Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد اروند از انتشار فراخوان بیست و سومین جشنواره ملی تئاتر فتح خرمشهر در منطقه آزاد اروند خبر داد.

«قدرت الله طمیمیان» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در منطقه آزاد اروند، با اعلام انتشار فراخوان بیست و سومین جشنواره ملی تئاتر فتح خرمشهر اظهار کرد: این فرخوان در دو بخش و با شیوه ای متفاوت، با مشارکت معاونت فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد اروند و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی منطقه آزاد اروند و همچنین با همکاری اداره کل هنرهای نمایشی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد اروند افزود: با توجه به لزوم رعایت پروتکل های بهداشتی و احترام به شیوه نامه های ابلاغی ستاد ملی مبارزه با کرونا و به منظور صیانت از سلامت جامعه هنری، در جهت پیشبرد برنامه های جشنواره و بهره برداری هنرمندان متقاضی و عامه هنرمندانی که سال ها این جشنواره را یاری و دنبال کرده اند به مناسبت چهل سالگی دفاع مقدس منتشر شد.

 

وی با اشاره به متن کامل فراخوان و مشروح توضیحات هر بخش تخصصی اضافه کرد: دبیرخانه دائمی جشنواره ملی تئاتر فتح خرمشهر با توجه به شیوع بیماری کووید ۱۹ در راستای صیانت از سلامت هنرمندان و همکاران بخش های اجرایی را در اولویت فعالیت ها قرار داده است.

 

طمیمیان با بیان اینکه بخش های این جشنواره با توجه به شرایط جاری و عدم برگزاری مسابقه تئاتر صحنه ای، میدانی (خیابانی) در دو بخش در سال ۹۹ برگزار می شود تصریح کرد: بخش مسابقه نمایش نامه نویسی در گستره ملی به صورت رقابتی (به منظور حمایت از تولید نمایش نامه های ایرانی برگرفته از مضامین محور مقاومت و فرهنگ سلحشوری مردم ایران زمین در بستر تاریخ و هشت سال دفاع مقدس) و بخش حمایت از تولید تئاتر در منطقه آزاد اروند (صرفا با حضور گروه های منطقه آزاد اروند) برگزار می شود.

 

وی ترغیب نمایشنامه نویسان به خلق آثار ارزشمند نمایشی، تقویت رویکرد پژوهش محور در خلق نمایشنامه های موضوعی، بررسی موشکافانه موضوعات، رویدادها و زندگی نامه شخصیت های دفاع مقدس و تاثیر آن بر جامعه، پرداختن به نظریه مقاومت و تاثیرات آن در سبک زندگی جوامع و بزرگداشت حماسه آزادسازی خرمشهر قهرمان و نکوداشت مقاومت جوانان و مردم شهر در کنار رزمندگان اسلام را از جمله اهداف برگزاری بیست و سومین جشنواره ملی تئاتر فتح خرمشهر برشمرد.

 

معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد اروند بیان کرد: این اهداف با موضوعاتی همچون جلوه های مقاومت در تاریخ معاصر به ویژه سال های دفاع مقدس، پرداختن به تاثیرگذاری شخصیت هایی که در عملیات های مختلف در خرمشهر قهرمان به شهادت رسیدند، اثرگذاری نوجوانان و جوانان شهید بر نوجوانان و جوانان امروزی، پرداختن با رویکردی پژوهشی به جلوه های حماسه آزادسازی و فتح خرمشهر، جلوه حضور مردم در مقاومت ۴۵ روزه، پرداختن به همدلی مومنانه و همگرایی ملی برای گذار از تهدیدها (در تاریخ انقلاب اسلامی)، پرداخت به فرهنگ شهروندی برگرفته از فرهنگ ایثار و فداکاری و شهادت و امر به معروف، پرداختن به مقوله رونق اقتصاد هنر (نمایش) در این جشنواره مدنظر قرار گرفته است.

 

وی به شرایط و مقررات حضور هنرمندان در بیست و سومین جشنواره ملی تئاتر فتح خرمشهر نیز اشاره کرد و ادامه داد: فرآیند ثبت نام اولیه و ارسال آثار در سامانه درگاه تئاتر اروند صورت می گیرد، همچنین تکمیل فرم تقاضا و ارسال اثر به منزله پذیرش مقررات جشنواره از سوی صاحب اثر است.

 

طمیمیان  عنوان کرد: دبیرخانه جشنواره از پذیرش نمایشنامه هایی که در ادوار پیشین جشنواره ملی تئاتر فتح خرمشهر (بخش مسابقه ملی نمایشنامه نویسی) ارائه شده اند، معذور خواهد بود.

 

وی به مدارک مورد نیاز جهت حضور در این جشنواره اشاره کرد و گفت: متقاضیان می بایست فایل های pdf، یک نسخه از نمایشنامه، فرم تقاضا، یک قطعه عکس  پرسنلی اسکن شده و سوابق نمایشنامه نویس را در نشانی سامانه درگاه تئاتر اروند بارگذاری کنند.

 

معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد اروند از جایزه بزرگ سردار شهید محمد علی جهان آرا و جایزه ویژه هیئت داوران ویژه برگزیدگان اول تا سوم این دور از جشنواره ملی تئاتر فتح خرمشهر خبر داد و ابراز کرد: ستاد جشنواره پس از اعلام برندگان توسط هیئت داوران جوایزی را اعم از نمایشنامه های برگزیده در قالب یک مجموعه نمایشنامه در بیست و سومین جشنواره ملی تئاتر فتح خرمشهر به چاپ می رساند.

 

وی خاطر نشان کرد: همچنین نمایشنامه های برگزیده از سوی ستاد جشنواره در اولویت انتخاب برای تولید در بیست و چهارمین جشنواره ملی تئاتر فتح خرمشهر قرار می گیرند.

 

طمیمیان با بیان اینکه بخش حمایت از تولید تئاتر در منطقه آزاد اروند به صورت غیر رقابتی برگزار می شود تاکید کرد: این بخش به منظور حمایت از تولیدات هنرمندان منطقه آزاد اروند برگرفته از فرهنگ مقاومت و نظریه مقاومت مردم ایران زمین در طول تاریخ معاصر به ویژه هشت سال دفاع مقدس و صیانت از حقوق شهروندی برگزار می شود که شامل تولیدات صحنه ای و میدانی (خیابانی) است.

 

وی به شرایط و مقررات این بخش از جشنواره اشاره کرد و افزود: گروه های متقاضی باید متعهد شوند که آثارشان پس از پذیرفته شدن در دبیرخانه ۱۰ شب اجرای عمومی در یکی از شهرهای خرمشهر و آبادان داشته باشند، همچنین فرآیند ثبت نام اولیه گروه های متقاضی در سامانه درگاه تئاتر اروند صورت می گیرد و از هر کارگردان تنها یک اثر در یکی از بخش های صحنه ای و یا میدانی (خیابانی) پذیرفته می شود.

 

معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد اروند ادامه داد: تعداد آثار پذیرفته شده در این بخش ۱۰ اثر (چهار نمایش صحنه ای و ۶ نمایش میدانی) خواهد بود که توسط هیئت داوران جشنواره انتخاب می شوند، همچنین در این بخش انتخاب با آثاری خواهد بود که تاکنون در هیچ جشنواره ای ارائه نشده باشد وتکمیل فرم تقاضا و ارسال اثر به منزله پذیرش مقررات جشنواره از سوی صاحب اثر است.

 

وی با بیان اینکه ستاد جشنواره با توجه به ارزیابی کیفی هیئت داوران از نظر انتخاب، تعداد نفرات گروه، حجم دکور، تعداد اجراهای تایید شده کمک هزینه تولید را محاسبه و پرداخت خواهد کرد گفت: به آثار راه یافته به این بخش از جمله نمایش های صحنه ای تا سقف ۲۰۰ میلیون ریال، نمایش های میدانی (خیابانی) تا سقف ۵۰ میلیون ریال کمک هزینه تولید تعلق خواهد گرفت. همچنین ارائه مجوز کتبی نویسنده برای آثار این بخش الزامی است.

 

طمیمیان به مدارک مورد نیاز علاقه مندان این بخش اشاره کرد و گفت: متقاضیان باید فایل های pdf را شامل یک نسخه از نمایشنامه، فرم تقاضا، یک قطعه عکس پرسنلی اسکن شده، سوابق کارگردان، مجوز نویسنده یا مترجم و یا ناشر را در نشانی سامانه درگاه تئاتر اروند بارگذاری کند.

 

وی از آخرین مهلت پذیرش آثار  بخش مسابقه ملی نمایشنامه نویسی بیست و سومین جشنواره ملی تئاتر فتح خرمشهر در ۱۵ دی ماه سال جاری خبر داد و اذعان کرد: برندگان این بخش در ۲۵ بهمن ماه اعلام خواهند شد و در بخش حمایت از تولید تئاتر در منطقه آزاد اروند آخرین مهلت پذیرش متون صحنه ای  ۲۵ آذر ماه و بخش طرح و ایده ۱۵ آذرماه است.

 

معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد اروند اعلام نتایج بازخوانی صحنه ای را در ۳۰ آذر عنوان کرد و افزود: همچنین اعلام نتایج بازخوانی میدانی (خیابانی) ۲۰ آذر، بازبینی حضوری آثار میدانی (خیابانی) ۳۰ دی، بازبینی حضوری آثار صحنه ای ۱۰ و ۱۱ بهمن، اعلام نتایج بازبینی آثار (صحنه ای و میدانی): ۱۵ بهمن، اجرای آثار پذیرفته شده ۲۰ بهمن تا ۵ اسفند و برگزاری اختتامیه جشنواره در ۶ اسفند برگزار می شود.

 

وی یاد آور شد: نشانی دبیرخانه به آدرس منطقه آزاد اروند- خرمشهر- بلوار آیت الله خامنه ای (۴۰ متری)- بوستان سایت اداری- اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی خرمشهر  دبیرخانه دائمی بیست و سومین جشنواره ملی تئاتر فتح خرمشهر به شماره تماس ۵۳۵۱۳۰۷۰ ۰۶۱ و شماره فاکس ۵۳۵۲۱۶۵۵ ۰۶۱ و نشانی سامانه درگاه تئاتر اروند Arvand.theater.ir است.

 

پایان پیام/660

منبع: شبستان

کلیدواژه: ملت ایران زمین فرهنگ سلحشوری فراخوان جشنواره تئاتر معاون فرهنگی اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد اروند خبرگزاری شبستان خوزستان تئاتر صحنه ای نمایش نامه نویسی منطقه آزاد اروند 8 سال دفاع مقدس محور مقاومت تئاتر خیابانی تئاتر اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد اروند منطقه آزاد اروند حمایت از تولید برگزار می شود معاون فرهنگی هیئت داوران دفاع مقدس صحنه ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۹۱۰۲۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فراخوان جشنواره فیلم کوتاه تهران


به گزارش خبرگزاری صدا و سیما؛ چهل‌ویکمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران به‌منظور شناسایی و معرفی آثار کوتاه برگزیده در سطح ملی و بین‌المللی، جریان‌سازی و رقابت سازنده بین فیلم‌سازان و ارج نهادن به خلاقیت سینماگران جوان، برگزار می‌شود و فیلم‌سازان ایرانی بایستی تا یکم مردادماه 1403، نام‌نویسی کرده و اثر خود را در سامانه بارگذاری فرمایند. این جشنواره از 27 مهرماه تا 2 آبان‌ماه 1403 در تهران برگزار خواهد شد. گزارش: 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • رتبه برتر سازمان منطقه آزاد اروند در حوزه های عمران، حقوقی و فرهنگی
  • کنکوری های اروند در حال رقابت با یکدیگر
  • راه‌اندازی بخش «آنژیوگرافی» در منطقه آزاد اروند
  • بیماران اروندی در منطقه آنژیوگرافی می شوند
  • فراخوان جشنواره فیلم کوتاه تهران
  • انتشار فراخوان ششمین دوسالانه بین‌المللی «کارتون کتاب»
  • فراخوان ارسال آثار «عملیات تنبیهی وعده صادق» به جشنواره پژواک اعلام شد
  • ببینید | فراخوان ارسال آثار عملیات تنبیهی وعده صادق به جشنواره پژواک اعلام شد
  • معاون گردشگری وزارت میراث وارد خوزستان شد
  • اوج گیری گرما در اروند