Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-30@10:09:39 GMT

انتشار تمبر مفاخر و مشاهیر شهرستان تفرش

تاریخ انتشار: ۱۹ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۹۱۱۹۲۴

انتشار تمبر مفاخر و مشاهیر شهرستان تفرش

سید مهدی رحیمی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اراک با اشاره به انتشار تمبر مفاخر و مشاهیر شهرستان تفرش اظهار کرد: مراسم اهداء تمبر یادبود اختصاصی برای ۶ نفر از مفاخر و مشاهیر برجسته شهرستان تفرش که در حوزه میراث فرهنگی و گردشگری فعالیت کرده‌اند، با حضور نماینده مجلس شورای اسلامی، مدیرکل میراث فرهنگی استان، فرماندار و جمعی از مسئولین این شهرستان برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: برگزاری این مراسم در راستای ارج نهادن بر خدمات ارزشمند مفاخر و معرفی این سرمایه‌های معنوی و فرهنگی به جامعه و الگوپذیری نوجوانان و جوانان از این مفاخر در زندگی انجام گرفته است.

رئیس اداره میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری شهرستان تفرش با بیان اینکه تاکنون تمبرهای اختصاصی مزین به تصویر ۱۱ نفر از مشاهیر در قید حیات شهرستان تفرش با همکاری اداره پست و میراث فرهنگی منتشر و در سیستم پستی کشور در جریان است، ادامه داد: این اقدام ارزشمند به‌منظور تجلیل از این بزرگان و با چاپ تمبر یادبود انجام گرفته است.

رحیمی اضافه کرد: مشاهیر تفرش که تمبر یادبود آنان منتشر شده است، در زمینه گردشگری سلامت، مجموعه‌داری خصوصی آثار موزه‌ای و تاریخی، افتتاح خانه مسافر، کمک در تهیه تابلوهای گردشگری، توسعه علمی و فرهنگی کشور نقش مهمی داشته‌اند.

وی تصریح کرد: در حقیقت تمبر در طی تاریخ، با داشتن تصاویر و نمادهایی از اجتماع، فرهنگ و اقتصاد یک ملت، وظیفه انتقال تاریخ و فرهنگ کشورها را بر عهده داشته است و در سال‌های نه‌چندان دور، دولتمردان اغلب ممالک از تمبر به‌عنوان یکی از اصلی‌ترین ابزارهای اطلاع‌رسانی بهره می‌بردند.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: مجلس شورای اسلامی فرهنگ میراث فرهنگی گردشگری میراث فرهنگی شهرستان تفرش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۹۱۱۹۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای پروژه‌های گردشگری با بیش از ۲۰ همت سرمایه‌گذاری

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اردبیل گفت: در حال حاضر قریب به ۹۰ پروژه در حوزه گردشگری استان اردبیل در حال اجرا است که سرمایه‌گذاری بیش از ۲۰ همتی در این پروژه‌ها انجام می‌شود و نشان‌دهنده حرکت رو به جلوی گردشگری استان اردبیل است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از اردبیل، حسن محمدی ادیب در دیدار با مسئولان بانک گردشگری اظهار کرد: در حال حاضر قریب به ۹۰ پروژه در حوزه گردشگری استان اردبیل در حال اجرا است که سرمایه‌گذاری بیش از ۲۰ همتی در این پروژه‌ها انجام می‌شود و نشان‌دهنده حرکت رو به جلوی گردشگری استان اردبیل است.

وی افزود: ما از بانک گردشگری به‌عنوان یک بانک تخصصی و متولی در حوزه گردشگری انتظار داریم که در حوزه گردشگری اردبیل با توجه به پتانسیل‌های موجود فعالیت ویژه‌ای داشته باشد.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اردبیل تاکید کرد: اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اردبیل حمایت ویژه‌ای از سرمایه‌گذاری در حوزه گردشگری انجام می‌دهد و موافقت اصولی بی‌نام برای مناطق و پروژه‌های مستعد در استان صادر شده است که بانک گردشگری می‌تواند در این راستا با مشارکت سرمایه‌گذاران در این موارد فعالیت کند.

محمدی ادیب ادامه داد: همچنین مطابق توافقات اولیه به‌دست آمده تشکل‌های حرفه‌ای گردشگری استان با بانک گردشگری در راستای همکاری‌های بیشتر و تعریف ساز و کارهای حمایتی تفاهمنامه امضا می‌کنند تا بتوانیم از ظرفیت مجموعه‌های گردشگری استان و منابع بانک گردشگری برای رونق و توسعه این صنعت در استان استفاده کنیم.

کد خبر 748853

دیگر خبرها

  • تدوین رویدادهای مهم گردشگری در استان اردبیل
  • گردشگری اولین رکن سند توسعه و پیشرفت نایین است
  • شهر کَدکَن قابلیت تبدیل به قطب گردشگری ادبی شهرستان تربت‌حیدریه را دارد
  • تله‌کابین می‌تواند به رونق گردشگری کرمانشاه کمک کند
  • دستگیری ۵ حفارغیر مجاز در شهرستان سوادکوه
  • چرا تنها سایت موزه غرب کشور عاقبت به خیر نشد
  • اهدای ۵۹ شیء تاریخی به اداره میراث‌ فرهنگی شهرستان ملایر
  • دومین جشنواره غذاهای سنتی (آش نغوزه) در چناران برگزار می‌شود
  • اجرای پروژه‌های گردشگری با بیش از ۲۰ همت سرمایه‌گذاری
  • ‌کرمان‌ میزبان سومین جشنواره ملی چند رسانه‌ای میراث فرهنگی