Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش روز دوشنبه ایرنا به نقل از فاکس نیوز، ستاد انتخاباتی ترامپ درنظر دارد مسیری کمتر سنتی برای به چالش کشیدن نتیجه انتخابات را در پیش گیرد که شامل برخی تجمعات ترامپ با تمرکز بر مبارزات حقوقی در چند ایالت و در سراسر آمریکا می شود.

ترامپ در جریان این تجمعات همچنین تصمیم دارد از آگهی درگذشت افرادی که گفته می شود پس از فوت به نامشان رای داده شده است، به عنوان مدرکی برای اثبات ادعای تقلب انتخاباتی مطرح شده از سوی خود استفاده کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ستاد انتخاباتی ترامپ تیم های شمارش آرا را به ایالت های جورجیا، آریزونا و پنسیلوانیا اعزام کرده است.

ترامپ با خودداری از قبول شکست در مقابل جو بایدن نامزد دموکرات ها در انتخابات ۲۰۲۰، از اقدام قانونی در روزهای آتی سخن گفته است.

ترامپ و ستاد وی اتهام تقلب گسترده انتخاباتی در پنسیلوانیا و ایالات دیگر را بدون ارائه مدرکی معتبر مطرح کرده اند.

دستیاران ترامپ می گویند رئیس جمهوری و گروهی از متحدانش قصد دارند پایگاه حامیان وفادار به وی را حتی در صورت شکست حفظ کنند.

رودی جولیانی وکیل شخصی ترامپ اعلام کرد که علاوه بر دادخواست های موجود در پنسیلوانیا، دو دادخواست دیگر در مرحله تنظیم است.

وی پیش بینی کرد که به زودی ستاد انتخاباتی ترامپ چهار یا پنج دادخواست را تنظیم کند و تعداد این دادخواست ها احتمالا به ۱۰ مورد می رسد.

براساس این گزارش، تقلب انتخاباتی در آمریکا امری نادر است و زمانی که اتفاق می افتد، افراد خاطی بازداشت و تحت پیگرد قرار می گیرند، اما تغییری در نتیجه انتخابات روی نمی دهد.

مقام های ستادهای انتخاباتی ترامپ در عین حال ادعا کرده اند که بیش از ۲۱ هزار رای به نام مردگان در ایالت پنسیلوانیا داده شده است.

براساس داده های خبرگزاری آسوشیتدپرس، حتی در صورت صحت این ادعا و ۲۱ هزار رای با نام افراد فوت شده، بایدن همچنان در این ایالت با بیش از ۲۰ هزار رای از ترامپ جلوتر است.

همچنین مقام های دولت ترامپ ادعای تقلب گسترده در انتخابات و رای گیری غیرقانونی را رد اما به نام ترامپ به عنوان فردی که این اتهام ها را مطرح کرده است، اشاره ای نکرده اند.

آژانس امنیت سایبری و امنیت زیرساختی، آژانس فدرال ناظر بر امنیت انتخابات آمریکا نیز اعلام کرده است که مقام های انتخاباتی محلی تمهیدات تشخیصی در اختیار دارند که تقلب در انتخابات از طریق برگه های رای جعلی را دشوار می کند.

مقام های ارشد انتخاباتی از هر دو حزب جمهوریخواه و دموکرات در ایالت های آریزونا، جورجیا، میشیگان، پنسیلوانیا و نوادا گفته اند که تخلفات گسترده انتخاباتی و نمونه بارزی از تقلب یا اقدام غیرقانونی را مشاهده نکرده اند.

انتخابات ریاست جمهوری آمریکا سه شنبه هفته گذشته برگزار شد و بایدن دموکرات و ترامپ جمهوریخواه در جریان آن وارد گود رقابت شدند. بایدن در این دوره از انتخابات بیش از ۵۰ درصد آرا عمومی و۲۹۰ رای الکترال را به دست آورد، اما ترامپ همچنان برای ماندن در کاخ سفید مقاومت می کند و حاضر به پذیرش نتیجه انتخابات نیست، از اینرو از شکایت به دیوان عالی آمریکا برای بررسی این مساله سخن گفته است.

برچسب‌ها دیوان عالی آمریکا انتخابات ۲۰۲۰ دونالد ترامپ ایالات متحده آمریکا جو بایدن پروندهٔ خبری آمریکا ۲۰۲۰

منبع: ایرنا

کلیدواژه: دیوان عالی آمریکا انتخابات ۲۰۲۰ دونالد ترامپ ایالات متحده آمریکا جو بایدن دیوان عالی آمریکا انتخابات ۲۰۲۰ دونالد ترامپ ایالات متحده آمریکا جو بایدن اخبار کنکور انتخاباتی ترامپ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۹۱۲۸۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افشاگری روح الامینی درباره اشتباه انتخاباتی شانا در انتخابات ۱۱ اسفند /شهادت می دهم یزدی خواه به لیست ائتلاف تعهد داده بود

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، عبدالحسین روح‌الامینی معاون استان های شورای ائتلاف نیروهای انقلاب در بخشی از مصاحبه خود در برنامه سپهر سیاست خبرگزاری فارس درباره انتخابات در شهر ری گفت: ماجرای ری تلخ بود. در شهر ری اقبال مجمع با آقای یزدی خواه بود که عملکردی مثبتی داشت.

وی ادامه داد: ما یک تصمیم جمعی داشتیم که عده ای موافق بودند و عده ای هم مخالف، اما به هرحال تصمیم جمع بود و آن اشتراک صفر بود. یعنی اگر کسی به این لیست آمد، به لیست های دیگر نرود. این بحثی بود که در انتخابات سال ۱۳۹۸ به صورت جدی پای آن وایستادیم. در انتخابات شوراها هم بحث بده و بستان و لیست مشترک با شورای وحدت بود که دوباره اشتراک صفر شد و لیست انتلاف برنده شد.

روح الامینی تصریح کرد: در دور دوم انتخابات مجلس دوازدهم لیست شورای ائتلاف ۱۶ نفره است و منعی ندارد که افراد وارد لیست های دیگر شوند. اما در دور اول انتخابات که تنوع لیست بود و چند هزار کاندیدا وجود داشت، تصمیم جمع این بود که فرد باید اردوگاهش را مشخص کند.

وی افزود: آقای یزدی خواه به این تصمیم احترام گذاشت. من خودم واسطه بودم و شهادت می دهم که وی با سربرگ و مهر و امضای خود نوشت که من متعلق به لیست ائتلاف هستم و با بقیه کاری ندارم. اما متاسفانه در ائتلاف این پذیرفته نشد که این اشتباه ائتلاف بود و مردم ری به آن واکنش نشان داده و یزدی خواه را انتخاب کردند و نام وی در لیست های دیگر رفت.

۲۷۲۱۸

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1900133

دیگر خبرها

  • حربه زنگ زده یهودستیزی
  • ضبط مناظره‌های انتخاباتی در صدا و سیمای اصفهان
  • زمان برگزاری انتخابات فدراسیون انجمن‌های ورزشی مشخص شد
  • کمک‌ های جدید آمریکا چه معنایی برای اوکراین و پوتین دارد؟
  • کمک‌های جدید واشنگتن چه معنایی برای کی‌یف و پوتین دارد؟
  • زمان اعلام لیست انتخاباتی شانا برای دور دوم انتخابات مجلس
  • توصیه های انتخاباتی استاندار/تنور انتخابات را گرم نگه داریم
  • افشاگری روح الامینی درباره اشتباه انتخاباتی شانا در انتخابات ۱۱ اسفند /شهادت می دهم یزدی خواه به لیست ائتلاف تعهد داده بود
  • توضیحات معتمدی درباره جلسه با ورزشکاران شانس المپیکی
  • استقرار شعب ویژه برای رسیدگی به تخلفات انتخاباتی در مرحله دوم انتخابات مجلس