Web Analytics Made Easy - Statcounter

حجت الاسلام چراغی پور با اشاره به اجرای طرح ملی شنبه های کتاب مساجد در سطح کانون های فرهنگی و هنری این استان، اظهار کرد: همزمان با هفته کتاب و کتابخوانی بیش از ۴ هزار جلد کتاب در بین کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان توزیع می شود.

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان ایلام، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در ایلام، با اشاره به برنامه های هفته کتاب و کتابخوانی در سطح کانون های مساجد، اظهار کرد: کتاب و توجه به مطالعه  همواره در جوامع بشری به ویژه در دین مبین اسلام مورد تاکید و توجه قرار داشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

حجت الاسلام« علی چراغی پور» ابراز کرد: در حال حاضر که در شرایط شیوه ویروس منحوس کرونا قرار داریم و قریب به ۹ ماه است که مراکز علمی و آموزشی در راستای مبارزه با شیوع کرونا با کاهش فعالیت و یا تعطیلی مواجه هستند، توسعه و ترویج هر چه بیشتر فرهنگ مطالعه و  توجه به مطالعه کتاب در منازل بسیار می تواند مفید و سازنده باشد.

 

وی با بیان اینکه توسعه و ترویج فعالیت های کتابخوانی در سطح کانون های فرهنگی و هنری مساجد در ایام شیوع کرونا یکی از برنامه های محوری این نهاد است، تصریح کرد: در حال حاضر ۸۶ باب کتابخانه عمومی در مناطق مختلف روستایی و شهری در سطح کانون های فرهنگی هنری مساجد استان ایلام در حال فعالیت هستند.

 

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان ایلام بیان کرد: با توجه به شیوع ویروس کرونا، کانون‌های فرهنگی هنری مساجد در کنار سایر رسالت های فرهنگی، هنری و مذهبی خود، تلاش داشته که از طرق مختلف به ویژه استفاده از بستر فضای مجازی و برگزاری مسابقات کتابخوانی در شبکه های اجتماعی، نسبت به ترویج فرهنگ مطالعه و کتابخوانی در بین قشر عظیم جوان و نوجوان عضو کانون های مساجد اهتمام ویژه ای داشته باشند.

 

چراغی پور بیان کرد: توزیع کتاب در سطح منازل، تهیه و توزیع کتاب‌های تصویری ویژه کودک و نوجوان و  توزیع فایل های الکترونیکی کتاب تاثیر بسیار فراوانی در راستای توسعه فرهنگ مطالعه در شرایط شیوع کرونا دارد و والدین عزیز در این ایام، می توانند نگاه ویژه ای را در بحث کتاب و کتابخوانی داشته باشد و ترویج کتاب و کتابخوانی در نهاد خانواده در زمینه ایجاد آرامش در محیط خانواده  بسیار موثر و مفید خواهد بود.

 

وی گفت: پدر خانواده می تواند یک کتاب را انتخاب کند و در کنار اعضای خانواده در اوقاتی از روز، کتاب را مطالعه کند و  مطالب یاد گرفته از کتاب را  به صورت بسیار مختصر در حد ۵ دقیقه در اختیار فرزندان خود قرار دهد که این امر زمینه ساز آشنایی و انس هر چه بیشتر فرزندان با کتاب خواهد بود.

 

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان ایلام تصریح کرد: قرآن کریم، کتاب هدایت بشر است و  می تواند سرلوحه تمام کارها و امورات بشر در زندگی قرار گیرد،بعد از گذشت ۱۴۰۰ سال از نزول قرآن کریم، همچنان هر وقت انسان به آیات این کتاب نور توجه می کند، تازگی، شادابی و طراوت خوبی را برای روح و جسم انسان به ارمغان می آورد.

 

چراغی پور بیان کرد:  کتاب شریف قرآن کریم حاوی تمام مباحث اخلاقی، فکری، اقتصادی، اجتماعی، خانوادگی است و هر آنچه که مورد نیاز زندگی انسان است در قرآن کریم وجود دارد، والدین در این شرایط  در بحث یادگیری روخوانی، روانخوانی و قرائت کلام‌الله مجید در خانواده  به ویژه برای بچه‌ها فعالیت کنند و این موضوع حرکت بسیار ارزشمندی خواهد بود.

 

وی گفت: کتاب شریف نهج البلاغه نیز از  کتاب‌های اصیل و مرجع دنیای اسلام است که بهره مندی از این کتاب، می تواند بسیار روشنگر و موجب بهره مندی از فیض وجود مبارک امیرالمومنین علی‌بن‌ابیطالب(ع) باشد، کتاب شریف نهج البلاغه دارای سه بخش  خطبه ها، نامه‌ها و  حکمت ها  است که هر کدام دریایی از علم و آگاهی را به مخاطب عرضه می کند.

 

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان ایلام  با تاکید بر مطالعه صحیفه سجادیه، افزود: در هفته کتاب در سال جاری، قریب به ۴ هزار جلد کتاب در مناطق پرجمعیت، مناطق روستایی و  مناطق حاشیه ای شهرها، از جمله مجتمع های مسکونی به صورت رایگان توزیع می شود، مسابقه پیامکی کتاب و همچنین  مسابقه کتابخوانی در فضای مجازی در هفته کتاب و کتابخوانی برگزار و به برگزیدگان نیز جوایز نفیسی اهدا می شود.

 

چراغی پور تصریح کرد: بازدید از کتابخانه های مساجد، غبارروبی کتابخانه های کانون های مساجد،توزیع بسته‌های آموزشی در هفته کتاب و کتابخوانی، توزیع بسته های غذایی در بین نیازمندان، برگزاری مراسم غبار روبی مزار شهدای گمنام،  فعالیت های مجازی در حوزه کتاب و کتابخوانی، تهیه و توزیع کلیپ های ۲ دقیقه ای از کتاب و کتابخوانی از جمله برنامه هایی است که در هفته کتاب و کتابخوانی در سطح کانون های مساجد برگزار می شود.

 

وی اب اشاره به تجلیل از نویسندگان کتب دینی و مذهبی در سطح استان به همت ستاد هماهنگی کانون های مساجد استان، ابراز کرد: طرح ملی شنبه های کتاب مساجد نیز در سطح ۳۰۷ کانون فرهنگی و هنری مسجد این استان  اجرا و پویش های کتابخوانی در فضای مجازی راه اندازی می شود.

 

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان ایلام خاطرنشان کرد: سعی ما بر این که به صورت ویژه برنامه‌هایی که از سوی ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور نیز در هفته کتاب و کتابخوانی ابلاغ می شوند به صورت تمام و کامل در سطح کانون های مساجد استان اجرا شود.

پایان پیام/92

منبع: شبستان

کلیدواژه: کتاب و کتابخوانی ایلام کانون های مساجد هفته کتاب و کتابخوانی سطح کانون کانون های مساجد قرآن کریم چراغی پور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۹۱۲۳۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نوشتن کتابی درباره امام قلی‌خان برای بچه‌ها

به گزارش خبرگزاری مهر، نشست نقد و بررسی مجموعه کتاب‌های «کودکی نامداران» در راستای نشست «صبحانه با کتاب» با حضور کارشناسان و مربیان کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان هرمزگان برگزار شد.

پرویز امینی نویسنده مجموعه کتاب «کودکی نامداران» از نگارش کتابی درباره امام قلی خان (از فرماندهان نظامی هرمزگان) خبر داد و گفت: کار بزرگ امام قلی خان یعنی آزادسازی تمام سواحل ایران، بسیار مهم و منحصر به فرد است. توپخانه پرتقالی‌ها، بزرگترین توپخانه دنیا بود اما سردار ایرانی آنها را در هم شکست. قطعاً معرفی این افراد برای ما افتخار است.

وی با تأکید بر نقش امام قلی خان در آزادسازی خلیج فارس، ادامه داد: همه ایرانیان باید این سردار بزرگ را بشناسند؛ زیرا امام قلی خان در تاریخ جهان به ابَر مَرد قرن ۱۶ معروف است. تلاش‌های مردم غیور ایران و در رأس آنها، امام قلی خان غیرقابل تکرار است. در جریان آزادسازی هرمز و قشم ۱۰ هزار نفر شهید شدند.

نویسنده مجموعه کتاب «کودکی نامداران» گفت: در پایان سخنانش ضمن آرزوی سربلندی برای مردم ایران گفت: باید قدر خاک ارزشمند سرزمین‌مان را بدانیم و برای ماندگاری نام شخصیت‌های تاریخی، آثار باکیفیت تولید کنیم.

در ادامه پروین پشت‌کوهی مدیرکل کانون پرورش فکری هرمزگان ضمن ابراز خرسندی از حضور نویسنده مجموعه کتاب «کودکی نامداران» بیان کرد: باید برای الگوسازی کودکان و نوجوانان اقدام‌های جدی انجام داد و آنها را با شخصیت‌های مهم تاریخ آشنا کرد.

وی با اشاره به مناسبت روز ملی شدن خلیج فارس و اهمیت معرفی چهره‌های نامدار به کودکان و نوجوانان افزود: آشنایی نوجوانان با شخصیت امام قلی خان و ارائه بخشی از زندگی این نامداران ایرانی در قالب داستانی و روایت می‌تواند در آینده آنها تاثیر بگذارد.

مدیرکل کانون پرورش فکری هرمزگان گفت: کتاب امام قلی خان، می‌تواند نوجوانان را با تاریخ استان آشنا و اعتماد بنفس‌شان را به عنوان مرزداران این ناحیه محکم‌تر کند. ضرورت دارد فرزندان این مرز و بوم با تاریخ استعمارستیزی این سرزمین آشنا شوند و رشادت‌های بزرگ مردان از دیرباز تا امروز را به خاطر بسپارند.

وی افزود: حضور نویسنده مجموعه «کودکی نامداران» نقطه عطفی برای کانون، اعضا و مربیان است. امیدواریم نگارش کتاب امان قلی خان هرچه سریع تر انجام شود.

در ادامه این نشست مربیان کانون پرورش فکری استان هرمزگان به نقد و بررسی مجموعه کتاب‌های «کودکان نامداران» پرداختند.

کد خبر 6093329 زینب رازدشت تازکند

دیگر خبرها

  • برنامه‌های فرهنگی و هنری اوقات فراغت مساجد اردبیل گسترش می‌یابد
  • برنامه‌های فرهنگی،هنری اوقات فراغت در مساجد اردبیل گسترش می‌یابد
  • مراسم دهه کرامت در لرستان با محوریت مردم برگزار می‌شود
  • نوشتن کتابی درباره امام قلی‌خان برای بچه‌ها
  • برنامه‌های فرهنگی، هنری و تربیتی اوقات فراغت در محلات با محوریت مساجد گسترش می‌یابد
  • ‌پیگیری بیش از ۱۰۰ برنامه کانون‌های مساجد فارس برای ایام تابستان
  • کاهش کانون‌های بیماری آبله در استان ایلام
  • استقبال کانون استان قزوین از برگزاری سی‌وپنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران
  • شهرستان‌های لرستان میزبان برنامه‌های شاخص شب میلاد امام رضا (ع)
  • افتتاح دو پروژه راه آهن ملایر کرمانشاه و پایان بازسازی مناطق زلزله‌زده