Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-04-30@14:12:11 GMT

افزایش برداشت ۱۰ درصدی زعفران در نی ریز

تاریخ انتشار: ۱۹ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۹۱۳۱۲۵

افزایش برداشت ۱۰ درصدی زعفران در نی ریز

بصیری گفت: امسال شاهد افزایش برداشت ۱۰ درصدی زعفران در نی ریز هستیم و ۴۵۰ کیلوگرم زعفران برداشت خواهد شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شیراز، «علیرضا بصیری»، امروز (دوشنبه 19 آبان) از آغاز برداشت زعفران در نی ریز خبر داد و به خبرنگاران گفت: بخش اعظم شهرستان نی ریز در بخش پشتکوه و در سطح یکصد هکتار کشت می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیر جهاد کشاورزی نی ریز ادامه داد: امسال شاهد افزایش برداشت 10 درصدی زعفران در نی ریز هستیم و 450 کیلوگرم زعفران برداشت خواهد شد.

وی اضافه کرد: به طور متوسط از هر هکتار حدود 6 کیلوگرم زغفران برداشت می شود که با برداشت در مدت 45 روز بیش از 6 هزار فرصت شغلی موقتی نیز در نی ریز ایجاد می کند.

بصیری همچنین با اشاره به صدور نخستین پروانه کاربرد نشان حد مجاز آلاینده های زعفران فارس در نی ریز بیان کرد: این پروانه برای مزرعه «احمد خسروپور»، زعفران کار نمونه استان و در مساحت پنج هکتار صادر شده است.

وی تصریح کرد: توجه به تولید محصولات گواهی شده، استاندارد و ارگانیک از اولویت های جهاد کشاورزی نی ریز است که موجب ارتقای سطح کیفی محصولات تولیدی می شود.

پایان پیام/664

منبع: شبستان

کلیدواژه: نی ریز کشت زعفران محصولات ارگانیک جهاد کشاورزی فارس شیراز زعفران در نی ریز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۹۱۳۱۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سطح گلخانه‌های کردستان به ۶۰ هکتار افزایش یافت

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز کردستان،کارشناس امور باغداری جهاد کشاورزی استان کردستان گفت:این میزان گلخانه نسبت به مدت مشابه سال قبل ۵۰ درصد رشد داشته است.
عبدالله جعفری صرفه جویی در مصرف آب، افزایش تولید و انتقال محصولات جالیزی به گلخانه را از مهمترین اهداف احداث گلخانه دانست.
وی میگوید: با بهره‌برداری تولید در این سطح گلخانه در استان، به ازای هر هکتار ۱۲ نفر به صورت مستقیم صاحب شغل خواهند شد.
هم اکنون بیشترین میزان تولید محصولات گلخانه‌ای مربوط به گوجه فرنگی است و ۱۴ واحد گلخانه در استان به کشت این محصول می‌پردازند.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • برنامه ریزی جهاد کشاورزی برای افزایش ۳۰ درصدی کشت پنبه در گلستان + فیلم
  • سطح گلخانه‌های کردستان به ۶۰ هکتار افزایش یافت
  • برنامه ریزی جهاد کشاورزی برای افزایش ۳۰ درصدی کشت پنبه در گلستان
  • پیش بینی برداشت بیش از سه هزار تن انگور امسال از تاکستانهای مهاباد
  • خرید بیش از ۱۲ هزار تن گندم در خرمشهر
  • ۴۰ هزار تن گندم در استان بوشهر برداشت می‌شود
  • برداشت ۱۵ هزار تن گندم از مزارع استان بوشهر
  • پیش‌بینی برداشت ۳۰ هزار تن گندم مازاد از مزارع آبدانان
  • کار برداشت گل محمدی از باغات شهرستان خاش آغاز شد
  • ۲۵ درصد زعفران تولیدی در داخل مصرف می‌شود