Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها- عدم رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی از سوی شهروندان سبب شده غلظت کرونا در خراسان رضوی بیشتر شود. - اخبار استانها -

جواد باذلی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در گناباد اظهار داشت: تا کنون حدود 300 نفر از پرسنل دانشگاه علوم پزشکی گناباد به کووید 19 مبتلا شده‌اند و هنوز روزهای سختی را پیش رو داریم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: ابتلای کادر بهداشتی و درمانی و لزوم دو هفته قرنطینه در کنار خستگی کار فشرده و تلاش چندماهه، توان نیروی انسانی درگیر را تحلیل داده و این در حالی است که با شیوع موج سوم کرونا و افزایش تعداد مبتلایان، بستری‌ها و فوتی‌ها، فشار کاری زیادی به مجموعه کادر درمانی وارد شده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گناباد خاطرنشان کرد: مقابله با یک اپیدمی از توان یک سازمان و نهاد خارج است و آحاد جامعه باید برای قطع زنجیره انتقال و  مهار این بیماری، حوزه بهداشت و درمان را یاری کنند.

وی با اشاره به افزایش آمار تست مثبت کرونا در موارد سرپایی و بستری گفت: هم اکنون به طور متوسط روزانه 50 تست مثبت در منطقه تحت پوشش دانشگاه ثبت می‌شود.

باذلی، روند رو به افزایش آمار بیماران بستری کووید 19 را نتیجه کاهش میزان رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی به ویژه استفاده از ماسک و عدم رعایت فاصله اجتماعی دانست و از عموم شهروندان خواست تا ضمن رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی از جمله استفاده از ماسک، از تجمع و دورهمی‌ها پرهیز کنند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گناباد با اشاره به فصل برداشت گل زعفران نیز از مردم درخواست کرد تا دستوالعمل های بهداشتی را در فرایند برداشت و جداسازی کلاله از گلبرگ‌ها رعایت نمایند.

وضعیت بحرانی بیماری کرونا در شاهرود تداوم دارد؛ مردم دستورالعمل‌های بهداشتی را رعایت کنندرکوردزنی کرونا در خراسان شمالی/ ظرفیت بیمارستان‌های استان «در حال تکمیل» است100 میلیارد تومان تسهیلات کرونایی به کسب و کارهای آسیب دیده در گلستان پرداخت شد

باذلی افزود: دورهم جمع شدن اعضای فامیل از آداب این ایام است، اما تقاضا داریم بخاطر حفظ سلامت اعضای خانواده این تجمع ها امسال برگزار نشود.

پلمپ واحدهای صنفی متخلف در حوزه کرونا

جواد صادقی نسب معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گناباد نیز در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در گناباد اظهار داشت: 14 واحد صنفی متخلف در این شهرستان طی سه روز گذشته مهر و موم شدند.

وی افزود: این واحدهای صنفی در بازدیدهای مشترک بهداشت محیط معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی، اداره اماکن نیروی انتظامی، نمایندگان دادستان، فرمانداری، اتاق اصناف و اداره صنعت، معدن و تجارت از روند اجرای مصوبات ستاد مبارزه با کرونا مبنی بر تعطیلی برخی صنوف در شهرستان، مهر و موم شدند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گناباد خاطرنشان کرد: این واحدهای صنفی با وجود اطلاع‌رسانی قبلی مبنی بر فعالیت نداشتن در اجرای محدودیت‌های کرونایی باز هم به فعالیت خود ادامه می‌دادند.

گزارش از یاسرسالاری گناباد

انتهای پیام/282/ش

منبع: تسنیم

کلیدواژه: دانشگاه علوم پزشکی گناباد دستورالعمل های بهداشتی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۹۰۹۴۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دانشگاه علوم پزشکی سبزوار: بیماری مالاریا نداشته ایم

  به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز خراسان رضوی، معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی سبزوار به خبرنگاران گفت: در سال‌های قبل تعدادی افراد مبتلا به مالاریا در غرب خراسان شناسایی شده بودند که با انجام مراحل تشخیص سریع بیماری و شروع درمان به موقع، از انتقال محلی آن جلوگیری شده بود.   دکتر سیدمجید غضنفری افزود: مواردی هم که برای اولین بار در برخی استان‌ها از جمله همدان، خراسان شمالی، چهارمحال و بختیاری و نیز محدوده دانشگاه علوم پزشکی سبزوار در خراسان رضوی و برخی مناطق پاک کشور، ثبت شده، همگی مالاریای وارده و غیربومی بوده و به علت سفر به مناطق جنوب شرقی بوده است.   وی ادامه داد: مالاریا از بیماری‌های منتقله است که توسط پشه آنوفل از انسان آلوده به افراد سالم منتقل می‌شود و این پشه در اکثر مناطقی که دارای آبگیر، برکه و یا رودخانه باشند، به وفور دیده می‌شود.   غضنفری افزود: این بیماری می‌تواند در صورت ورود افراد بیمار از مناطق آلوده کشور به مناطق پاک و گزش پشه آنوفل، به صورت محلی انتقال پیدا کند که خطر اپیدمی بیماری را نیز به همراه دارد.   وی گفت: استان‌های سیستان و بلوچستان، هرمزگان، بوشهر و جنوب کرمان از جمله مناطقی هستند که در آن بیماری مالاریا به صورت بومی وجود دارد و متاسفانه این بیماری در سیستان و بلوچستان در حال افزایش است و افرادی که به عنوان مسافر و یا دلایل شغلی مانند رانندگی، سربازی، خدمت نظامی و انتظامی به این مناطق رفت و آمد می‌کنند، در معرض خطر این بیماری قرار دارند.   دکتر غضنفری یادآوری کرد: در صورت درمان نشدن به موقع بیماری، ضمن خطر مرگ و میر بالا، احتمال انتشار بیماری مالاریا از طریق گزش پشه آنوفل و انتقال آن به دیگران وجود دارد.   وی بیان کرد: شهروندان در صورت مشاهده علایم تب و لرز شدید در خود، پس از سفر به مناطق آلوده، به پزشک و یا مراکز خدمات جامع سلامت، مراجعه کنند.   دانشگاه علوم پزشکی سبزوار با بیش از هزار و ۱۰۰ تخت بیمارستانی در قالب شش بیمارستان، ۴۵ مرکز خدمات جامع سلامت فعال، ۳۱ پایگاه شهری و یک پایگاه روستایی، همچنین ۱۹۵ خانه بهداشت به بیش از نیم میلیون نفر جمعیت شهرستان‌های جوین، جغتای، خوشاب، داورزن و ششتمد خدمات بهداشتی و درمانی می‌دهد.

دیگر خبرها

  • برگزاری هفدهمین جشنواره آموزشی شهید مطهری
  • ۱۲ طرح نیمه تمام بهداشتی در خراسان رضوی به ثمر نشست
  • تعطیلی مرکز غیرمجاز طب سنتی در قم
  • پلمب ۱۳ مرکز مداخله‌گر دندانپزشکی در خراسان رضوی
  • آغاز ساخت پایگاه اورژانس ۱۱۵ در دهستان شلیل
  • آغاز به‌کار مرکز مطالعات و توسعه آموزش پزشکی دانشگاه آبادان ‌
  • بزرگترین سایت طرح نهضت ملی مسکن خراسان رضوی در گناباد است
  • دانشگاه علوم پزشکی سبزوار: بیماری مالاریا نداشته ایم
  • هیچ موردی از بیماری مالاریا در غرب خراسان ثبت نشده است
  • آیین افتتاح طرح‌های دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی برگزار می‌شود