلسوزان و افراد متخصص در مدیریت بحران فوت کرده باشند ٥٤,٠٠٠ و یا ١٨٠,٠٠٠  نفر با آمارهای جدید یا حتی یک هم وطن، مسئول آن به نظر حضرتعالی کیست !
دل نگرانی بنده معلم که کاملا برایم موضوع از روز اول روشن بود و با سعی و تلاش زیاد، یعنی خیلی زیادتر از بضاعت و توانم مراتب را در طبق اخلاص نوشتم و تقدیم کردم را امیدوارم همه کشور درک کنند.
لزومی برای تعصب و عدم اصلاح کار وقتی اعداد و ارقام در حالی که هر یکان آن یعنی یک جان از دست رفته  و خانواده ای عزادار، کار درستی نمی باشد.   

* استاد نمونه کشور در مهندسی سازه، زلزله و مدیریت بحران و بنیانگذار مقاوم سازی و مدیریت بحران کشور

کد خبر 1453240

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: ستاد ملی مقابله با کرونا وزارت بهداشت محله محور شدن مدیریت بحران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۹۰۸۳۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هزینه ۲۰ هزار میلیاردی برای پاکسازی مسیل‌ها از نخاله‌ها

رئیس سازمان مدیریت بحران کشور با اشاره به رهاسازی زباله‌ها و نخاله‌ها توسط برخی هموطنان در مسیر گذرگاه‌های آبی و مسیل‌ها گفت: بیش از ۲۰ هزار میلیارد ریال در کشور برای پاکسازی مسیل‌ها و جمع آوری نخاله‌ها هزینه شده است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم، محمدحسن نامی در جلسه ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران استان ایلام با بیان اینکه مردم مولفه اصلی قدرت و اقتدار نظام اسلامی هستند، گفت: مردم همچنین در همه صحنه ها و عرصه ها به ویژه در حوزه مدیریت بحران پای کار هستند.

رییس سازمان مدیریت بحران کشور با اشاره به تشکیل قرارگاه مردم‌نهاد در سازمان مدیریت بحران کشور، افزود: باید از ظرفیت مردم برای کاهش مخاطرات حوادث استفاده شود.

نامی ضمن تقدیر از تلاش و مدیریت همه دست اندرکاران استان برای مدیریت بحران در 2 سال اخیر، گفت: متاسفانه بعضی افراد با رهاسازی زباله ها و نخاله ها در مسیر گذرگاه‌های آبی و مسیل ها موجب بروز برخی مشکلات در هنگام بارش های شدید در سطح کشور می شود.

رئیس سازمان مدیریت بحران کشور با بیان اینکه رهاسازی نخاله در حاشیه شهرها، در واقع به‌مثابه نادیده گرفتن حقوق شهروندی است، افزود: بیش از 20 هزار میلیارد ریال در کشور برای پاکسازی مسیل‌ها و جمع آوری نخاله ها هزینه شده است.

 وی ادامه داد: در صورت رعایت قانون از سوی برخی افراد، این هزینه ها در راستای مدیریت بحران و کاهش مخاطرات ناشی از سیل تخصیص خواهد یافت.

نامی به ضرورت کار مردمی در حوزه مدیریت بحران برای کاهش مخاطرات حوادث غیرمترقبه اشاره کرد و گفت: قرارگاه مردم نهاد در سازمان مدیریت بحران کشور در راستای فرهنگ‌سازی، کاهش آسیب‌ها و مخاطرات ناشی از سوانح طبیعی از ظرفیت سازمان‌های مردم‌نهاد تشکیل شده است.

 رئیس سازمان مدیریت بحران کشور به استفاده صنایع از پساب طبق قانون بودجه 1403 اشاره کرد و افزود: صنایع کشور در راستای حفظ منابع آبی باید به سمت استفاده از پساب و تصفیه فاضلاب برای استفاده مجدد حرکت کنند.

نامی با تاکید بر فرهنگ سازی برای نگهداری و توسعه فضای سبز در کشور گفت: رهبر معظم انقلاب اسلامی نیز بر کاشت درخت و نهال با توجه به لزوم توسعه فضای سبز تاکید داشته‌اند.

رییس سازمان مدیریت بحران کشور به اهمیت بالای آبخیزداری در سطوح بالا و آبخوان داری در پایین دست نیز در حوزه مدیریت منابع آبی گفت: احداث سدهای زیرزمینی در مناطق خشک و نیمه خشک در سطح کشور در دستور کار قرار دارد و از وجود و ظرفیت شرکت های دانش بنیان در زمینه حفاظت از منابع آبی سطحی و زیرزمینی در کشور استفاده می شود.

وی با اشاره به اینکه هدایت زیست محیطی و آمایش سرزمین در حوزه مدیریت بحران در استان به خوبی در دست اقدام است،گفت: پیوند مدیریتی بسیار خوب در استان وجود دارد که این موضوع در مدیریت بحران و حوادث بسیار ارزشمند و فصلی مفید و پرفایده است.

نامی با اشاره به لزوم تدوین نقشه دیجیتالی شهر ایلام که لایه‌های مکان‌محور در معرض خطر سیلاب در مسیر مسیل ها در آن مشخص باشد، گفت: تهیه این نقشه لازم است تا بتوان بر اساس شیب در راستای ساماندهی این مسیل ها و مسیر رودخانه ها اقدامات پیشگیرانه انجام شود.

به گزارش تسنیم، در این نشست 10 هزار میلیارد ریال برای زیرساخت های حوزه مدیریت بحران استان ایلام در بخش های مختلف اختصاص یافت.

انتهای پیام/180/

دیگر خبرها

  • ثبت ۱۶ هزار زلزله در سال گذشته
  • معرفی کرمانشاه به عنوان هاب مدیریت بحران غرب کشور
  • وقوع سالانه ۱۴ تا ۱۵ هزار زلزله در سطح کشور
  • انتقاد مدیریت بحران استان از نبود تخصیص اعتبار بحران به استان
  • کرمانشاه هاب منطقه‌ای مدیریت بحران غرب کشور شد
  • معرفی استان کرمانشاه به عنوان مرکز پشتیبانی غرب کشور در سوانح و بلایای طبیعی
  • نخستین جشنواره بین‌المللی فیلم دینی رضوان آبان ماه برگزار می‌شود
  • هزینه ۲۰ هزار میلیاردی برای پاکسازی مسیل‌ها از نخاله‌ها
  • سفر رئیس سازمان مدیریت بحران کشور به کرمانشاه
  • رئیس سازمان مدیریت بحران کشور به کرمانشاه سفر می‌کند