Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «افکارنيوز»
2024-05-01@23:04:03 GMT

«نجیبه» راهی جشنواره‌ای در اندونزی شد

تاریخ انتشار: ۱۹ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۹۰۹۵۶۶

«نجیبه» راهی جشنواره‌ای در اندونزی شد

به گزارش افکارنیوز،

 فیلم بلند «نجیبه» به نویسندگی و کارگردانی مصطفی گندمکار در ادامه حضورهای بین‌المللی خود، به بخش چشم‌انداز آسیای جشنواره بین‌المللی Jogja-NETPAC کشور اندونزی راه یافت.

جشنواره Jogja-NETPAC در کشور اندونزی برگزار می شود که با هدف معرفی و توسعه سینمای آسیا و در تعاملی نزدیک با شبکه ارتقای سینمای آسیا (نِت پک NETPAC)، که یک سازمان فرهنگی و سینمایی شامل منتقدان، فیلمسازان، برگزارکنندگان جشنواره ها و پخش کنندگان ۳۰ کشور مختلف است، راه‌اندازی شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

«نجیبه» پس از رونمایی در بیست و سومین دوره جشنواره شانگهای چین (در بخش استعداد جدید آسیا) در ماه جولای در تازه‌ترین حضور بین‌المللی خود در ماه جاری (نوامبر) برای کسب جایزه چشم‌انداز آسیای جشنواره Jogja-NETPAC که مختص معرفی فیلمسازان جوان و آینده دار سینمای آسیاست، با فیلم‌هایی از دیگر کشورها رقابت خواهد کرد.

 «نجیبه» اولین فیلم بلند مصطفی گندمکار است که پیش از این به عنوان فیلمساز کوتاه حرفه‌ای فعالیت داشته است. فیلم کوتاه «آلان» ساخته گندمکار، حضور بین المللی موفقی را تجربه کرد و همچنین در گروه « هنروتجربه » هم اکران شد.

منظر لشگری، شهره سلطانی ، مهدی امیری خراسانی، سید غفار وهابی، مرضیه زهری، حسین حسامی  و پیام احمدی‌نیا بازیگران فیلم سینمایی «نجیبه» هستند.

فهرست عوامل فیلم عبارتند از نویسنده و کارگردان : مصطفی گندمکار، مدیر فیلمبرداری: مجید یزدانی، تدوین: مصطفی گندمکار و مرتضی هاشمی، دستیار اول کارگردان و برنامه‌ریز: مجید محمددوست، طراح چهره‌پردازی: محمود آسمانی، طراحی و ترکیب صدا: سیدمحمود موسوی نژاد، موسیقی: فرشاد مشفقی، مدیر صدابرداری: محمد امامی، دستیاران کارگردان: مهدی امیری خراسانی و محمدرضا محسنی سرداری، منشی صحنه: مریم رهنما، طراح صحنه و لباس: مصطفی گندمکار، مجتبی زارع و هادی غلامی، مدیر تولید: مجتبی زارع، مدیر تدارکات: احسان بهرامی، پشتیبانی: محی الدین مینه مراد و حسین خانفرد، مجری گریم: مهناز نوروزی، اصلاح رنگ: نگین حیدری، استودیو روشنا، عکاس: هادی شیرازی، مشاور رسانه‌ای: آزاده فضلی، پخش بین‌الملل: مجید محمددوست، تهیه کننده: مصطفی گندمکار.

 

منبع: افکارنيوز

کلیدواژه: جشنواره فیلم کوتاه هنروتجربه شهره سلطانی کارگردان جشنواره بین المللی فیلم فیلم ایرانی جشنواره شانگهای نجیبه مصطفی گندمکار بین المللی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۹۰۹۵۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مهدی آشنا برگزیده جشنواره عکس نوروز تاجیکستان شد

به گزارش خبرنگار مهر، جایزه بهترین شرکت‌کننده و نشان آبی آسمانی فیاپ از جشنواره بین‌المللی عکس «نوروز» در تاجیکستان به مهدی آشنا عکاس ایرانی رسید.

جشنواره بین‌المللی عکس «نوروز» در تاجیکستان از ۲۶ مارچ تا ۲۹ آوریل ۲۰۲۴ برابر با ۷ فروردین تا ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۲ برگزار شد که دارای مجوز (پاتروناژ) فدراسیون هنر بین‌المللی فیاپ است.

مجمع عمومی سازمان ملل متحد در سال ۱۳۸۸ با تصویب قطعنامه‌ای روز ۲۱ مارس را با عنوان فرهنگ صلح به عنوان روز جهانی «نوروز» به تصویب رساند و در تقویم خود جای داد. از این پس نوروز به‌عنوان یک مناسبت بین‌المللی به رسمیت شناخته شد.

در اطلاعیه دفتر روابط عمومی مجمع عمومی سازمان ملل آمده‌است که امروزه بیش از ۳۰۰ میلیون نفر در ایران، افغانستان، تاجیکستان، آذربایجان، سایر کشورهای آسیای میانه و قفقاز، ترکیه، ترکمنستان، قزاقستان، قرقیزستان، هند، در منطقه بالکان، آلبانی و مقدونیه، حوزه دریای سیاه و خاورمیانه آغاز فصل بهار را با سنت باستانی عید نوروز که تاکیدی است بر زندگی در هماهنگی و تعادل با طبیعت، جشن می‌گیرند.

جشنواره بین المللی عکس «نوروز» نیز در همین راستا برگزار می‌شود.

کد خبر 6091942 آروین موذن زاده

دیگر خبرها

  • عکاس خبرگزاری مهر آذربایجان‌شرقی برگزیده جشنواره ملی عکاسی سنندج
  • رقابت «لوتریا» در آلمان و اسپانیا
  • رامین حسین‌پور بهترین آهنگساز یک فستیوال بین‌المللی شد
  • مهدی آشنا برگزیده جشنواره عکس نوروز تاجیکستان شد
  • کارگاه آموزشی شعر رضوی به زبان ترکی آذری در شهرستان خوی برگزار شد
  • ارسال ۱۵۰۰ اثر به جشنواره روستایی رضوی
  • این فیلم بیش از حد برخاسته از جهان شخصی نیست
  • مایک لی زنبور طلایی را می‌گیرد/ تجلیل برای یک عمر دستاورد هنری
  • ساخت فیلم «عشق آباد» با محوریت امام رضا (ع) و فرهنگ رضوی
  • نشست خبری اولین جشنواره بین المللی فیلم دینی رضوان