Web Analytics Made Easy - Statcounter

حسین فرخنده روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه یکی از رویکردهای ما در برگزاری برنامه های هفته کتاب توسعه فرهنگ مطالعه است، اظهار داشت: کارگاه های آموزشی تربیت تسهیلگر مطالعه و مربیان باشگاه های کتابخوانی، طرح نویسی ویژه روستاهای دوستدار کتاب استان، اجرای ویژه برنامه های کتابخوانی در جلسات ادبی و محافل کتابخوانی، طرح کیف کتاب با هماهنگی دفاتر تسهیلگری، پویش قصه گویی ویژه تمام سنین و مسابقه کتابخوانی دفاع مقدس برای کارکنان دستگاه‌های اجرایی استان از اهم برنامه های هفته کتاب به شمار می رود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اینکه معرفی کتب تازه منتشره استان با موضوع دفاع مقدس از جمله برنامه ها است،گفت:برپایی نمایشگاه های تازه های نشر در تمامی کتابخانه های سطح استان و اهدای سه هزار جلد کتاب برای تجهیز کتابخانه های مساجد، اجرای طرح وقف کتاب و نذر کتاب بین واقفان، برپایی نمایشگاه کتاب در اماکن زیارتی، هماهنگی برای تاسیس و راه اندازی کتابخانه های تخصصی از جمله برنامه های اجرایی در هفته کتاب است.

وی افزود: رونمایی از کتاب های منتشر شده فرهنگیان استان، ۱۱جلد کتاب تالیف اساتید دانشگاه، پنج عنوان کتاب با موضوع مطالعه،جلسه هم اندیشی با ناشران استان و تقدیر از ناشران برتر، راه اندازی دبیرخانه خرید کتاب، اهدای کتاب به باشگاه های کتابخوانی و مراکز فرهنگی و هنری و تبلیغی و مناطق کمتر توسعه یافته، هماهنگی در برگزاری جشنواره روستاها و عشایر دوستدار کتاب حمایت از ناشران و کتابفروشان در خصوص ساماندهی های صنفی و اجرای طرح پایتخت کتاب ایران در بجنورد از دیگر برنامه ها است.

فرخنده درادامه گفت: اجرای طرح کتابگردی مسوولان ارشد استان و شهرستان، تقدیر از کتابداران و کتابخوانان برتر، انتشار و توزیع گسترده بیانیه گام دوم رهبر انقلاب اسلامی در قالب نشریه و مسابقه، کارگاه آموزشی مجازی ویژه روحانیون مستقر و خانواده های آنان، اجرای زنده شعرخوانی شاعران کودک و نوجوان، ویژه برنامه ادبی دو پنجره با حضور شاعران برجسته، جلسات انجمن های ادبی و هنری به صورت مجازی، تدوین مقالات مرتبط با کتب برای دانشنامه دفاع مقدس استان،  گردهمایی نویسندگان تاریخ شفاهی،ثبت باشگاه های کتابخوانی کودک و نوجوان در سطح روستاها، و هماهنگی برای برگزاری اختتامیه جشنواره پویش کتاب صوتی به نام (صدای تو مرا کجا می برد) را از دیگر برنامه ها می توان نام برد.

بیست و هشتمین دوره هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران از ۲۴ تا ۳۰ آبان ماه ۱۳۹۹ با شعار «دانایی؛ مانایی» برگزار می‌شود.

خراسان شمالی ۸۶۳ هزار نفر جمعیت دارد.

سرانه مطالعه در این استان با میانگین کشوری برابر است. آمار نشر کتاب در کشور نشان می‌دهد که در سال برای هر ایرانی تقریباً ۲ کتاب چاپ می‌شود.

این استان هم‌اکنون جایگاه نخست سرانه فضای کتابخوانی را به نسبت جمعیت در کشور داراست.

برچسب‌ها بجنورد خراسان شمالی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: بجنورد خراسان شمالی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی بجنورد خراسان شمالی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی اخبار کنکور خراسان شمالی هفته کتاب برنامه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۹۰۹۴۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طرح تحول علوم انسانی در دانشگاه خوارزمی اجرا می‌شود

علی حسن بیگی رییس دانشگاه خوارزمی در گفت و گو با خبرنگار مهر با اشاره به اجرای طرح تحول آموزش عالی در دانشگاه خوارزمی گفت: دانشگاه خوارزمی «طرح تحول علوم انسانی» را در برنامه خود دارد.

وی ادامه داد: کارگروه علوم انسانی در دانشگاه تشکیل شده و کار می کند در بحث «اقتصاد اسلامی» کارگروه ویژه ای با توجه به پتانسیل و ظرفیت های دانشگاه ایجاد شده است.

رییس دانشگاه خوارزمی افزود: در بحث «اقتصاد اسلامی» نیز برنامه خیلی ویژه داریم همچنین «کارگروه تحول در علوم انسانی» در تمام رشته ها فعال بوده و برنامه ویژه داشته و بیانات مقام معظم رهبری را پیگیری می کنیم.

وی با اشاره به پژوهش و فناوری افزود: در بحث پژوهش، فناوری و نوآوری دانشگاه برنامه های مختلف دارد با توجه به پتانسیل خوبی که در بحث رشته های فتی و مهندسی و علوم پایه دارد، بحث کوانتوم و تکنولوژی را پیگیری می کند و همچنین در حال راه اندازی «دانشکده فناوری های نوین» بوده و تا الا ن ۲۶ پله در بحث فناوری صعود کرده است.

کد خبر 6086275

دیگر خبرها

  • زنگ سپاس معلم در خراسان شمالی به صدا درآمد
  • ابلاغ ۷۰۰ میلیارد تومان اعتبار سفر رییس جمهور به خراسان‌شمالی
  • ۳۷۰۰ برنامه ویژه بزرگداشت هفته معلم در هرمزگان اجرا می‌شود
  • اسب‌های خراسان شمالی در کورس گنبد کاووس خوش درخشیدند
  • اجرای برنامه‌های نکوداشت هفته شیراز از ۱۲ اردیبهشت
  • رشد ۴۲ درصدی بارش‌ها در خراسان شمالی نسبت به سال گذشته
  • طرح تحول علوم انسانی در دانشگاه خوارزمی اجرا می‌شود
  • اجرای بیش از ۵۰ ویژه برنامه هفته عقیدتی سیاسی در آستارا
  • اجرای ۱۲۰ برنامه هفته عقیدتی سیاسی در خراسان جنوبی
  • خانواده محور بودن برنامه‌های دهه کرامت در آذربایجان شرقی