Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها- با وجود اینکه راه اندازی اتاق مانیتورینگ به منظور هوشمندسازی ترافیک از سوی استانداری وعده داده شده، عملا از تامین اعتبار خبری نیست. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اردبیل، مدتی است که ادارات عضو شورای ترافیک استان اردبیل از انفجار ترافیک و تراکم بیش از حد خودروها آن هم در خیابان‌هایی که دهه‌ها قبل ساخته شده و تناسبی با نیاز کنونی شهر ندارد، ابراز گله‌مندی می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به دلیل کمبود تجهیزات و امکانات، در تمامی چهارراه های شهر، راهنمایی و رانندگی نیروهای خود را مستقر ساخته و با وجود حضور فیزیکی پلیس عملا کنترل ترافیک غیرممکن است.

تا جایی که گاهی پلیس هم عاجز از مدیریت ترافیک بوده و در خیابان‌های با عرض کم ساعت‌ها خودروها برای بازگشایی مسیر متوقف می‌شوند.

اما مشکل مدیریت ترافیک شهر اردبیل چگونه به وضعیت بحرانی رسیده است؟ به تعبیر مسئولان شهر نه تنها افزایش جمعیت و افزایش خودروها و قدمت خیابان‌ها بلکه شیوه مدیریت نیز مشکل اساسی در تشدید ترافیک است.

مسئولان معترف به این موضوع هستند که اردبیل در رتبه‌های پایانی هوشمندسازی کنترل ترافیک است و رویه‌ای سنتی را در شیوه مدیریت ترافیک به کار گرفته است.

نظر نهادهای متولی همپوشانی ندارد

هرچند مطابق قوانین شورای ترافیک باید تصمیمات جامع و عاجل برای مدیریت ترافیک اتخاذ کند اما به نظر می‌رسد این شورا کارکرد موثر را نداشته است.

تا جایی که رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان اردبیل  شیوه استفاده از نیروی انسانی در چهارراه ها و خیابان‌های اردبیل را منسوخ شده دانست و تصریح کرد: چنین وضعیتی در اغلب استان‌های کشور منسوخ شده است و اردبیل در هوشمند سازی جزو فقیرترین در سطح کشور است و در معابر شهری همچنان دوربین پلاک خوان نداریم.

حجت فتاحی متذکر شد: در نتیجه تعدادی از رانندگان برای انتظار قوانین منتظر پلیس می‌مانند و اگر پلیس نباشد مرتکب تخلف می‌شوند. لازم است این خلا مورد توجه قرار گیرد و در اردبیل اقدامات لازم برای هوشمندسازی و آماده سازی اتاق مانیتورینگ انجام شود.
 
وی معتقد است سیاست مسئولان در موضوع مدیریت ترافیک باید همپوشانی لازم را داشته باشد و اگر نباشد حتما با مشکلات متعدد مواجه خواهیم شد.

اتاق مانیتورینگ را دایر کنید

نه تنها در بحث تصمیم سازی برای ترافیک بار اجرایی متوجه پلیس‌های جوان ایستاده در چهارراه ها است، در زیرساخت‌ها نیز کمبود اساسی گلایه نهادهای مجری را به دنبال دارد.

تا جایی که فرمانده نیروی انتظامی استان اردبیل در آخرین نشست مشترک خود با اعضای شورای شهر هوشمند سازی مدیریت ترافیک را نیازمند اتاق مانیتورینگ دانست و گفت: این زیرساخت نه تنها می‌تواند ترافیک را مدیریت کند بلکه به لحاظ ارتقا امنیت نیز موثر است.

هوشنگ حسینی تصریح کرد: قرار است برای مانیتورنیگ استانداری 10 میلیارد تومان اعتبار در اختیار شهرداری قرار دهد که امیدواریم با تامین آن این طرح اجرا شود.

وی به گرفتاری ترافیک خیابان‌هایی که 40 سال پیش احداث شده است، اشاره کرد و افزود: این در حالی است که جمعیت شهر چند برابر شده و معضل ترافیک تشدید شده است.

خبری از تامین اعتبار زیرساخت ها نیست

در عین حال مطابق اظهارات عضو شورای اسلامی شهر اردبیل قرار بود اعتبار لازم برای راه اندازی اتاق مانیتورینگ توسط شهرداری اردبیل تامین شود که به دلیل محدودیت مالی این نهاد، تصمیم بر این شد تا استانداری در تامین بودجه کمک کند.

علیرضا پوستی با بیان اینکه متاسفانه فقط اردبیل و ایلام دو مرکز استانی هستند که تاکنون از مدیریت هوشمند ترافیک برخوردار نشده‌اند، اضافه کرد: عصرها خیابان‌های این شهر قفل شده و آسایش روانی شهروندان مختل می‌شود اما متاسفانه فعلا از تامین مالی اتاق مانیتورنیگ خبری نیست.

وی افزود: این موضوع نیاز مبرم مدیریت ترافیک شهر اردبیل است و نمی‌توان منکر شد که ترافیک به یکی از معضلات جدی در شهر تبدیل شده است.

کاهش بار ترافیک مشهد در گرو ارتقاء فرهنگ شهروندی/ ایمن‌سازی تردد عابران پیاده کلید خوردفرمانده پلیس راه شرق استان تهران: اعمال محدودیت‌ها بار ترافیک را کاهش دادضعف اردبیل در هوشمندسازی ترافیک؛ اقدامات کلنگی دیگر کارساز نیست

تلاش خبرنگار تسنیم برای جویا شدن نظرات معاونت امور عمرانی استانداری اردبیل در خصوص تامین مالی اتاق مانیتورنیگ بی‌نتیجه ماند و متاسفانه مشخص نیست این نهاد اجرایی قرار است چه زمانی اعتبارات لازم را اختصاص دهد و آیا اظهارات چند ماه قبل معاون امور عمرانی که گفته بود اعتبارلازم اختصاص یافته و لازم است شهرداری متناسب با آن پروژه را پیش ببرد عملا صحت دارد یا نه.

فرزاد قلندری مرداد ماه امسال اعلام کرد که با تصویب تامین منابع مالی برای اجرای اتاق مانیتورینگ کنترل ترافیک، شهرداری باید از مصوبه حمایت مالی در موعد مقرر بهره برداری کند و اجرای این پروژه را سرعت بخشد تا این مرکز  تا پایان آذر ماه اجرایی شود.

در سکوت مسئولان و خودداری از پاسخگویی، زمان زیادی تا پایان آذرماه باقی نمانده است. در عین حال ترافیک نیز منتظر تصمیمات مسئولان نمی‌ماند و روز به روز بیش از گذشته تنفس شهر را مختل می‌کند.

 گزارش از ونوس بهنود

انتهای پیام/136/ش

منبع: تسنیم

کلیدواژه: اتاق مانیتورینگ مدیریت ترافیک کنترل ترافیک خیابان ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۹۱۰۳۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تلاش برای تحقق شعار سال و شکوفایی اقتصاد خوزستان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان خوزستان، محمدجواد امانی اظهار امیدواری کرد که در راستای تحقق شعار سال با تعامل بخش خصوصی و نهاد‌های مرتبط، می‌توان در جهت شکوفایی اقتصاد استان گام‌های اساسی برداشت.

وی با اشاره به مشکلات بخش صنعت، کشاورزی، بازرگانی و معادن خوزستان اظهارکرد: باوجود چالش‌های موجود، نباید اجازه داد که صنایع کوچک آسیب‌پذیر شوند بنابراین با اقدامات کارشناسی و بررسی‌های میدانی باید نسبت به رفع موانع و گلوگاه‌ها در مسیر کار فعالان اقتصادی تلاش کرد.

رئیس اتاق بازرگانی اهواز به دغدغه‌های فعالان بخش خصوصی در زمینه رویه‌ها و فرآیند‌های مربوط به سازمان تامین اجتماعی اشاره کرد و ادامه داد: برای اصلاح برخی رویه ها، فعالان اقتصادی از این سازمان در دیوان عدالت اداری شکایت‌هایی را ثبت و آرایی نیز صادر شد که پیروی تامین اجتماعی از این آرا، باید همواره مورد توجه قرار گیرد.

امانی گفت: امیدواریم دستگاه‌های اجرایی در راستای رفع موانع به منظور تحقق شعار سال، حمایت از تولید را در دستور کار قرار دهند تا تولیدکنندگان در شرایط سخت کنونی بتوانند فعالیت کنند.

وی در خصوص شهرک‌های صنعتی اهواز نیز گفت: شهرک صنعتی شماره یک اهواز قدیمی‌ترین شهرک کشور است که سال ۱۳۴۵ در ۳۸ هکتار راه‌اندازی شد و باید توجه داشت که توسعه و توجه به بهبود زیرساخت‌های مربوطه همواره باید مورد توجه قرار گیرد.

رییس اتاق بازرگانی اهواز همچنین از برخی رویه‌های بانکی بخاطر مسدود شدن حساب کاری فعالان بخش خصوصی بخاطر بدهی‌های کوچک انتقاد کرد و گفت: مسئولان و سیاست گذاران حوزه اقتصادی اجازه ندهند فعالان بخش خصوصی به علت بدهی اندک به بانک، تامین اجتماعی یا دارایی دچار مشکل شوند چرا که شعار امسال نیز جهش تولید با مشارکت مردم است و این امر با فعالیت مستمر بخش خصوصی و تولیدکنندگان محقق می‌شود.

وی به مشکلات فراوان بخش صنعت در خوزستان اشاره کرد و گفت: اعتباراتی برای واحد‌های تولیدی در نظر گرفته شده ولی گرفتن استعلام‌های بانکی با وقفه چند ماهه همراه است و این باعث تحمیل برخی هزینه‌ها به تولید کننده می‌شود.

نایب رییس اول اتاق بازرگانی اهواز نیز گفت: مشکلات استان خوزستان در زمینه تولید و فعالیت‌های اقتصادی به صورت کارشناسی باید مورد ارزیابی و بررسی قرار گیرد.

شهلا عموری اظهارکرد: بانک‌های استان باید همکاری اثربخشی با فعالان اقتصادی داشته باشند؛ همچنین صنایع بزرگ مانند شرکت نفت و ملی حفاری نیاز است که از شرایط بخش خصوصی درک روشنی داشته و مطالبات فعالان اقتصادی را در موعد مقرر پرداخت کنند.

وی ادامه داد: شرکت‌های بزرگ در برخی مواقع حاضر به انجام تهاتر نیستند و فرآیند پرداخت مطالبات فعالان اقتصادی در خوزستان اغلب طولانی است.

نایب رئیس اول اتاق بازرگانی اهواز به شرایط محیط زیست در خوزستان اشاره و خاطرنشان کرد: برخی شرکت‌های بزرگ در خوزستان به رغم ایجاد آلایندگی، حاضر نیستند که گردش مالی و پرداخت مالیاتشان در استان خوزستان انجام دهند؛ بنابراین این عوامل باعث شده واحد‌های تولیدی متوسط و کوچک با بحران مواجه شوند.

عموری گفت: واردات خوزستان بر صادرات غلبه دارد و همیشه تراز صادرات منفی است، زیرا بیشتر محصولات از مرز‌های خوزستان وارد می‌شوند.

وی با اشاره به دیگر چالش‌های موجود در فعالیت‌های اقتصادی استان خوزستان ادامه داد: مواد اولیه واحد‌های تولیدی در استان موجود است ولی واحد‌های تولیدی مجبور هستند که مواد اولیه مورد نیاز خود را از استان‌های دیگر تامین کنند.

دیگر خبرها

  • پایداری هوای استان اردبیل
  • اعلام وضعیت تردد در جاده‌های کشور/ ترافیک پرحجم در ۴ محور
  • جوی آرام در جاده‌های کشور/ ترافیک پرحجم در ۴ محور
  • افتتاح مدرسه هوشمند در شهر جدید سهند 
  • اعتصاب بی‌سابقه کارکنان فرودگاه‌های فرانسه/ صدها پرواز زمینگیر شدند
  • تامین زمین مورد نیاز برای طرح نهضت ملی مسکن
  • پنجشنبه سیاه در فرودگاه‌های فرانسه
  • اختصاص یک هزار و ۷۸۰ میلیارد ریال اعتبار به طرح‌های عمرانی نیر
  • راه‌اندازی مرکز زنجیره سرمای واکسن با اعتبار ۱۳ میلیارد در زاهدان
  • تلاش برای تحقق شعار سال و شکوفایی اقتصاد خوزستان