Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-04-30@02:15:48 GMT

مجموعه دو جلدی «به سوی نور» چاپ شد

تاریخ انتشار: ۱۹ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۹۰۹۰۲۴

مجموعه دو جلدی «به سوی نور» چاپ شد

کتاب «به سوی نور» مجموعه دو جلدی سخنرانی‌های فقیه اخلاقی آیت‌الله علی احمدی‌میانجی با موضوع مرگ و عالم برزخ از سوی انتشارات سروش منتشر شد.

به گزارش مشرق، کتاب «به سوی نور» مجموعه دو جلدی سخنرانی‌های فقیه اخلاقی آیت‌الله علی احمدی‌میانجی با موضوع مرگ و عالم برزخ از سوی انتشارات سروش منتشر شد.

 به گفته موسی احمدی‌میانجی، این مجموعه دو جلدی شامل مجموعه سخنرانی‌های این عالم در ماه رمضان سال‌های ۱۳۶۸ و ۱۳۶۹ در خصوص مرگ، تأثیر روزه، شهادت حضرت علی(ع) و.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

.. در مسجد عبداللهی در قم است که به کوشش  دفتر تنظیم و نشر معظم له جمع‌آوری و در دو جلد تنظیم شده است.

ویرایش در این مجموعه به گونه‌ای اعمال شده است که قالب سخنرانی بر قالب نوشتاری و اثر مکتوب و پژوهش غلبه دارد و تلاش بر این بوده است تا ویرایش به گونه‌ای صورت پذیرد که مخاطب با خواندن کتاب، خود را تا حدودی در حال و هوای مجلس موعظه‌های تأثیرگذار و بیانات روح‌افزای آن بزرگوار احساس کند.

همچنین موضوع مرگ و عالم برزخ چند بار توسط ایشان مورد بحث قرار گرفته است، اما آنچه که در این کتاب ذکر شده است مجموعه سخنرانی‌های ایشان در ماه مبارک رمضان سال‌های ۱۳۶۸ و ۱۳۶۹ هجری شمسی می‌باشد. البته تعدادی از این سخنرانی‌ها پیرامون موضوعات دیگری است که مرتبط با ماه مبارک رمضان و مناسبت‌های آن است.

در سخن آغازین کتاب به پیاده‌سازی نوارهای سخنرانی اشاره و در ادامه آمده است: "خواننده محترم باید به این نکته توجه داشته باشد که این اثر، نتیجه پیاده‌شدن نوارهای ضبط شده در طی سالیان درازی است که بسیاری از آن‌ها کیفیت مناسبی نداشته و با زحمت مکتوب شده و سعی شده است تا حفظ امانت شود و در عین اینکه چند مرحله ویرایش، اصلاح و کنترل بر روی آن انجام پذیرفته است، لیکن اثر مکتوب پژوهشی نمی‌باشد."

جلد اول این کتاب در ۱۸ بخش تنظیم شده و حقیقت مرگ، عجز انسان از شناخت روح، دیدار فرشته مرگ، حقیقت دنیا، مشتاق سفر آخرت، گناه نکنید، گرفتاری دنیا، احتیاط در گناه، شهید و عذاب قبر، ذکر مصیبت، قلب سلیم، امانت تا دم مرگ، عاقبت به خیری سید حمیری، سنخیت، سوال قبر، خواب راحت، دعا برای دیگران، عالم قبر، علت فشار قبر، جلسه و استقبال روح، مال حلال، محبت و ولایت، توجه به خلق و خو، حرمت مومن، راحتی لباس و تنوع در آن و... از جمله عناوین و مباحثی است که در این جلد آمده است.

همچنین در انتها برای سهولت دسترسی مخاطبان، فهرست آیات، احادیث، اشعار، اعلام، اماکن و منابع و مناخذ نیز آورده شده است.

در جلد دوم و در ادامه جلد اول، ۱۹ بخش تنظیم شده است و به مواردی چون اخلاص، ماه خدا و حرمت آن، انعکاس معنوی، توفیق، اثر مادی و ظاهری روزه، روزۀ واقعی، رمضان ماه اراده ارزش علم و معرفت و... پرداخته شده است. همچنین در ادامه و در ضمیمه کتاب در دو فصل به چیستی و احوال مرگ و فشار و عذاب قبر پرداخته شده است.

فهرست احادیث، اشعار، اعلام، اماکن و... نیز همچون جلد اول در انتهای کتاب ذکر شده است.

گفتنی است مرحوم آیت‌الله میانجی ابتدا در مدرسه حسن پادشاه و مدرسه حاج علی‌اصغر تبریز، دروس دینی را نزد استادانی همچون مرحوم آشیخ لطفعلی زنوزی فرامی‌گیرد، اما پس از چندی، با رضایت پدر تصمیم می‌گیرد که کسب علم را در قم پی بگیرد.

او در این شهر، سطوح عالی را نزد مرحوم آیت‌اللّه سیدحسین قاضی آموخت. و بخش دیگری از آن را هم در محضر حضرت علامه طباطبایی (صاحب تفسیر المیزان) که به تازگی از تبریز به قم مشرف شده بود، فرا گرفت. آیت‌اللّه احمدی پس از اتمام سطوح عالی فقه و اصول، درس خارج اصول را در خدمت مرحوم آیت‌اللّه آقا میرزا احمد کافی الملک یاد گرفت. همزمان با این درس، دروس خارج فقه را در ابواب مختلف، از محضر بزرگانی چون: آیت‌الله بروجردی، گلپایگانی، محقق داماد و علامه طباطبایی(ره) بهره می‌جست و حتی در درس خصوصی مرحوم محقق داماد و علامه طباطبایی نیز شرکت می‌کرد، البته با مرحوم علامه طباطبایی انس بیشتری داشت و به‌طور خصوصی در زمینه فقه، اصول و اخلاق بهره‌ها برد.

یادآور می‌شود، مرحوم آیت‌الله علی احمدی میانجی(ره) عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم بود که از اساتید اخلاق حوزه و جزو اساتید شناخته شده در سطوح عالی به شمار می‌رفت. همچنین ایشان نماینده سه دوره مجلس خبرگان رهبری از استان‌های آذربایجان شرقی و غربی بود. مواقف شیعه، مالکیت خصوصی در اسلام، شرح دعای ابوحمزه ثمالی، الاسیر فی السلام، مکاتیب الائمه از جمله آثار این عالم عالیقدر است.

کتاب " السجود علی الارض" یکی از تألیفات علمی مرحوم آیت‌الله میرزاعلی احمدی‌میانجی به بررسی مسأله فقهی سجده پرداخته و ابعاد گوناگون آن را مستندا تشریح کرده است و به شبهات روحانی نابینای اهل سنت در خصوص سجده بر تربت امام حسین(ع) پاسخ داده است.

 کتاب –مکاتب الرسول- این عالم پارسا نیز به سهم خود توانست در سطوح عالیه علمی و حتی سیاسی جا باز کند و کاربردی شود.

گفتنی است مجموعه دو جلدی به سوی نور، مجموعه سخنرانی‌های فقیه اخلاقی آیت‌الله علی احمدی‌میانجی در ۵۰۰ نسخه و با قیمت ۱۱۰.۰۰۰ تومان روانه بازار نشر شده است.

منبع: مشرق

کلیدواژه: کرونا اعتراضات آمریکا قره باغ انتشارات سروش مشرق کتاب علامه طباطبایی مجموعه دو جلدی سوی نور مرحوم آیت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۹۰۹۰۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

به‌نشر با دست پر به نمایشگاه کتاب تهران می‌ رود / ارائه ۶۰۰ اثر پر فروش و جدید در نمایشگاه کتاب

نمایشگاه کتاب فرصتی است تا ناشران کتاب در زمینه‌های مختلف، تازه‌های نشرشان را در معرض فروش و معرفی کتابدوستان قرار دهند. انتشارات به‌نشر به عنوان یکی از ناشران موفق در زمینه ادبیات دینی،  قدیمی‌ترین و بزرگترین مجموعه انتشاراتی آستان قدس رضوی محسوب می‌شود که از سال ۱۳۶۵ در حوزه تولید، چاپ و توزیع کتاب در سطح کشور آغاز به کار کرده است.
 این انتشارات با گذشت ۴ دهه فعالیت به عنوان یکی از ناشران فعال مذهبی شناخته می‌شود که تاکنون در  جشنواره های متعدد ملی به عنوان ناشر برگزیده انتخاب شده است‌. این انتشارات طی بیش از سه دهه فعالیت، ۲۸۰۰ عنوان کتاب با شمارگانی بیش از ۳۳ میلیون نسخه کتاب منتشر شده که از میان این آثار انتشارات به‌نشر، بیش از ۶۰۰ عنوان کتاب را با خود به نمایشگاه سی و پنجمین نمایشگاه کتاب تهران  می‌آورد که بیش از ۱۰۰ عنوان آن، جزو آثار جدید به‌حساب می‌آیند.
امسال نیزهمانند سال گذشته، تمامی ناشران آستان قدس رضوی از جمله به‌نشر، بنیاد پژوهش‌های اسلامی، دانشگاه علوم اسلامی رضوی و... درغرفه متمرکز آستان قدس رضوی و در فضایی واحد، کتاب‌های خود را عرضه می‌کنند. علاوه بر این انتشارات به نشر با اختصاص یک غرفه در بخش اختصاصی کودک و نوجوان سی و پنجمین نمایشگاه کتاب تهران حضور می‌یابد.
کتاب‌های «به دنبال ماه» به نویسندگی مهدیه ارطایفه، «تروریست‌های یهودی» به ترجمه سید رضا قزوینی، مجموعه ۵ گانه «ماجرای دشت مرموز» اثر محمد میرکیانی، کتاب «جان فیروزه جان» از مریم بصیری، مجموعه ۵ جلدی «مامان جونی و زیارت» و ... از جمله آثاری هستند که برای اولین‌بار در نمایشگاه کتاب از آن‌ها رونمایی خواهد شد. بخش کودک و نوجوان انتشارات به‌نشر نیز با عنوان کتاب‌های پروانه با ارائه ۳۰۰ اثر عنوان کتاب به دیدار مخاطبانی می‌آید. 
 انتشارات به‌نشر یکی از پرکارترین و قدیمی‌ترین ناشران حوزه کودک و نوجوان است که  تاکنون در ۳ جشنواره به عنوان ناشر برگزیده کودک و نوجوان در سطح کشور و استان خراسان رضوی انتخاب شده و ۱۶۷ اثر کودک و نوجوان انتشارات به‌نشر در جشنواره‌های جایزه کتاب سال، سلام، رشد، جشنواره کتاب دینی، نشان ادبیات معنوی، کتاب سال رضوی، جایزه پروین، جایزه شهید غنی‌پور، جایزه شهید اندرزگو و حتی جوایز مربوط به جشنواره‌های هنری نظیر شیرازه و ... برگزیده شده است‌. این انتشارات در این سال‌ها تلاش کرده برای هر گروه سنی و سلیقه‌ای کتاب تألیفی در حوزه سبک زندگی دینی و ائمه معصومین(ع) داشته باشد. بنا به اعلام این انتشارات، کتاب‌های پروانه همچون گذشته با دست پُر در نمایشگاه کتاب تهران ۱۴۰۳ حضور خواهد داشت.
همچنین رویدادها و برنامه‌هایی از سوی انتشارات به‌نشر برای مخاطبان و پدیدآورندگان کتاب کودک و نوجوان در نظر گرفته شده است که می‌توان به برگزاری نشست‌های نقد و بررسی و رونمایی کتاب‌های «به دنبال ماه»، «تروریست‌های یهودی»، مجموعه ۵ گانه «ماجرای دشت مرموز»، کتاب «جان فیروزه جان»، مجموعه ۵ جلدی «مامان جونی و زیارت» اشاره کرد.

ارائه جدیدترین رمان‌ها و داستان‌های دینی به‌نشر در نمایشگاه کتاب
با توجه به اینکه از سال ۱۳۹۵ تمرکز اصلی انتشارات به‌نشر بر موضوعات معارف اسلامی، آموزه‌های اهل بیت عصمت و طهارت به‎ویژه امام رضا(ع) و مفاهیم انقلاب اسلامی و سبک زندگی ایرانی اسلامی بوده است کتاب‌های ارائه شده در نمایشگاه نیز در همین محورها و موضوعات هستند. 
تمامی آثار پرفروش و پرطرفدار انتشارات در نمایشگاه کتاب در معرض مخاطبان قرار خواهد گرفت و این انتشارات علاوه بر نمایشگاه حضوری، در نمایشگاه مجازی و سامانه خرید از کتابفروشی‌ها نیز شرکت کرده است. امکان خرید مجازی از همه جای ایران عزیز برای مخاطبان فراهم است و علاقه‌مندان به کتاب می‌توانند علاوه بر خرید حضوری، از نمایشگاه مجازی و نیز سامانه کتابفروشی‌ها کتاب‌های خود را تهیه کنند.
به گزارش آستان‌نیوز: نمایشگاه کتاب تهران ۱۴۰۳ با شعار «بخوانیم و بسازیم» ۱۹ تا ۲۹ اردیبهشت‌ماه در مصلای امام خمینی (ره) برگزار خواهد شد.

منبع: آستان نیوز

دیگر خبرها

  • نقد کتاب مویه های آمو
  • به‌نشر با دست پر به نمایشگاه کتاب تهران می‌ رود / ارائه ۶۰۰ اثر پر فروش و جدید در نمایشگاه کتاب
  • بررسی آثار کلر ژوبرت نویسنده و تصویرگر مسلمان شده فرانسوی
  • مجموعه ۹ جلدی بن‌مایه‌های فلسفه دین رونمایی می‌شود
  • خبر‌هایی از بزرگداشت مرحوم آیت الله ترابی در دامغان
  • ۱۰ عنوان به مجموعه کتاب‌های کودکی نامداران اضافه می‌شود
  • انتشارات شهید کاظمی با ۶۰ عنوان جدید به نمایشگاه کتاب می‌آید
  • دختر کیومرث پوراحمد: پدرم خودکشی نکرد
  • دختر کیومرث پوراحمد: پدرم خودکشی نکرده است
  • اظهارات جنجالی دختر کیومرث پوراحمد: پدرم خودکشی نکرد! / پرونده باز است