Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار کشتی و رزمی گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، ابوالفضل محرابی آزادکار پیشکسوت کشتی کشورمان درباره سطح کمی و کیفی رقابت های انتخابی تیم ملی اظهار داشت: می توان به مسابقات انتخابی از نظر کمی و کیفی نمره قبولی داد، در حالی که تعداد شرکت‌کنندگان می توانست بیشتر هم باشد و برخی مدعیان درجه یک به دلیل آسیب‌دیدگی در مسابقات شرکت نکردند اما در مجموع رقابت ها خوب بود و در واقع موجودی فعلی کشتی همین نفرات هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی درباره اصل برگزاری رقابت های انتخابی گفت: به ‌نظرم اصل برگزاری رقابت‌های انتخابی به این روش بد نبود، بخصوص در برخی وزن‌ها که دوره‌ای بود حق به حق دار می‌رسید. تکرار کشتی برای علی شعبانی و امین طاهری منطقی نبود و بهتر بود از قبل به آنها می‌گفتند رقابت ها ۲ بُرد از ۳ مسابقه است تا آنها با آمادگی بیشتری در مسابقات حاضر می‌شدند. با این کار به کشتی‌گیر شوک وارد کردند، کار بزرگ‌تر را مربیان این دو کشتی‌گیر کردند که توانستند به لحاظ روحی آنها را آماده نگه دارند. وقتی علی شعبانی با قاطعیت محمدحسین محمدیان را بُرد دیدار دوباره اشتباه بود اما خدا را شکر که حق به حق‌دار رسید. به طور کلی ایراد مسابقات تکرار این کشتی ها و ضعف داوری در چند دیدار مثل رقابت عموزاد خلیلی و اطری و یا علی شعبانی با محمدیان بود که داوران چند امتیاز حساس را نادیده گرفتند.

محرابی که در دوران قهرمانی به جان اسمیت شهرت داشت، درباره عملکرد فنی کشتی گیران نیز گفت: برخی ضعف ها وجود داشت و آن هم شاید به دلیل دوری چندین ماهه کشتی گیران از میادین بود اما در مجموع عملکرد فنی کشتی‌گیران بد نبود و همین که دیدارهایی با امتیازات بالا به پایان رسید برای بیننده جذابیت لازم را داشت.

وی درباره این سوال که آیا نفرات برتر رقابت های انتخابی شانس کسب مدال در مسابقات جهانی را خواهند داشت، اظهار کرد: به اعتقاد من ما در چند وزن قطعاً مدال خواهیم گرفت، از جمله در سنگین وزن زیرا همه سنگین وزن‌های ما بسیار خوب هستند، در وزن ۹۷ کیلوگرم هم شانس داریم، حسن یزدانی در وزن ۸۶ کیلوگرم حتماً مدال می گیرد. یونس امامی نیز در صورتی که در وزن خود جا بیفتد از مدال دور نیست اما در سبک وزن و سایر اوزان به عقیده من مشکل خواهیم داشت.

پیشکسوت کرجی کشتی ایران در خصوص اینکه آیا کشتی گیر یا پدیده ای در مسابقات دیده شد، گفت: امین طاهری در وزن ۱۲۵ کیلوگرم بسیار فراتر از حد انتظار ظاهر شد؛ رحمان عموزاد خلیلی، علی شعبانی و مجید داستان نیز بسیار عالی بودند. کامران قاسمپور هم کار بسیار خوبی کرد به وزن ۹۲ کیلو آمد، هر چند باید خیلی زودتر این کار را انجام می داد اما تصمیم درستی گرفت و ان شاالله یک مدال در این وزن برای ایران قطعی خواهد شد.

وی با اشاره به وضعیت فعلی و آینده کشتی خاطرنشان کرد: در حال حاضر که به دلیل شیوع ویروس کرونا همه دنیا سردرگم هستند و هنوز معلوم نیست با توجه به انصراف کشورهای مدعی همچون آمریکا، کوبا، ژاپن و حتی گمانه زنی هایی که برای کناره گیری تیم های آذربایجان، قزاقستان و آلمان وجود دارد شرایط مسابقات جهانی ۲۰۲۰ چه می شود و واقعاً همه چیز در هاله ای از ابهام است، اما درخصوص آینده کشتی باید گفت اگر وضعیت به همین شکل ادامه پیدا کند، بعید می‌دانم اتفاق‌های خوبی در انتظار کشتی کشورمان باشد. در حال حاضر نوجوانان یک دهم سابق در باشگاه‌ها حضور دارند. هم تبلیغات تأثیرگذار در کشتی بسیار کم است و هم بخاطر یک سری مسائلی که پیش می‌آورند، کسی دیگر به سمت کشتی نمی‌رود. به اعتقاد من باید این موضوع مهم آسیب شناسی شود، کشتی ورزش اول ایران است و چنانچه نسبت به کشتی پایه و باشگاه های سازنده بی اهمیت باشیم آینده خوبی را نمی توان پیش بینی کرد.

محرابی در خاتمه عنوان کرد: خدا را شکر که فدراسیون سر حرف خود ماند و مسابقات انتخابی را برگزار کرد، به نظرم این اشتباه است که برخی فکر می‌کنند اگر کشتی‌گیری در انتخابی اول شود، ممکن است در مسابقات جهانی نتواند نتیجه خوبی بگیرد، اینگونه صحبت ها را اصلاً قبول ندارم چرا که کشتی گیری مثل حسن رحیمی به عنوان یکی از بهترین های دنیا بعد از چند سال صاحب مدال جهانی شد. به هر حال کسی که در مسابقات انتخابی قهرمان می‌شود، حق دارد به مسابقات جهانی برود. قشنگی کار فدراسیون هم این است که در خصوص رقابت های انتخابی روی حرف خود بماند.
انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: فدراسیون کشتی اخبار ورزشی رقابت های انتخابی مسابقات جهانی علی شعبانی رقابت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۹۰۸۸۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رقابت کشتی آزاد و فوتسال ایران برای تاجگذاری در قاره آسیا

کدام یک از تیم های ورزشی ایران در قاره آسیا برتری جدی تر دارند؟ به نظر می رسد پاسخ به این سوال چندان سخت نیست.

به گزارش طرفداری، با وجود این که ایران ورزشکاران و تیمهای قدرتمندی مثل کشتی فرنگی، والیبال، فوتبال، تکواندو، ووشو و کاراته را در آسیا دارد اما در هیچ رشته ای به اندازه 2 رشته فوتسال و کشتی آزاد موفق نبوده ایم.

تعداد قهرمانی های ما در این عرصه نشان دهنده قدرت تیمهای مورد اشاره ماست. ما در کشتی آزاد از 37 حضور در مسابقات، 30 بار عنوان قهرمانی به دست آورده و تنها در هفت دوره مسابقات قهرمان نشده ایم. اما در فوتسال 17 بار در مسابقات جام ملتهای آسیا حاضر بوده ایم و در این عرصه 13 بار عنوان قهرمانی را به دست آورده ایم.

به عبارتی ما در فوتسال 76 درصد از قهرمانی های قاره کهن را در تاریخ رقابت ها به دست آورده ایم اما این رقم برای کشتی آزاد 81 درصد است. به عبارتی 30 قهرمانی در 37 دوره کشتی قهرمانی آسیا ارزش بالاتری از 13 قهرمانی در 17 دوره فوتسال جام ملتهای آسیا دارد.

از دست ندهید ????????????????????????

جای خسرو حیدری بودم پیشنهاد منچسترسیتی را قبول می‌کردم! مرد هزار چهره؛ یورگن کلوپ مشاور مالی شد (فیلم) خوشحالی باورنکردنی جیمی کرگر در دیوار زرد! (فیلم) لیونل مسی در شکل‌وشمایلی که هرگز ندیده‌اید! (عکس)

دیگر خبرها

  • ورزشکار کیش در رتبه سوم مسابقات کشتی نونهالان کشور
  • میزبانی رقابت‌های بین‌المللی کشتی جام تختی به زنجان رسید
  • استقبال مردم مهریز از کشتی‌گیرقهرمان ایران
  • قهرمانی رشید و شکست کشتی‌گیر بانک شهر در انتخابی روسیه
  • حسن یزدانی کجاست؟
  • حسن یزدانی پیش از بوداپست به اردوی تیم ملی اضافه می‌شود؟
  • رقابت کشتی آزاد و فوتسال ایران برای تاجگذاری در قاره آسیا
  • حسن یزدانی خود را برای طلای پاریس آماده می‌کند
  • حسن یزدانی خودش را برای طلای پاریس آماده می‌کند
  • جنجال‌سازان مسابقات کشتی مازندران در انتخابی تهران!