Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها- هم‌زمان با شیوع کرونا تعدادی از واحدهای صنعتی استان سمنان اقدام به تولید ماسک کردند و در حال حاضر تعداد واحدهای صنعتی که مشغول تولید ماسک هستند افزایش‌یافته است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از سمنان، این روزها با بالا گرفتن تب کرونا در جای‌جای استان سمنان و نیاز مردم و کادر درمان، بایست ظرفیت تولید اقلام بهداشتی در استان نیز افزایش یابد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

چراکه بدون توجه به تولید اقلام بهداشتی نظیر ماسک، مواد ضدعفونی به میزان نیاز، نمی‌توان انتظار رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی به‌ویژه ماسک زدن را داشت.

از طرفی با توجه به آلودگی محیط‌های اداری و کاری و خیابان‌ها و بازارها استفاده بیش از 2 ساعت از ماسک‌های سه لایه نیز توصیه نمی‌شود.

در استان سمنان به‌عنوان یکی از استان‌های بحرانی و قرمز کرونایی، در آستانه ورود به مراحل خطرناک‌تر این بیماری در فصل زمستان نیازمند ارتقاء ظرفیت تولید واحدهای تولید ماسک و از طرفی توجه مدیران است.

هیچ کمبودی در زمینهٔ تأمین اقلام موردنیاز بهداشتی نداریم

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان اظهار داشت: از آغاز آبان تا یازدهم این ماه، تعداد ماسک‌هایی که توسط 9 واحد صنعتی استان سمنان تولید و روانه بازار شده، بیش از 9 میلیون ماسک است.

علی تشنه دل گفت: با توجه به تولید و توزیع این میزان ماسک در استان، هیچ کمبودی درزمینهٔ تأمین اقلام موردنیاز بهداشتی جهت استفاده عمومی و مجموعه بهداشت و درمان نداریم.

دستگاه تولید ماسک اتومات-دستگاه بدنه زن و کش زن ماسک ماشین سازی حسنی با تکنولوژی روز روانه بازار شدماجرای تالارعروسی که در سنندج محل تولید ماسک شد + تصاویر

وی افزود: همچنین تعداد ماسک‌های تولیدی 9 واحد صنعتی استان، روزانه 100 هزار ماسک سه لایه است.

معاون امور صنایع سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان محبوبی نیز با بیان اینکه در آغاز همه‌گیری کرونا، تعداد واحدهای صنعتی تولید ماسک بین سه تا پنج واحد بود، افزود: با توجه به‌شدت گرفتن بیماری کرونا در استان سمنان، هم‌اکنون تعداد واحدهای صنعتی تولید ماسک به 9 واحد افزایش‌یافته است.

 فرامرز محبوبی افزود: این واحدها در 4 شهرستان سمنان، شاهرود، دامغان و گرمسار مشغول تولید ماسک سه لایه بهداشتی هستند.

وی با اشاره به اینکه تمامی مراحل تولید ماسک با رعایت استاندارها و ضوابط بهداشتی انجام می‌شود گفت: معاونت غذا و دارو در 2 دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان نظارت‌های لازم را بر نحوه تولید ماسک در این واحدها انجام می‌دهد.

نظارت درست بر شیوه توزیع ماسک در داروخانه‌ها و سایر مکان‌های عرضه مواد بهداشتی باید به صورتی انجام شود که هیچ کمبودی در این زمینه وجود نداشته باشد.

از طرفی یکی از دغدغه‌های مردم نیز تهیه ماسک با قیمت مصوب وزارت بهداشت است و همان‌طوری که در رسانه‌های مختلف چندین بار گفته شده، قیمت خرید ماسک برای مردم نباید بیشتر از هزار و 300 تومان باشد.

اما واقعیت این است که بیشتر داروخانه‌ها در سطح استان به این قیمت پای بندی جدی در این رابطه ندارند که لازم است مدیران اجرایی و نظارتی به این موضوع نیز بیشتر توجه کنند.

انتهای پیام/363/ ع

منبع: تسنیم

کلیدواژه: واحدهای صنعتی استان سمنان تولید ماسک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۹۱۳۹۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تشدید گشت های نظارتی بر بازار شهرستان دهلران

به گزارش خبرنگار مهر، نعمت الله حاتمی عصر چهارشنبه در جلسه ستاد تنظیم بازار اظهار کرد: گشت‌های مشترک بازرسی ستاد تنظیم بازار شهرستان در قالب سه تیم به صورت روزانه برای نظارت بر قیمت‌ها و برخورد با متخلفان در شهرستان فعال شده است

وی اظهار داشت: متاسفانه وضعیت بازار در اقلام کالاهای اساسی مورد رضایت مردم و مسئولین نیست و همه دستگاه‌های عضو باید به وظایف قانونی خود عمل کنند

حاتمی با تأکید بر اینکه نظارت و بازرسی بازار و رصد قیمت‌ها ادامه دارد، افزود: برای حفظ حقوق مصرف کنندگان و ممانعت از افزایش غیرقانونی قیمت‌ها و دیگر تخلفات، انجام گشت‌های مستمر و حضور همیشگی بازرسان در سطح بازار ضروری است.

وی افزود: مسئولان شهرستان باید وضعیت عرضه کالاهای اساسی را رصد کنند و اجازه سودجویی را به متخلفان ندهند.

معاون سیاسی فرماندار دهلران از عموم مردم این شهرستان خواست چنانچه اطلاعی از وقوع هرگونه تخلف دارند مراتب را طی تماس با شماره ۱۲۴ اطلاع دهند تا برخورد قانونی و قاطع شود.

حاتمی با اشاره به تقسیم کار صورت گرفته بین دستگاه‌های متولی، تصریح کرد: نظارت در سطح شهرستان باید تقویت شود و مصوبات ستاد تنظیم بازار باید اجرایی شوند

وی به راه اندازی دوشنبه بازار و جمعه بازاربرای عرضه برخی محصولات و کالاهای اساسی مورد نیاز خانواده‌ها با قیمت عمده و پایین‌تر از نرخ بازار در شهرستان خبر داد؛ گفت: جهاد کشاورزی و شهرداری باید به قید فوریت مکانی برای این بازار جانمایی کنند.

معاون سیاسی فرماندار ویژه شهرستان دهلران گفت: مسئولان باید برابر مسولیت که پذیرفته‌اند باید پای کار باشند و مطالبات به حق مردم در حوزه‌های مختلف پیگیری کنند.

کد خبر 6088093

دیگر خبرها

  • آخرین وضعیت پرداخت مطالبات چایکاران/ آغاز چین بهاره از روزهای آینده
  • ممنوعیت هرگونه خرید و فروش اراضی شهرک‌های صنعتی قبل از اخذ پایان کار و اتمام سالن تولید
  • قیمت خرید تضمینی گندم را اصلاح کنید
  • رعایت نکات بهداشتی در استفاده از حشره کش‌های خانگی
  • سیاست‌های صنعتی باید تعیین تکلیف شود/ سهم اندک تولید از اعتبارات بانکی
  • پیش‌بینی قیمت ارز و نرخ تورم در سال ۱۴۰۳ | وضعیت رشد اقتصادی به کدام سو؟
  • کشف ۲۵ تن مواد اولیه لوازم آرایشی قاچاق در اشتهارد
  • افزایش ۳۰درصدی قیمت خرید برگ سبز چای/ پیش‌بینی تولید ۱۴۵ هزار تن برگ سبز چای
  • نظارت بهداشتی بر تولید تا عرضه فرآورده‌های خام دامی
  • تشدید گشت های نظارتی بر بازار شهرستان دهلران