Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «همشهری آنلاین»
2024-05-02@02:42:57 GMT

پایان خوش آبرسانی در غرب تهران

تاریخ انتشار: ۱۹ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۹۱۳۳۸۶

پایان خوش آبرسانی در غرب تهران

 همشهری آنلاین_همشهری محله:این تصفیه‌خانه با عنوان بزرگ‌ترین تصفیه‌خانه کشور با ظرفیت ۱۵‌مترمکعب بر ثانیه امکان استفاده شهروندان غرب پایتخت (مناطق ۵. ۹، ۱۸. ۲۱ و ۲۲)و شهر جدید پرند از آب شرب با کیفیت را فراهم کرده است. حدود ۱۵ هزار میلیارد ریال برای بهره‌برداری از فاز نخست این تصفیه‌خانه و بیش از ۴ هزار و ۹۰۰ میلیارد ریال برای ساخت سه سامانه رینگ آبرسانی(غرب، شمال شرقی و جنوب غربی) شهر تهران، هزینه شده که بخشی از آن از محل مصوبات شورای اسلامی شهر تهران تأمین شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


نبود آب سالم در برخی از مناطق جنوبی مانند منطقه ۱۸ و تأمین نشدن آب مورد نیاز برخی مناطق مانند منطقه ۲۲ به‌رغم ساخت‌وسازهای بسیار، نگرانی‌ها و دغدغه‌های بسیاری به وجود آورده بود. اما افتتاح فاز نخست تصفیه‌خانه «ششم» آب تهران، این نگرانی‌ها را برطرف کرد. بررسی‌ها بیانگر این است که با این افتتاح، ۷ هزار و ۵۰۰ لیتر در ثانیه آب از سوی یک تونل ۳۰ کیلومتری از سد «امیرکبیر» به تهران منتقل و آب با کیفیت و تصفیه شده با خطوط انتقال به مناطق ۵، ۹، ۱۸، ۲۱ و ۲۲ می‌رسد.


چند سال قبل، در ابتدای فعالیت شورای پنجم، از این پروژه حیاتی، بازدید کردم در آن بازدید متوجه شدم هرچند در گذشته آب منطقه‌ای تهران هزینه‌های زیادی برای آن کرده است، اما پروژه به سبب نبود منابع مالی با حدود ۶۰‌درصد پیشرفت، سال‌ها است که متوقف مانده و در عمل، تأمین آب کافی و سالم برای بخش مهمی از شهر وارد شرایط بحرانی شده است. خوشبختانه با تصویب شورای پنجم و اختصاص بیش از یکصد میلیارد تومان به این پروژه مهم و بزرگ، دوباره چرخ عملیات اجرایی آن به راه افتاد و شورای‌شهر تهران با تصویب ماده ۷ و تبصره ۳ لایحه تأمین مالی مربوطه و کنترل پروژه پیوسته در جلسات هیئت‌مدیره آب و فاضلاب توانست با اتمام و بهره‌برداری از پروژه، تأمین آب کافی و سالم یال‌های غربی تهران را ضمانت کند.

کد خبر 563449 برچسب‌ها وزارت نیرو منطقه ۲۲ همشهری محله شورای شهر منطقه ۱۸

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: وزارت نیرو منطقه ۲۲ همشهری محله شورای شهر منطقه ۱۸

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۹۱۳۳۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بهره‌برداری از پروژه خانه وثوق تا پاییز و فروغ تا پایان سال

به گزارش خبرگزاری مهر، سید محمد ناظم رضوی درباره آخرین وضعیت پروژه مرمت خانه وثوق‌الدوله گفت: بالغ بر ۵۰ درصد مرمت خانه وثوق‌الدوله که در منطقه ۱۴ قرار دارد، انجام شده است. به احتمال بسیار قوی این پروژه تا نیمه اول سال به افتتاح و بهره‌برداری خواهد رسید.

وی با اشاره به اینکه بخش زیادی از مرمت سازه‌ای خانه فروغ فرخزاد که در منطقه ۱۱ تهران قرار دارد، انجام شده است، اظهار کرد: با توجه به اینکه این خانه ثبت میراث ملی است، برای مرمت آن نیاز بود که تغییرات سازه‌ای و مرمتی در کمیته تخصصی میراث فرهنگی تصویب شود؛ به همین علت مرمت خانه فروغ فرخزاد کمی کندتر پیش می‌رود.

وی گفت: با این حال به احتمال بسیار قوی این خانه نیز تا نیمه دوم سال افتتاح خواهد شد.

کد خبر 6091940

دیگر خبرها

  • تعریف ۷۵ پروژه در قالب ۵۲ تصفیه‌خانه برای ۹.۳ میلیون نفر
  • حمایت آبفای کشور از پروژه های اولویت دار ایلام در حوزه آبرسانی
  • آبرسانی به دهدشت غربی نیازمند ۱۰۰۰ میلیارد تومان
  • آماده سازی شبکه های آبرسانی البرز برای ورود به تابستان ۱۴۰۳
  • بهره مندی هشت روستای مجتمع امام علی (ع) شهرستان کرمانشاه از آب آشامیدنی
  • روایت ۲۰۰۰ نفری که بعد از چند دهه صاحب «آب» شدند
  • بررسی انسداد «میدان جی» در شورای تأمین تهران
  • بازدید معاون اجرایی رئیس‌جمهور از طرح آبرسانی به شهرستان بهمئی
  • تصفیه‌خانه دوم آب شرب اردبیل ۱۷ درصد پیشرفت فیزیکی دارد
  • بهره‌برداری از پروژه خانه وثوق تا پاییز و فروغ تا پایان سال