Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-28@18:55:06 GMT

روغن خام به کارخانه ها رسید، اما افق آینده مبهم است

تاریخ انتشار: ۱۹ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۹۰۹۲۷۲

روغن خام به کارخانه ها رسید، اما افق آینده مبهم است

ایسنا/مرکزی یک تولیدکننده مواد غذایی از جمله روغن در زرندیه، از تامین روغن خام و از سرگیری تولید روغن در واحدهای تولیدی این محصول خبر داد.

حبیب برنجی که پیشتر در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، کمبود مواد اولیه و روغن خام را مشکل اصلی تولیدکنندگان روغن نباتی و مایع در کشور عنوان کرده بود، اظهار کرد: تنها مانع پیش روی تولید نبود مواد اولیه و روغن خام برای تولید انواع روغن نباتی و مایع بود که خوشبختانه در چند روز اخیر بخشی از این کمبود برطرف شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی کمبود مواد اولیه و روغن خام را موجب بروز وقفه سه روزه در تولید روغن در این واحد تولیدی بیان کرد و افزود: تا قبل از کمبود مواد اولیه ظرفیت مخازن روغن خام این کارخانه همواره تکمیل بود، اما در حال حاضر مخازن به طور کامل تکمیل نمی‌شود.

او با اشاره به تولید روزانه حدود ۵۰۰ تن روغن نباتی در فاز نخست این کارخانه گفت: هم اکنون با تامین مواد اولیه روزانه بین ۳۰۰ الی ۴۰۰ تن روغن تولید می‌شود. در صورتی که اگر مواد اولیه این کارخانه به اندازه کافی تامین شود در فاز نخست ۵۰۰ تن معادل ۱۰ درصد نیاز کشور تولید می شود و در فاز دوم نیز با دو برابر شدن تولید، سهم این شرکت در تامین این کالای مهم در کشور به ۲۰ درصد خواهد رسید.

برنجی، با اشاره به اینکه در هفته گذشته تمامی مخازن مواد این واحد تولیدی خالی شده بود و خط تولید کارخانه با وقفه سه روزه در چرخه تولید مواجه شده بود، افزود: پیش‌بینی می‌شد که فعالیت خطوط تولید این کارخانه حداقل یک هفته متوقف شود اما خوشبختانه ظرف مدت سه روز مواد اولیه تامین و تولید از سرگرفته شد.

وی به وابستگی ۹۰ درصدی کشور به واردات روغن و دانه‌های روغنی اشاره کرد و افزود: از آنجاکه تامین بیش از ۹۰ درصد میزان روغن نباتی کشور وابسته به واردات است، لذا مهمترین مشکل تولیدکنندگان روغن نباتی موضوع تبادل ارز برای تامین مواد اولیه و مشخصا روغن خام است و اگر مشکل انتقال وجه برطرف نشود و نتوان روغن خام وارد کرد عرضه این محصول با چالش مواجه خواهد شد.

مدیر کارخانه طبیعت زرندیه در ادامه به افق مبهم روزهای آینده در خصوص تامین مواد اولیه اشاره کرد و افزود: مشکلاتی که در تامین مواد اولیه وجود دارد حاکی از آن است که افق روشنی پیش روی واحدهای تولیدکننده روغن نباتی و مایع وجود ندارد و بروز وقفه در چرخه تولید دور از انتظار نیست.

وی بیان کرد: با ورود یک کشتی حامل محموله روغن خام تنها نیاز یک هفته کارخانه های تولید کننده روغن در کشور برطرف می شود و اینطور نیست که یک محموله بتواند نیاز یک یا دو ماه را برطرف کند.

برنجی، اظهار کرد: هم اکنون تولید در این کارخانه با ظرفیتی کمتر از ظرفیت واقعی در جریان است و با وجود مشکلات موجود، سیاست این شرکت حمایت از کار و اشتغال است و به هیچ وجه با وجود کاهش میزان تولید، تعدیل نیرو صورت نگرفته است.

این شرکت با هدف تأمین و توزیع کالاهای اساسی مصرفی خانوار در سراسر کشور از سال ۱۳۹۱ فعالیت خود را آغاز کرده است و توانسته در این مدت کوتاه تبدیل به یکی از تولیدکنندگان اصلی بازار برنج و روغن شده و محصولات متنوع و دیگری نظیر چای، رب گوجه فرنگی و کنسرو ماهی را به بازار عرضه کند.

این کارخانه توانسته در سایت شهرستان زرندیه برای نزدیک به ۴۸۰ نفر فرصت شغلی مستقیم ایجاد کند که با توسعه تولید در فاز دوم، میزان اشتغال افزایش خواهد یافت.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: روغن کمبود مواد غذایی مواد اولیه زرنديه استانی اقتصادی تامین مواد اولیه مواد اولیه روغن نباتی روغن خام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۹۰۹۲۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کددار شدن درمانگاه تامین اجتماعی بردسکن

به گزارش خبرگزاری صدا وسیما مرکز خراسان رضوی،فرماندار بردسکن گفت:پس از تاخیر در اجرای  طرح ساختمانی درمانگاه تامین اجتماعی بردسکن وپیگیری‌های بعمل آمده تامین اجتماعی در مدت ۱۸ ماه این طرح را تکمیل و در سال آینده شاهد بهره برداری از این طرح در شهرستان بردسکن خواهیم بود.
دهقان زاده با بیان اینکه در ماه‌های آینده و پس از صدور پروانه عملیات اجرایی این پروژه طبق قرارداد شروع عملیات ساختمانی را شاهد واین نوید داده شد که در سال آینده خدمات درمانگاه تامین اجتماعی را در شهرستان داشته باشیم.
دهقان زاده افزود: خوشبختانه این طرح به لحاظ تزریق اعتباری در ردیف پروژه‌های کددار کشور قرار گرفته است و سازمان تامین اجتماعی در تخصیص بودجه و تجهیزات درمانگاه تامین اجتماعی موافقت خود را اعلام که پس از اخذ پروانه ساختمانی بلافاصله عملیات اجرایی این پروژه که سال گذشته با حضور مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی کشور کلنگ آن به زمین زده شد شروع می‌شود.
وی داشتن درمانگاه تامین اجتماعی را در شهرستان بردسکن با توجه به وجود راه‌های مواصلاتی و بیش از ۳۶ هزار نفر بیمه شده تامین اجتماعی یکی از ضروریات دانست و گفت: همواره یکی از مطالبات مردم شهرستان بردسکن داشتن درمانگاه تامین اجتماعی بوده است که خوشبختانه این مهم تحقق پیدا کرد و تمام تلاش ما بر این است با توجه به پای کار بودن سازمان تامین اجتماعی سال آینده این پروژه تکمیل و مورد بهره برداری قرار بگیرد.
 کلنگ ساخت درمانگاه تامین اجتماعی بردسکن سال ۱۳۹۸ به زمین زده شد.

 

دیگر خبرها

  • چه داروهایی ارز ترجیحی می‌گیرند؟ + بخشنامه
  • چه داروهایی ارز ترجیحی می‌گیرند؟+بخشنامه
  • بستنی‌هایی که از بازار می‌خرید، چگونه در کارخانه تولید می‌شوند؟ (فیلم)
  • اصلاح قیمت مواد اولیه برای تولید خودرو امری ضروری است/ افزایش 40 درصدی اعلام نیاز سایپا به ورق خودرو در راستای افزایش تولید خودرو در سال جاری
  • (ویدئو) آینده مبهم خودروهای نمادین؛ جیپنی‌ها به آخر خط رسیدند
  • بارسلونا مردد شد؛ چرا آینده ژائو فلیکس و ژائو کانسلو مبهم است؟
  • «خضری» در یک قدمی فرآوری ۵ ماده معدنی/جهش اقتصادی در حوزه معدن
  • آینده مبهم ستاره بارسا: دی‌زربی هم او را نمی‌خواهد
  • سردار هداوند خبرداد: کشف ۲۵ تن مواد اولیه لوازم آرایشی قاچاق به ارزش ۲۰ میلیارد در اشتهارد
  • کددار شدن درمانگاه تامین اجتماعی بردسکن