Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، ظهر امروز مراسم  وداع با پیکر مرحومه شهیده گلنار قیامتی کمک‌بهیار دلسوز و فداکار مرکز آموزشی درمانی فاطمیه که به خاطر ابتلا به کرونا پر کشید، برگزار شد.

در میان ناله‌های مظلومانه فرزندان داغدار و در شرایطی که دیگر دست‌ها و آغوش‌ها تسکین آلام نبود سبک عزاداری متفاوتی را شاهد بودیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

جمعیتی داغ‌دیده ماسک بر دهان و کادر درمانی با پوشش خاص آمده بودند که به خانواده داغدار مرحومه که مادری فداکار را از دست داده و کادر درمانی بیمارستان فاطمیه که در داغ یکی از کارکنان فداکارش اندوهگین بودند؛ همدردی کنند و یادآور شوند که مردم این دیار در روزهای سخت کنار هم و همه با هم این دردها را به دوش می‌کشند.

ماشین‌های آذین‌بندی شده به تصویر شهیده سلامت، قلب‌های محبوس در سینه، دستانی که تصویر وی در پوشش خدمت به آغوش می‌فشرد، نوای موسیقی مارش نظامی، نوشته‌های در دستان کارکنان دبیرستان شهید اصیلی با این مضمون که «مدافعان سلامت تسلیت » فریادهای «برگرد و خودمان پرستارت خواهیم بود» «گلی گم کردیم می‌جوییم او را» دلتنگی  را در میان برگهای زمین ریپته در حیاط بیمارستان فاطمیه فریاد می‌کرد.

آنگاه که نوای قرآن کریم و مداحی و ذکر اهل بیت(ع) طنین‌انداز شد دلهای ناآراممان را تسلی بخشید تا ناله‌هایمان گره بخورد با سوز دعاهای برآمده از سینه‌هایی پردرد برای شکست بیماری که نفس‌های کادر درمان را به شماره در آورده است.

این مراسم صبح امروز با حضور رییس دانشگاه، بازرس ستاد کرونای استان، معاونان، مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه، جمعی از مسئولان، پزشکان، پرستاران و همکاران مرکز آموزشی درمانی فاطمیه برگزار شد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان همدان در این مراسم با درود به شهدای دفاع مقدس، مدافع حرم و شهدای عرصه سلامت کشور شهادت همکار سخت‌کوش، بزرگوار، دلسوز، فداکار، سخت‌کوش و پرتلاش دانشگاه علوم پزشکی همدان را تسلیت گفت.

رشید حیدری‌مقدم با بیان اینکه شهیده گلناز قیامتی مدت ۲۸ سال با خدمت صادقانه التیام‌دهنده درد مردم استان همدان بود، گفت: این بانوی شهیده زندگی خود را فدای سلامت مردم کرد و از درگاه باریتعالی مسالت می‌کنم که این دو بانوی شهیده را با حضرت فاطمه زهرا (س) محشور کند.

وی با تاکید بر قرارگیری در مقطعی حساس زمانی اظهار کرد: هم‌اکنون چشم امید کشور به مدافعان سلامت است و آنان در خط مقدم مبارزه با کرونا هستند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی استان همدان دفاع از سلامت این مملکت را افتخاری برای خادمان حوزه سلامت دانست و ابراز امیدواری کرد که با شهامت به بحران کرونا غلبه کرده و سلامت را به مردم هدیه کنیم.

وی خاطره‌ای از آخرین دیدار با شهیده گلنار قیامتی در آی سی یو مرکز آموزش درمانی سینا فرشچیان که موجب تاثر قلبی ش شده بود، بیان داشت و با ستایش بزرگواری و منش انسانی، شرافت، شهامت و ازخودگذشتگی مرحومه گفت: شهیده قیامتی بزرگوارانه گله‌مندی خود را از حضور اینجانب در بخش بیماران کرونا عنوان کرد و گفت «شما به عنوان فرمانده مبارزه با کرونا در استان نباید برای حفظ سلامتی در اینجا حضور می‌یافتید».

حیدری‌مقدم با تاکید بر اینکه ما به خون همه شهدا مدیونیم ابراز امیدواری کرد که خداوند متعال لیاقت عبور از راه دشوار مقابله با کرونا را به مدافعان سلامت بدهد.

وی با بیان اینکه جنگ با کرونا جنگی تمام‌عیار است به روند اعطای عنوان شهید سلامت به خدمت‌رسانان این حوزه ازجمله تایید کمیته سه نفره در دانشگاه علوم پزشکی، ارسال مدارک به وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و تصویب نهایی در ستاد کرونا به ریاست رییس جمهور اشاره کرد.

*نیروی جایگزینی برای مدافعان سلامت وجود ندارد

بازرس کرونا در استان همدان نیز ضمن تسلیت به خانواده و همکاران مرحومه شهیده گلنار قیامتی از وی به عنوان یکی از بهترین کارکنان بیمارستان فاطمیه یاد کرد و از رییس دانشگاه و همکارانشان برای پیگیری‌ها به منظور برگزاری مراسمات شهیده موسوی و شهیده گلنار قیامتی قدردانی کرد.

سردار مهدی فرجی از همه مسئولانی که با اخلاص در مراسم وداع با شهیده شرکت کردند، گفت: بنده به عنوان فردی که چهار دهه از عمر خود را در مجامع نظامی و هشت سال دفاع مقدس خدمت کرده کار مدافعان سلامت را مشابه دفاع از مرزهای کشور در دوران دفاع مقدس می‌دانم.

وی با مقایسه دوران دفاع مقدس با وضعیت فعلی مقابله با کرونا اظهار کرد: اگر ما در دوران دفاع مقدس سنگری داشتیم مدافعان سلامت از این سنگر بی‌بهره بوده و هر لحظه با خطراتی مواجه هستند.

بازرس کرونا در استان مراکز کرونا را خط مقدم بیمارستان‌ها خواند و گفت: بیمارستان‌ها خط مقدمی هستند که جایگزینی ندارد و این در حالیست که در دوران دفاع مقدس اگر افراد شهید می‌شدند گردانی به کمکشان می‌آمد و چنانچه گردانی خارج می‌شد گردان دیگری به کمک می‌آمد اما هیچ نیروی جایگزینی برای مدافعان سلامت وجود ندارد.

وی با بیان اینکه شهادت دو شهیده در سخت‌ترین شرایط رخ داد ضمن تعظیم به مقام والای شهدای سلامت از همه مردم درخواست کرد که با رعایت پروتکلهای بهداشتی به مراقبت از کادر درمان کمک کنند زیرا آنان سرمایه‌های ارزشمند نظام هستند.

سردار مهدی فرجی خاطر‌نشان کرد که سلامت از امنیت واجب‌تر است و اگر سلامتی نباشد امنیتی نیز وجود ندارد.
وی با یادآوری اینکه با وجود همه فشارهای دشمنان علیه کشور حوزه سلامت ایران‌اسلامی در دنیا سرآمد است ابراز امیدواری کرد که با تلاش جمعی از این پیچ خطرناک کرونا خارج شویم.

ماهها از نخستین روزی که اولین فوتی کرونا در استان را شاهد بودیم و تنها چند روز از داغ اولین شهید سلامت استان می‌گذرد که جامعه سلامت دیگر بار داغدار یکی از پرسنل زبده خود شد.
بی شک این افتخاری ست برای جامعه بهداشت و درمان استان که از هر چه دارند می‌گذرند که سلامت را هدیه دهند و امید که روحشان همنشین سرور و سالار شهیدان باشد.

در پایان مراسم حاضران برای شادی روح مرحومه فاتحه‌ای قرائت کردند.

منبع: فارس

کلیدواژه: سلامت شهید سلامتی همدان دانشگاه علوم پزشکی دوران دفاع مقدس کرونا در استان مدافعان سلامت استان همدان کادر درمان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۹۱۳۶۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گرامیداشت یاد شهدای معلم و مدافع حرم تویسرکان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان همدان؛ سردار فرجی، مشاور فرمانده سپاه انصارالحسین استان همدان در یادواره ۴۳ شهید معلم و شهدای مدافع حرم تویسرکان با بیان اینکه اقدام حماس در عملیات طوفان الاقصی، اقدامی پیشدستانه و در برابر سال‌ها محاصره و جنایت رژیم صهیونیستی بر غزه است، گفت: پاسخ موشکی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و ارتش جمهوری اسلامی ایران، هیمنه و هیبت پوشالی رژیم اشغالگر قدس را در هم شکست.

دیگر خبرها

  • ادای احترام معاون وزیر میراث‌فرهنگی به مقام شامخ شهدای هشت سال دفاع مقدس در ارومیه
  • ادای احترام جانشین رئیس گروه مشاورین نظامی فرمانده معظم کل قوا به شهدای هویزه
  • حمایت دانشجویان دانشگاه شهید مقصودی همدان از دانشجویان آمریکایی
  • پرسپولیس و پارادوکس مدافعان میانی؛ ستاره‌های منجی یا پاشنه آشیل؟
  • اختتامیه دومین جشنواره شهید آوینی در دانشگاه شیراز برگزار می‌شود
  • گرامیداشت یاد شهدای معلم و مدافع حرم تویسرکان
  • امیرعبدالهیان: روابط ایران با قاره آفریقا مبتنی بر احترام متقابل و منافع مشترک است
  • دفاع متزلزل پرسپولیس پیش از جدال حساس با سپاهان
  • ادای احترام بایرن به قیصر: مجسمه برنزی بکن‌باوئر
  • دهه سرآمدی آموزش فرصت مغتنمی برای ادای احترام به پیشگامان ساحت تولید و نشر معرفت و حکمت است