Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «رکنا»
2024-05-07@00:03:39 GMT

وکیل متهم امامی: امامی نه امام زاده است و نه اخلال گر!

تاریخ انتشار: ۱۹ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۹۱۳۹۸۸

وکیل متهم امامی: امامی نه امام زاده است و نه اخلال گر!

به گزارش رکنا، رسیدگی به دوازدهمین جلسه پرونده اتهامات متهم امامی و دیگر متهمان پرونده بانک سرمایه صبح امروز در شعبه سوم دادگاه ویژه رسیدگی به مفاسد اقتصادی و به ریاست قاضی مسعودی مقام برگزار شد.

ابتدای جلسه وکیل متهم امامی گفت: بخشی از اوراق پرونده جابه جا شده و مربوط به منطقه بازپرسی است و تقاضا دارم که این موضوع مورد ملاحظه قرار گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اظهارات مهسا پیراسته گفت: اگر این اظهارات درست نبود چرا در کیفر خواست به آن اشاره شده است ما حق استماع اظهارات افرادی که به صحبت آن‌ها استناد شده را داریم.

ماجرای حذف یک نامه

وکیل متهم امامی گفت: دادگاه به ایرادات شکلی و ماهیتی چندان توجهی ندارد در کیفر خواستی که برایمان ارسال شده بخشی از یک نامه حذف شده، اما چرا مقام قضایی باید متنی از یک نامه را حذف کند.

این وکیل بیان کرد: آنچه مسلم است و آن توجه نشده این است که رسیدگی به اتهامات موکل بنده در دادسرا بر اساس قوانین نبوده ادات در زمان مدت بازداشت تحصیل دلیل داشته است.

وی ادامه داد: این تحصیل دلیل از طریق تحت فشار قرار دادن بوده و در سراسر تحت بازداشت بودن به گزارش‌های مختلفی اشاره شده، اما ما هنوز در دادگاه متوجه شدیم و نتوانستیم گزارش سازمان بازرسی را ببینیم امامی نه امام زاده است و نه اخلال گر و اینجا هرکس در جایگاه خودش قرار دارد.

قاضی مسعودی مقام با اشاره به صحبت‌های امامی گفت :وکیل متهم امامی گفت، شما آنقدر شکایت کرده اید که در سراسر تهران وقتی هرکس می‌گوید بسم الله شکایتی علیه او مطرح می‌کنید، اما رسیدگی به شکایت مراحل مخصوص به خود را دارد.

وکیل متهم امامی اظهار کرد: در رابطه با گران نمایی من از کارشناسان شکایت کردم، اما تحقیق و تفحص مجلس هنوز قطعی نشده‌ برای تحقیق و تفحص شکایت می‌کنیم می‌گویند که در شعبه باید رسیدگی صورت گیرد.

وی ادامه داد: چرا اداره آگاهی باید اعلام کند که اجازه دهید ضمانت نامه‌ها را ردیابی کنیم.

قاضی مسعودی مقام: نمی توانیم مجلس یک کشور را ببریم زیر سوال

قاضی مسعودی مقام گفت: آیا شما خود این موارد را احراز کرده اید شما می‌گویید مبلغی به مجلس داده شده که این کار انجام شود، اما نمی‌توانید اینجا مجلس یک کشور را زیر سوال ببرید که اینکار را برای زمین زدن امامی انجام داده اند.

نماینده دادستان گفت: آقای قندالی در این باره به من موضوعی را گفتند و من هم دو نفر از مرتبطین آن را احضار کردم، اما تا به امروز ما با سندی برخورد نکرده ایم.

وی ادامه داد: در خصوص این ادعا که یک نماینده مجلس در کمیسیون تحقیق و تفحص وجه دریافت کرده درصورتی که دلیلی دارید ارائه دهید ما قطعا با او برخورد می‌کنیم ما معتقدیم این کمیسیون کمی کم کار کرده است.

قاضی مسعودی مقام گفت: شما ماهیتی دفاع نمی‌کنید فقط می‌گوید ادله ناقص است و بعد می‌خواهید که دادگاه روی لایحه شما بنویسد که آیا ادله درست است یا ناقص،کجای آیین دادرسی کیفری گفته شده اگر عدل ناقص بود قاضی می‌تواند صورتجلسه کند در قانون آمده که قاضی می‌تواند بگوید که تحقیق شود.

وی ادامه داد: پشت حرف شما باید منطق باشد آیین دادرسی کیفری را اگر مرور کنید خوب است.

قاضی مسعودی مقام گفت: شما سوء نیت عام را برای من مشخص کنید و بگویید منظورتان از علم چیست علم جزئی از سوء نیت عام است من متوجه نمی‌شوم شما چه می‌گویید شما می‌گویید نظرات متعدد است باید ابتدا شما علم و اراده را تبین کنید شما خارج از موضوع بحث می کنید.

وی ادامه داد: فعالان اقتصادی با شهروندان عادی تفاوت دارند اینکه بگوید نمی‌دانم، اما هزاران تعریف وجود دارد و در تمام دنیا این اصل موجود است.

وکیل متهم امامی گفت: این دادگاه می‌خواهد پس از پنج سال موکل را جراحی کنید درحالی که لازمه یک جراحی انجام آزمایشات بسیاری است.

وی ادامه داد: تاکنون دادسرا هیچ گونه دلیل قانونی ارائه نداده است ضمن آنکه باید شکات دلیل قانونی جرم را ارائه کند و سپس موکل پاسخگو باشد وقتی هنوز دلیلی ارائه نشده است شما پاسخ مجهول از موکل می‌خواهید.

وکیل متهم امامی گفت: از سویی دیگر بحث سوء نیت خاص، لازمه تحقق جرم است این درحالی است که تمام اتهامات انتسابی به اثبات نرسیده است و موکل هیچ سوء نیتی برای عدم بازپرداخت بانک نداشته است.

منبع: رکنا

کلیدواژه: رکنا امامی دادگاه اقتصادی قاضی نماینده مجلس کمیسیون تحقیق قانون جرم اخبار حوادث پرونده متهم دادگاه قاضی کیفر خواست سهام عدالت قیمت خودرو کرونا عکس ترامپ فیلم کرونا انتخابات آمریکا ایران بایدن قیمت دلار فضای مجازی انتخابات قاضی مسعودی مقام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rokna.net دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۹۱۳۹۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حقیقت بندگی خدا در بیان امام صادق (ع)

حجت‌الاسلام والمسلمین مرتضی آقاتهرانی در محفل معارفی شب شهادت امام جعفر صادق علیه‌السلام در حرم مطهر بانوی کرامت، ضمن اشاره به ویژگی‌های اهل‌بیت عصمت و طهارت علیهم‌السلام و مقام امامت در آیات و روایات با بیان این که مقام امامت از تمام مقام‌های نبوت و رسالت بالاتر است، گفت: حضرت ابراهیم پس از عبور از آزمون‌های سخت الهی به مقام امامت نائل آمدند.

حجت‌الاسلام والمسلمین آقاتهرانی در ادامه با بیان این که امام در عبودیت و بندگی، شجاعت و تدبیر والاترین انسان است، به مقام عبودیت از دیدگاه امام صادق علیه‌السلام اشاره کرد و افزود: امام علیه‌السلام در مقام تربیت به همه چیز واقف است، به هر چیزی در جای خود توجه داشته و عدالت والای ایشان مانع واکنش نابجاست.

سخنران حرم مطهر بانوی کرامت به جایگاه عمل در آموزه‌های دینی اشاره و عمل صالح را مکمل ایمان توصیف کرد و گفت: توسل به درگاه الهی با تمسک به اهل‌بیت علیهم‌السلام و آبروی ایشان، گره‌گشای مشکلات و حرکت انسان در تقرب به ذات اقدس الهی است.

حجت‌الاسلام والمسلمین مرتضی آقاتهرانی به دیدار عنوان بصری و امام صادق علیه‌السلام اشاره و بندگی خدا را از برجسته‌ترین کلیدواژه‌های تجلی اخلاق اسلامی دانست با تأکید بر این که انس و جن برای چیزی جز بندگی خدا خلق نشده‌اند، اذعان داشت: امام صادق علیه‌السلام در پاسخ به سؤالی دررابطه‌با حقیقت بندگی می‌فرمایند؛ «أن لا یَرَی العَبدُ لِنَفسِهِ فیما خَوَّلَهُ اللّه ُ إلَیهِ مُلکا؛ لِأنَّ العَبیدَ لا یَکونُ لَهُم مُلکٌ، یَرَونَ المالَ مالَ اللّه ِ یَضَعونَهُ حَیثُ أمَرَهُمُ اللّه ُ تَعالی بهِ، و لا یُدَبِّرَ العَبدُ لِنفسِهِ تَدبیرا، و جُملَةُ اشتِغالِهِ فیما أمَرَهُ اللّه ُ تَعالی بهِ وَ نَهاهُ عَنهُ ··· فهذا أوّلُ دَرَجَةِ المُتَّقینَ»

 سخنران محفل معارفی حرم مطهر تصریح کرد: در نگاه امام صادق علیه‌السلام حقیقت بندگی سه چیز است: این که بنده در آنچه خداوند به او عطا فرموده است برای خود مالکیتی در نظر نگیرد؛ زیرا بندگان [واقعی خدا]مالک چیزی نیستند، مال را متعلّق به خدا می‌دانند و آن را هر جا که خداوند عزوجلّ فرمان داده است، به مصرف می‌رسانند.

حجت‌الاسلام والمسلمین مرتضی آقاتهرانی با بیان این که حتی زیبایی انسان نیز متعلق خودش نیست و تنها امانتی الهی است که باید در جای درست هزینه شود، عنوان کرد: در مبانی اسلام انسان حتی مالک نفسش نیست و نمی‌تواند خودکشی کند.

حجت‌الاسلام والمسلمین مرتضی آقاتهرانی ضمن ارائه مثال‌هایی دررابطه‌با عدم ملکیت انسان، متصدی بانک را بارزترین مثال برای تبیین عدم ملکیت بر سرمایه‌ای که به دستش می‌رسد، دانست و گفت: بنده واقعی در عین برنامه‌ریزی برای خود تدبیر و چاره‌اندیشی نمی‌کند و در عین تلاش نتیجه هرچه باشد را می‌پذیرد.

سخنران حرم مطهر بانوی کرامت بیان کرد: تمام اشتغال بنده واقعی خدا به چیز‌هایی است که خداوند عزوجلّ او را به انجام آنها فرمان داده یا از آنها بازداشته است و این نخستین درجه پرهیزگاران است.

حجت‌الاسلام والمسلمین مرتضی آقاتهرانی بیان کرد: انسانی که هیچ‌گاه نسبت به چیز‌هایی که دارد، خود را مالک نمی‌داند، فخرفروشی نمی‌کند و به‌راحتی وارد میدان انفاق می‌گردد؛ کسی که در عین انجام‌وظیفه و تلاش تدبیر امور را به خدا واگذارد، تحمل مصیبت‌های دنیا برایش آسان خواهد بود.

سخنران حرم مطهر بانوی کرامت با تأکید بر این که اگر اشتغال انسان به امر و نهی‌های الهی باشد، هیچ‌گاه خود را گرفتار دل‌مشغولی‌ها و درگیری‌های دنیا نمی‌سازد، یادآور شد: وقتی خداوند بنده‌اش را به این سه ویژگی بندگی بیاراید؛ دنیا، شیطان و اهل دنیا برایش خار می‌گردد و هیچگاه به دنبال انباشت سرمایه‌های دنیا و فخرفروشی حرکت نمی‌کند و عمرش را به بطالت نمی‌گذراند.

 

باشگاه خبرنگاران جوان قم قم

دیگر خبرها

  • جزئیات تازه از دادگاه پسران معاون اول سابق قوه قضائیه | سهم‌ ۱۴۰ میلیارد تومانی در پرونده ۹۰۰ میلیاردی در قیطریه | قاضی از متهمان خواست فحاشی نکنند!
  • دستگیری متهم به جعل مهرهای ادارات در مشهد
  • گروگانگیری ۱۰۰ میلیاردی دختر نوجوان در تهران / متهم دستگیر شد
  • پایان پیکار‌های ووشو جوانان دختر مازندران در بابلسر
  • مقام سابق نفت آمریکا به اقدام به تبانی با اوپک متهم شد
  • اسرائیل در روند کمک‌های بشردوستانه اخلال ایجاد می‌کند
  • امروز سالروز شهادت مظلومانه امام جعفر صادق (ع)است، صلاله ای پاک از رسول الله
  • واکنش قاضی‌عسکر به اتفاقات دانشگاه‌های آمریکا
  • حقیقت بندگی خدا در بیان امام صادق (ع)
  • حقیقت بندگی خدا در بیان امام صادق(ع)