Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایلنا، وزیر امور خارجه کشورمان در مراسم تحلیف رییس جمهور جدید بولیوی حضور یافت.

- مشاور مقام معظم رهبری در امور بین‌الملل گفت:جمهوری اسلامی ایران همواره از صلح، ثبات و مذاکرات طرف‌های افغانستانی حمایت کرده و خواهد کرد.

- سخنگوی وزارت امورخارجه در واکنش به توییت سخیف و بی‌ادبانه مایک پمپئو وزیر امور خارجه آمریکا گفت: به زودی او به زباله‌دان تاریخ سپرده می‌شود، در حالی که ملت عزتمند ایران سرافراز ایستاده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

- طالبان افغانستان در نخستین واکنش به پیروزی کاندیدای دموکرات‌ها در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، ابراز امیدواری کرد که توافقنامه دوحه میان طالبان و واشنگتن در دولت آینده آمریکا به قوت خود باقی بماند.

- داماد رئیس‌جمهوری ترکیه که سمت وزیر خزانه‌داری این کشور را بر عهده دارد، استعفا داد.

- وزیر امور خارجه کشورمان گفت وگو را تنها راه پایان دادن به اختلافات و تنش‌ها در منطقه دانست.

- پایگاه خبری «اکسیوس» گزارش داد که دولت فعلی آمریکا طی ۱۰ هفته‌ای که از عمر آن باقی مانده در صدد تشدید محدودیت‌ها و اعمال تحریم‌های جدید علیه ایران است.

- پادشاه عربستان و ولی‌عهد این کشور پیروزی نامزد دموکرات‌ها در انتخابات ریاست جمهوری را به وی تبریک گفته‌اند.

- در جریان حمله افراد مسلح ناشناس به یکی از برج‌های دیدبانی در منطقه «الرضوانیه» در غرب بغداد ۱۱ نفر به شهادت رسیدند.

- جنبش «جان سیاهان ارزش دارد» طی نامه‌ای به رئیس‌جمهوری منتخب آمریکا و معاونش، خواستار دیدار با آنها شده است.

- مشاور ارشد سابق رئیس‌جمهوری منتخب آمریکا اعلام کرد که بازگشت به برجام، یکی از اولویت‌های اصلی وی بوده و تصمیم دارد این اقدام را مدت بسیار کوتاهی پس از به دست گرفتن قدرت انجام دهد.

- رئیس پیشین سازمان اطلاعات عربستان گفت که به‌رغم برخی فراز و نشیب‌ها در روابط ریاض و واشنگتن، روابط راهبردی دو طرف با توجه به منافع و چالش‌های مشترک به ویژه در سایه سیاست‌های منطقه‌ای ایران به قوت خود باقی خواهد ماند.

- وزارت مهاجرت و امور مهاجران عراق از تعطیلی تمامی اردوگاه‌های آوارگان در این کشور از ابتدای سال آینده میلادی خبر داد.

 

 

منبع: ایلنا

کلیدواژه: ترکیه عراق داعش ترکی الفیصل محمد جواد ظريف جو بایدن دونالد ترامپ رئیس جمهوری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۹۰۹۵۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رایزنی دو مقام نظامی ایران و چین درباره حمله به اسرائیل، مسائل امنیتی منطقه و ...

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، امیر سرتیپ آشتیانی وزیر دفاع جمهوری اسلامی ایران در حاشیه بیست و یکمین اجلاس وزرای دفاع سازمان همکاری‌های شانگهای با وزیر دفاع چین دیدار و گفت‌وگو کرد.

به گزارش ایسنا، امیر سرتیپ محمدرضا آشتیانی در این دیدار با قدردانی از مواضع و دیدگاه‌های دولت چین در قبال تحولات منطقه به‌ویژه محکومیت حمله صهیونیست‌ها به کنسولگری ایران گفت: تنش‌های اخیر در منطقه و شرایط اسفناک غزه نتیجه اقدامات بی ثبات ساز آمریکا در منطقه و حمایت از رژیم کودک‌کش صهیونیستی است.

وزیر دفاع جمهوری اسلامی ایران با اشاره به سفر رئیس دولت سیزدهم به چین و امضای برنامه جامع مشارکت همکاری‌های دوطرف افزود: برای حل مسائل امنیتی منطقه‌ای و بین‌المللی، همکاری و همگرایی بیشتر طرفین ضرورت دارد.

وزیر دفاع چین در این دیدار با اشاره به تحولات منطقه غرب آسیا، حمله رژیم صهیونیستی به کنسولگری جمهوری اسلامی ایران در دمشق را محکوم کرد و گفت: این عمل ناقض حقوق بین الملل است و ما از حق مشروع ایران در پاسخ به این اقدام حمایت می‌کنیم.

وزیر دفاع چین با دعوت از وزیر دفاع جمهوری اسلامی ایران جهت شرکت در کنفرانس امنیتی پکن بر تداوم همکاری‌ها تاکید کرد.

وزیر دفاع چین در این دیدار خواستار آتش‌بس در نوار غزه و ارسال کمک‌های بشردوستانه به آن منطقه شد.

وزیر دفاع چین همچنین بر گسترش روابط دفاعی و نظامی با جمهوری اسلامی ایران تاکید کرد.

۲۷۲۱۱

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1899821

دیگر خبرها

  • امیرعبداللهیان روز ملی آفریقای جنوبی را تبریک گفت
  • توسل به ابزار تحریم خللی در عزم ایران ایجاد نمی‌کند/ جانفشانی سپاه نبود تروریسم داعش امنیت جهان را تهدید می‌کرد/ رویکرد دوگانه پارلمان اروپا نسبت به حمله به کنسولگری ایران مایه تأسف است
  • توسل به ابزار تحریم خللی در عزم ایران ایجاد نمی‌کند/ رویکرد دوگانه پارلمان اروپا نسبت به حمله به کنسولگری ایران مایه تأسف است/ جانفشانی سپاه نبود تروریسم داعش امنیت جهان را تهدید می‌کرد
  • تاکید وزیر دفاع بر همکاری با هند در مقابله با داعش در منطقه
  • سپاه نبود داعش تا پشت درب پارلمان اروپا و قلب آمریکا نفوذ می‌کرد
  • رئیس جمهور روز ملی آفریقای جنوبی را تبریک گفت
  • حملات تروریستی در روسیه و ایران نتیجه حمایت کشور‌های غربی به ویژه آمریکا از گروه‌های تروریستی است
  • رایزنی دو مقام نظامی ایران و چین درباره حمله به اسرائیل، مسائل امنیتی منطقه و ...
  • حمایت چین از حق مشروع ایران برای پاسخ به اسرائیل
  • محکومیت حمله اسرائیل به سفارت ایران در نشست بریکس