Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش جماران به نقل از انتخاب، محمد صدر  درباره پیروزی بایدن و تاثیر آن بر سرنوشت برجام و لغو تحریم‌های آمریکا، گفت: اول از هرچیز باید به این نکته توجه داشته باشیم، این است که آقای بایدن نه مثل آقای ترامپ و نه مثل آقای اوباما است. البته که آقای بایدن و آقای اوباما در یک حزب بوده و در ایام انتخابات شاهد حضور آقای اوباما در کمپین انتخاباتی آقای بایدن بودیم ولی باید توجه کرد که 2 فرد در یک حزب می‌توانند عملکرد و نگرش متفاوتی نسبت به هم داشته باشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

صدر ادامه داد: فراموش نکنیم که همان طور آقای اوباما در حزب دموکرات یک استثنا بود، آقای ترامپ با آن رفتار و شخصیت متفاوت نیز در بین جمهوری‌خواهان یک استثناست ولی در عین حال چه جمهوری خواهان و چه دموکرات‌ها بر سر یک سری اصول و قواعد کلی با هم اشتراک نظر دارند که حمایت از اسراییل و تامین امنیت آن یکی از همین اشتراکات است. هرچند که هرکدام از این احزاب در جزییات این مساله نیز باهم تفاوت‌هایی دارند.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام همچنین در پاسخ به این پرسش که آیا پیروزی بایدن می‌تواند بر سیاست خارجه ایران در قبال واشنگتن تاثیرگذار واقع شود، تصریح کرد: حتما تغییراتی ایجاد خواهد کرد و احتمال این مساله بسیار زیاد است. ما اگر یک قیاسی به این عملکرد اوباما و ترامپ در قبال ایران داشته باشیم، می‌بینیم که این رفتارها با هم 180 درجه تفاوت دارند. اوباما خودش مبتکر شروع برجام بود و حتی استارت آن را قبل از دولت روحانی زده بود ولی بعدا دیدیم که آقای ترامپ چطوری از برجام خارج شد و حجم عظیمی از تحریم‌ها را علیه ایران جاری کرد.

وی افزود: آقای بایدن در ایام انتخابات مواضع مشخصی در قبال برجام گرفت و گفت که به برجام برمی‌گردد اگر ایران هم خواهان اجرای و احیای دوباره برجام باشد و لذا این احتمال وجود دارد که اتفاقات دوران آقای اوباما دوباره تکرار شده و تحریم‌ها برداشته شوند و آمریکا با حضور دوباره در برجام و لغو تحریم‌ها به نوعی بخواهد جبران خسارت کند.

صدر در پاسخ به این پرسش که آیا این احتمال وجود دارد که مذاکرات بین ایران و آمریکا در دوران آقای بایدن تکرار شود، گفت: من فکر می‌کنم که در بحث مذاکره همان طوری که در دوران برجام شاهد بودیم، طرفین در باب این موضوع ممکن است مذاکره کنند.

وی در پاسخ به این پرسش که آیا سطح مذاکرات بین ایران و آمریکا ممکن است از بحث برجام فراتر برود، تصریح کرد: این نکته بسیار مهمی است . اگر روند مذاکرات برای برجام به خوبی پیش برود و طرفین نسبت به هم رفتار متقابل و منصفانه داشته باشند، این اتفاق می‌تواند زمینه ساز مذاکرات درباب موضوعات دیگر در آینده شود ولی همه چیز به مساله مذاکرات برجام و اجرای برجام وابسته است.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام همچنین در پاسخ به این پرسش که مجمع چه رویکردی را برای FATF و پالرمو در پیش خواهد گرفت، چراکه با اجرای کامل برجام و لغو تمام تحریم‌ها ایران امکان دسترسی به سیستم‌های بانکی جهانی را نداشته و در معاملات جهان دچار مشکلات جدی خواهد شد، گفت: متاسفانه این بحث کاملا درست است و باید گفت که اگر تمام تحریم‌ها نیز برداشته شود و در صورتی که FATF حل نشده باشد، همچنان روابط تجاری و بانکی دچار مشکل است و باید دوستان در راس مجمع به این مساله توجه جدی داشته باشند.

 

اخبار مرتبط جو بایدن در ماه‌های اول به برجام بازمی‌گردد با روی کار آمدن بایدن ایران چه برنامه‌ای دارد؟ کسی فکر می‌کند؟ محمد مهاجری: آمریکا زیر برجام زد اما بخش اعظم این خرابکاری را ما انجام دادیم دبیر اجرایی اف.ای.تی.اف: ایران در اجرای تعهداتش پیشرفت‌هایی داشته است ترامپ از کاخ سفید اخراج شد!

منبع: جماران

کلیدواژه: سهام عدالت نقل و انتقالات لیگ برتر ویروس کرونا انتخابات آمریکا محمد صدر لغو تحریم های آمریکا علیه ایران لیست سیاه FATF اف ای تی اف تاثیر انتخابات آمریکا بر ایران سهام عدالت نقل و انتقالات لیگ برتر ویروس کرونا امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی پاسخ به این پرسش آقای اوباما آقای بایدن تحریم ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۹۱۴۶۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حسن‌زاده، کاپیتان تیم ملی فوتسال: می‌خواهیم در جام جهانی تیم‌ها را سورپرایز کنیم

علی‌اصغر حسن‌زاده پس از بازگشت تیم ملی فوتسال از مسابقات جام ملت‌های آسیا گفت: همه بازیکنان و کادر فنی با هم‌، هم‌پیمان شدیم که جام را به ایران برگردانیم و خدا را شکر که توانستیم به قول‌مان وفا کنیم و دل مردم ایران را شاد کردیم. مهمترین اتفاق شادی مردم ایران بود که اتفاق افتاد و برای ما ارزشمند بود.

وی در واکنش به طرح این موضوع که تا سن ۴۰ سالگی می‌تواند بازی کند، تصریح کرد: من تا جایی که بتوانم به تیم ملی و باشگاهم کمک کنم، بازی خواهم کرد. من تمام تلاشم را کردم که در زمین و بیرون زمین به جوانان کمک کنم. این خواسته را هم از من داشتند که به بازیکنان کمک کنم. خدا را شکر که تلاش همه بازیکنان و اعضای کادر فنی به ثمر نشست و شرمنده مردم نشدیم.

کاپیتان تیم ملی فوتسال ایران در پاسخ به این پرسش که «تیم ملی فوتسال به چه امکاناتی نیاز دارد تا حداقل مقام سوم سال ۲۰۱۶ را تکرار کند؟»، خاطر نشان کرد: بازی‌های جام ملت‌ها را دیدیم، فوتسال در آسیا پیشرفت کرده است و جام جهانی هم قطعاً شرایط سختی خواهد داشت. خیلی کارمان سخت است، اما ما تفکرمان سورپرایز کردن تیم‌ها در جام جهانی است. البته فقط پتانسیل انسانی نمی‌تواند این اتفاق را رقم بزند و برای تکرار آن تلاش زیاد و امکانات خوب می‌خواهند. ما سه ماه تا جام جهانی فرصت داریم و از مسئولان می‌خواهیم که امکانات خوبی در اختیار تیم بگذارند تا با بردهایی که در جام جهانی به دست می‌آوریم دل مردم را شاد کنیم.

حسن‌زاده درباره قهرمانی تیم ملی با وحید شمسایی تصریح کرد: من با وحید شمسایی از ۱۵، ۱۶ سالگی سابقه همکاری و بازی کردن دارم، در زمان بازی کردن قهرمانی‌های زیادی کسب کردیم و خدا را شکر این بار آقاوحید به‌عنوان مربی و من به‌عنوان بازیکن توانستیم قهرمان شویم و دل مردم را دوباره شاد کنیم.

منبع: خبرگزاری تسنیم

دیگر خبرها

  • دقیقی: شهرداری قزوین از پرسپولیس حمایت می‌کند از شمس‌آذر نه!
  • حسن‌زاده، کاپیتان تیم ملی فوتسال: می‌خواهیم در جام جهانی تیم‌ها را سورپرایز کنیم
  • بعد از حمله ایران حماس راحت‌تر نه می‌گوید!
  • کلوپ: در رختکن با صلاح حرف زدیم، مشکل حل شد!
  • عضو مجمع تشخیص: برجام و FATF همچنان در اولویت است / نباید روابط دیپلماتیک جمهوری اسلامی ایران به یکی دو کشور خاص محدود شود
  • روزنامه شرق: بهترین فرصت مذاکره مستقیم با آمریکا را از دست ندهید! / اجرای برجام و FATF اولویت نظام پس از عملیات وعده صادق
  • ادعای متوهمانه و عجیب مشاور اوباما درباره خیزش دانشجویی در این کشور
  • تهدید به بازنگری در دکترین هسته‌ای؛ آیا امیدی برای توافق باقی مانده؟
  • محمد صدر: ایران با اسرائیل درگیر نشد، با ناتو رو در رو شد
  • تعریف دولتمردان برجام از خود به خاطر نابودی یک دهه فرصت رشد اقتصادی!