Web Analytics Made Easy - Statcounter

کرونا از ابتدای شیوع بسیاری از کسب و کارها و فعالیت‌ها در عرصه‌های مختلف اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی را تحت تاثیر قرار داده است که یکی از این بخش‌ها ناوگان جاده‌ای حمل و نقل مسافر است.
فعالان این بخش در نشستی با نماینده مردم شیراز و زرقان در مجلس بیان کردند که کرونا بسیاری از رانندگان را خانه‌نشین و بیکار کرده است و درآمد فعالان این بخش را به حداقل رسانده و باعث شده تا تعدادی از رانندگان حرفه‌ای مجبور به تغییر شغل شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


در این شرایط، برخی از رانندگان موفق به پرداخت به موقع حق بیمه خود به سازمان تامین اجتماعی نشدند و از مسئولان این سازمان درخواست دارند نسبت به بخشش جریمه دیرکرد حق بیمه اقدام کنند. 

تامین اجتماعی دیرکرد پرداخت حق بیمه رانندگان بخش مسافر را ببخشد
رییس هیات مدیره انجمن صنفی کارگری رانندگان مسافربری شیراز در نشستی که با حضور روح‌الله نجابت نماینده مردم شیراز و زرقان در مجلس شورای اسلامی برگزار شد، گفت: روند شیوع کرونا، کار را برای فعالیت رانندگان بخش مسافربری شیراز سخت سخت و آنان را با مشکلات زیادی روبرو کرده است.
احسان روشن‌روز افزود: بخش مسافر هم مظلوم واقع شده و هم بی صدا است و اگر اعتراضی هم توسط فعالان این بخش صورت بگیرد بجاست چرا که ما در حال حاضر حداکثر با ۳۰ درصد ظرفیت در حال فعالیت هستیم؛ البته ناوگان حداکثر با ۳۰ درصد ظرفیت فعالیت می‌کند ولی تعداد مسافر به ۱۵ درصد بیشتر نیست.
رییس هیات مدیره انجمن صنفی کارگری رانندگان مسافربری شیراز با بیان اینکه فعالان این صنف رزمندگان جنگ اقتصادی در حوزه حمل و نقل هستند و در این شرایط جهاد می‌کنند، بیان کرد: در این شرایط سخت حمایتی از رانندگان بخش مسافر صورت نمی‌گیرد و فعالان این بخش در شرایط بد اقتصادی قرار دارند.
وی به مشکلات رانندگان بخش مسافربری جاده‌ای در پرداخت حق بیمه اشاره کرد و افزود: انتظار داریم در این شرایط سازمان تامین اجتماعی جریمه‌های دیرکرد حق بیمه رانندگان مسافربری را ببخشد.
رییس هیات مدیره انجمن صنفی کارگری رانندگان مسافربری شیراز گفت: حساسیت بخش حمل و نقل جاده‌ای زیاد است که امیدواریم مسوولان استان یک نگاه ویژه ای به رانندگان داشته باشند تا از بیماری منحوس کرونا گذر کنیم.
روشن‌روز افزود: در سطح استان بیش از ۶ هزار نفر راننده مسافربری جاده‌ای داریم که در این شرایط کرونا حدود ۵۰۰ تا ۶۰۰ نفر راننده حرفه‌ای از این شغل خارج شدند.
وی ادامه داد: استان فارس دومین استان کشور به لحاظ تعداد ناوگان مسافربری جاده‌ای بعد از تهران است و کرونا باعث شد بخش مسافربری استان ضربه شدیدی بخورد چرا که تعداد مسافر و تردد کم شد.
رییس هیات مدیره انجمن صنفی کارگری رانندگان مسافربری شیراز گفت: حمایت در خور توجهی از صنف ما صورت نگرفته و تنها حمایت صورت گرفته تسهیلات ارایه شده برای مشاغل آسیب دیده از کرونا بود که برای دریافت این تسهیلات نیز مشکلاتی وجود داشت، ۲ ماه سامانه ایراد داشت و پس از رفع ایراد وقت زیادی برای دریافت تسهیلات وجود نداشت.
روشن‌روز با بیان اینکه مطالبه رانندگان مسافربری قرار گرفتن آنان جزو مشاغل سخت و زیان آور است، افزود: انتظار داریم مجلس و دولت با پیگیری این مساله، به مطالبه این قشر زحمتکش پاسخ دهند.
وی ادامه داد: بارها مساله قرار گرفتن شغل رانندگان مسافربری جزو مشاغل سخت و زیان‌آور در مجلس مطرح شده اما متاسفانه به نتیجه نرسیده است که انتظار داریم مجلس یازدهم به این موضوع رسیدگی کند.
رییس هیات مدیره انجمن صنفی کارگری رانندگان مسافربری شیراز در ادامه به مشکلات معیشتی رانندگان این صنف اشاره کرد و گفت: انتظار داریم در این شرایط کرونا کمک‌های معیشتی به رانندگان مسافربری جاده‌ای صورت بگیرد.
روشن‌روز همچنین خواستار اجرایی شدن طرح هوشمندسازی پایانه‌های حمل و نقل مسافربری استان به خصوص پایانه کاراندیش شیراز شد و افزود: با اجرای این طرح، فعالیت دلالان و جارچیان در پایانه‌ها پایان می‌یابد و این مساله کمکی به رانندگان مسافربری است.
وی ادامه داد: مجموعه ناوگان حمل‌و نقل جاده‌ای مسافر این روزها با چالش‌ها گرانی قطعات خودروهای مسافربری، گرانی روغن و نبود مسافر مواجه است که نیاز به حمایت مسوولان دارد.
رییس هیات مدیره انجمن صنفی کارگری رانندگان مسافربری شیراز همچنین از شهرداری شیراز خواست، مکانی در پایانه کاراندیش در اختیار این انجمن صنفی قرار دهد.

قول پیگیری مطالبات رانندگان بخش مسافر در مجلس و دولت
روح‌الله نجابت نماینده مردم شیراز و زرقان در مجلس شورای اسلامی نیز در این نشست با تشکر از تلاش‌های رانندگان حمل‌ و نقل جاده‌ای مسافر گفت: مطالبات این قشر در حوزه بخشش جریمه دیرکرد حق بیمه تامین اجتماعی و قرار گرفتن شغل رانندگان مسافربری جاده‌ای در فهرست مشاغل سخت و زیان‌آور را در مجلس و دولت پیگیری خواهم کرد.
وی افزود: در زمینه قرار گرفتن شغل رانندگان مسافربری جاده‌ای در فهرست مشاغل سخت و زیان‌آور از ظرفیت مرکز پژوهش‌های مجلس بهره می‌گیریم.

وزارت بهداشت ظهر یکشنبه اعلام کرد:‌ با فوت ۴۵۹ بیمار دیگر از مبتلایان قطعی به کرونا در ۲۴ ساعت گذشته، شمار جانباختگان قطعی بیماری کووید۱۹ در کشور به ۳۸ هزار و ۲۹۱ نفر رسید و ۲۷ استان همچنان در وضعیت قرمز کرونا هستند.
بنا بر اعلام روز یکشنبه وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، از نظر شیوع کرونا، استانهای تهران، اصفهان، قم، آذربایجان شرقی، خراسان جنوبی، سمنان، قزوین، لرستان، اردبیل، خوزستان، کرمانشاه، کهگیلویه و بویراحمد، گیلان، بوشهر، زنجان، ایلام، خراسان رضوی، مازندران، چهارمحال و بختیاری، البرز، آذربایجان غربی، مرکزی، کرمان، خراسان شمالی، همدان، یزد و کردستان در وضعیت قرمز قرار دارند.
استانهای هرمزگان، فارس، گلستان و سیستان و بلوچستان نیز در وضعیت نارنجی و زرد قرار دارند.

برچسب‌ها سازمان تامین اجتماعی ویروس کرونا حمل و نقل مسافری شیراز فارس

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سازمان تامین اجتماعی ویروس کرونا حمل و نقل مسافری شیراز فارس سازمان تامین اجتماعی ویروس کرونا حمل و نقل مسافری شیراز فارس اخبار کنکور مشاغل سخت و زیان آور رانندگان بخش مسافر مسافربری جاده ای فعالان این بخش تامین اجتماعی انتظار داریم نقل جاده ای قرار گرفتن حمل و نقل روشن روز حق بیمه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۹۱۳۴۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تشریح برنامه‌های روز ملی ایمنی حمل‌ونقل در سیستان و بلوچستان

معاون حمل‌ونقل اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای سیستان و بلوچستان در آستانه هفتم اردیبهشت روز ملی ایمنی حمل‌ونقل، برنامه‌های اجرایی این هفته را تشریح کرد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از سیستان و بلوچستان و به نقل از روابط عمومی اداره‌کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای سیستان و بلوچستان، تیمور باقری اظهار کرد: در تقویم سالیانه کشور، هفتم اردیبهشت از سوی شورای فرهنگ عمومی به عنوان روز ملی ایمنی حمل و نقل نام‌گذاری شد تا یادآور اهمیت موضوع و توجه به آمار سوانح و اقدامات صورت گرفته برای ارتقای ایمنی باشد.

وی ادامه داد: سرعت غیرمجاز، منشأ بیشتر تخلفات رانندگی است و فرهنگ‌سازی به عنوان مهم‌ترین عامل برای پیشگیری از سوانح رانندگی باید مورد توجه قرار گیرد.

معاون حمل و نقل اداره‌کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای سیستان و بلوچستان افزود: برنامه‌های مختلفی در مرکز استان و ادارات شهرستانی برای این هفته در نظر گرفته شده است که از آن جمله می‌توان به اجرای طرح آموزش ایمنی به کاربران جاده‌ای، توزیع کلاه ایمنی به موتور سیکلت سواران، طرح کنترل و نظارت محسوس و نامحسوس بر نحوه فعالیت ناوگان عمومی حمل و نقل جاده‌ای در محورهای مواصلاتی تحت پوشش اشاره کرد.

وی یادآور شد: حضور در مدارس حاشیه راه‌های استان به منظور ارائه آموزه‌های ترافیکی، نصب بنر حاوی پیام‌های ایمنی در مراکز تجمع رانندگان و مجتمع‌های خدماتی-رفاهی و ارسال پیام کوتاه به منظور جلب توجه عمومی نسبت به مخاطرات سوانح رانندگی از برنامه‌های مهم این هفته است.

باقری هدف از اجرای این برنامه‌ها را ایجاد حساسیت در بین عموم مردم برای افزایش ایمنی ترددهای جاده‌ای و تلاش برای کاهش تصادفات رانندگی، برشمرد و خاطرنشان کرد: در ایام اجرای طرح نوروزی میزان تصادفات در این استان به میزان قابل توجهی کاهش داشت که امیدواریم با تعامل همه دستگاه‌ها و مردم تا پایان سال‌جاری، روند کاهش تصادفات و تلفات جاده‌ای ادامه پیدا کند و شاهد سفرهای ایمن و بدون حادثه برای هم‌وطنان باشیم.

کد خبر 747560

دیگر خبرها

  • درخواست اجرایی شدن قانون کاهش ۳۰ روزه حق عائله‌مندی
  • سهم بخش‌های مختلف حمل و نقل در ترانزیت کالا و جابه‌جایی مسافر و بار
  • از تسریع در روند نوسازی تا هوشمندسازی ناوگان اتوبوس‌های شهری
  • هادی چوپان برای توماج صالحی درخواست عفو کرد
  • تراز منابع و مصارف تامین اجتماعی استان مرکزی پس از ۱۰ سال مثبت شد
  • علت تصادف اتوبوس مسافربری در محور موته مشخص شد
  • ◄ درخواست مهم انجمن رانندگان کامیون از اتحادیه تولیدکنندگان قطعات وسائط سنگین
  • تشریح برنامه‌های روز ملی ایمنی حمل‌ونقل در سیستان و بلوچستان
  • پرداخت حق بیمه تامین اجتماعی برای ۲۰۱۰ مددجوی گلستانی
  • بررسی لایحه کمک‌هزینه شهرداری شیراز برای کرایه سفر