Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-29@13:30:51 GMT

کم تحرکی سلامت دانش آموزان قزوینی تهدید می‌کند

تاریخ انتشار: ۱۹ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۹۱۴۸۴۰

کم تحرکی سلامت دانش آموزان قزوینی تهدید می‌کند

به گزارش خبرگزاری مهر منوچهر حبیبی معاون سیاسی و امنیتی استاندار قزوین در جلسه شورای آموزش و پرورش استان قزوین که ظهر امروز در سالن جلسات باقرالعلوم برگزار شد اظهار داشت: بی توجهی به مثلث مطالعه، ورزش و تغذیه سلامت دانش‌آموزان قزوینی را تهدید می‌کند.

وی با بیان اینکه سبک زندگی و نوع تغذیه نامناسب در مدارس موجب چاقی نوجوانان استان شده است، خاطرنشان کرد: مواد غذایی کم ارزش بوفه مدارس را پر کرده در حالی که همین تغذیه‌های ها مطلوب از عوامل مهم چاقی به شمار می‌روند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۲۰ درصد از دانش آموزان قزوینی از چاقی رنج می‌برند

حبیبی عنوان کرد: بوفه مدارس باید از چیپس و پفک خالی شود زیرا تا کنون طبق آمار نزدیک به ۲۰ درصد از دانش آموزان قزوینی از چاقی رنج می‌برند و در صورتی که رژیم غذایی آنها اصلاح نشود در لبنان با مشکلات جدی مواجه می‌شویم.

وی افزود: از دیرباز تا کنون به دروسی همچون ریاضی اهمیت بیشتری داده می‌شد اما باید توجه داشت تا زمانی که مربیان، والدین و مربیان، ورزش را تنها تفریح قلمداد کنند این وضع تغییری نخواهد کرد.

حبیبی تصریح کرد: سازمان‌های آموزش‌وپرورش، صداوسیما، دانشگاه علوم پزشکی و ورزش و جوانان موظف هستند که بر سلامت نوجوانان توجه بیشتری داشته و با همکاری و همیاری با یکدیگر بر سلامت نوجوانان را ارتقا دهند.

چاقی نوجوانان چالش مهم قزوین

حسنعلی اصغری مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین نیز در این جلسه گفت: کنترل وزن و چاقی دانش‌آموزان با رویکرد ترویج سبک زندگی فعال و سالم از مهم‌ترین چالش‌های امروز به شمار می‌رود زیرا چاقی مشکلات فراوانی را در پی خواهد داشت.

وی خاطرنشان کرد: موضوع سلامت و توانایی جسمی دانش‌آموزان به اندازه‌ای اهمیت دارد که در سند تحول بنیادین نیز مورد توجه جدی قرار گرفته اما متأسفانه توجه کافی نسبت به آن وجود نداشته است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین گفت: بر اساس گزارش سازمان بهداشت جهانی ۲ تا ۹ درصد هزینه جوامع مختلف صرف پیامدهای ناشی از چاقی می‌شود در حالی که اضافه وزن و چاقی دانش آموزان به عنوان یک عامل پر خطر به شمار رفته و می‌تواند زمینه ساز بیماری‌های غیرواگیر مانند فشار خون شود.

وی با بیان اینکه تغییر سبک زندگی دانش‌آموزان از بی‌تحرکی به وضعیت فعال می‌تواند در کاهش وزن قشر نوجوان استان اثر گذار باشد، عنوان کرد: غربالگری و تعیین شاخص توده بدنی کلیه دانش‌آموزان در دو مرحله اولیه و ثانویه نیز می‌تواند در کنترل چاقی مؤثر باشد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین با بیان اینکه شیوع کرونا ذهن قشر نوجوان را تحت تأثیر قرار داده عنوان کرد: وجود رفاه روانی و اجتماعی در بین نوجوانان می‌تواند علاوه بر بازشناسی استعدادهای فردی، موجب کنترل استرس‌های معمول شده، روابط اجتماعی با دیگران را بهبود بخشیده و بهره‌وری شغلی و تحصیلی را نیز بالا ببرد.

انتهای پیام

کد خبر 5067364

منبع: مهر

کلیدواژه: شورای آموزش و پرورش منوچهر حبیبی معاون سیاسی امنیتی استانداری قزوین کم تحرکی و چاقی ویروس کرونا شیوع کرونا شیراز آمار کرونا بوشهر محدودیت های کرونایی کرمانشاه شهرکرد بارش باران ستاد ملی مقابله با کرونا قزوین لیگ برتر فوتبال ایران مجلس شورای اسلامی آلودگی هوا آموزش و پرورش استان قزوین دانش آموزان قزوینی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۹۱۴۸۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ظرفیت های مردمی در اجرای طرح نماد بکارگیری شود

به گزارش خبرگزاری مهر، محمدمهدی اعلایی در جلسه شورای آموزش و پرورش استان قزوین اظهار داشت: همه مدیران استان باید در ایام هفته معلم برای قدردانی از زحمات این قشر زحمتکش در مدارس و جمع معلمان حضور پیدا کنند و تقسیم بندی لازم در این زمینه هر چه سریعتر صورت گیرد.

وی افزود: معاونین استاندار به همراه رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان هم در روز معلم در یکی از شهرستان ها حضور پیدا کنند و از خدمات معلمان سراسر استان تجلیل کنند.

اعلایی اضافه کرد: زحمات و خدمات جامعه تعلیم و تربیت استان قزوین بسیار مطلوب ارزیابی می شود و اقدامات خوب مدیران و دست اندکاران این حوزه مورد تایید دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی هم قرار گرفت و ایشان این حجم از همدلی و همگرایی در حوزه موضوعات فرهنگی را قابل تقدیر بیان کردند.

استاندار قزوین اضافه کرد: طرح نماد جزو طرح های خوب در زمینه کاهش آسیب های اجتماعی است و باید برای اجرای هرچه بهتر آن از ظرفیت های مردمی بیشتر استفاده شود و در این مسیر حتی می توان از ظرفیت دانشجویانی که علاقمندی و توانایی لازم را دارند هم استفاده کرد.

نماینده عالی دولت در استان اظهار داشت: جریان های مردمی باید در حوزه صیانت از دانش آموزان به کارگیری شود و آموزش و پرورش باید با نگاهی باز از ظرفیت مساجد و مجموعه های فرهنگی استفاده کند تا بدین وسیله شاهد کاهش آسیب های اجتماعی در بین دانش آموزان باشیم.

وی با بیان اینکه باید با همگرایی و هم افزایی مشکلات را کاهش داد، افزود: انجمن اولیا و مربیان می تواند با شکل جدیدی فعالیت کند و علاوه بر حوزه های ماموریتی خود در حوزه های تربیتی هم خدمت رسانی کند.

اعلایی گفت: جا دارد در زمینه کاهش آسیب های اجتماعی در بین دانش آموزان انجمن های مختلفی تاسیس شوند تا با حمایت دولت و با دلسوزی بیشتر برخی از مشکلات را کاهش دهند.

استاندار قزوین اضافه کرد: برگزاری اردو در افزایش روحیه و نشاط دانش آموزان بسیار موثر است و باید در این زمینه یک کار ویژه در استان صورت گیرد، البته استان همچنان منتظر نگاه مثبت وزارت آموزش و پرورش در موضوع اردوگاه یانس آباد است که امیدواریم هرچه سریعتر محقق شود و بتوانیم این مجموعه را به یک مجموعه اردویی فاخر در سطح کشور تبدیل کنیم.

کد خبر 6090298

دیگر خبرها

  • کسب دو مدال برنز توسط بوکسور‌های نوجوان قزوینی
  • ثبت‌نام کلاس اولی‌ها از ۱۹ اردیبهشت آغاز می‌شود
  • ۲ هزار مشاور در آموزش و پرورش جذب می شوند
  • یک فوتی دیگر در پی حادثه تصادف نوجوانان بسکتبالیست قزوینی
  • اقدامات ایجابی سلامت‌محور در فارس توسعه یابد
  • ظرفیت های مردمی در اجرای طرح نماد بکارگیری شود
  • ظرفیت‌های مردمی قزوین در اجرای «طرح نماد» به‌کارگیری شود
  • تاسیس انجمن در جهت کاهش آسیب اجتماعی در بین دانش‌آموزان
  • ۳۰۲ نفر جذب آموزش و پرورش قزوین خواهند شد
  • سمن‌ها و گروه‌های مردمی بر حوزه دانش آموزان تمرکز کنند