Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها- معاون سیاسی و امنیتی استاندار قزوین گفت: بی‌توجهی به مثلث مطالعه، ورزش و تغذیه، سلامت دانش‌آموزان قزوینی را تهدید می‌کند در حالی که توجه به موضوع ورزش و اصلاح رژیم غذامی‌تواند سلامت جامعه را تا حد زیادی تضمین کند. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از قزوین، منوچهر حبیبی در جلسه شورای آموزش و پرورش استان قزوین که ظهر امروز درسالن جلسات باقرالعلوم برگزار شد اظهار داشت: سبک زندگی و نوع تغذیه نامناسب در مدارس موجب چاقی نوجوانان استان شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: بوفه مدارس باید از چیپس و پفک خالی شود زیرا تاکنون طبق آمار نزدیک به 20 درصد از دانش‌آموزان قزوینی از چاقی رنج می‌برند در حالی که این مواد غذایی کم ارزش بر نبود تناسب اندام قشر نوجوان استان دامن می‌زند.

حبیبی با اشاره به اینکه تا زمانی که مربیان، والدین و مربیان، ورزش را تنها تفریح قلمداد کنند این وضع تغییری نخواهد کرد، گفت: متأسفانه والدین و مربیان به اندازه کافی به زنگ ورزش اهمیت نمی‌دهند.

معاون سیاسی و امنیتی استاندار قزوین افزود: سازمان‌های آموزش‌ و پرورش، صدا و سیما، دانشگاه علوم پزشکی و ورزش و جوانان موظف هستند که بر سلامت نوجوانان توجه بیشتری داشته و با همکاری و همیاری با یکدیگر سلامت دانش آموزان را ارتقا دهند.

حبیبی با اشاره به طرح "هر معلم سه دقیقه با کرونا" گفت: بهتر است هر معلم سه دقیقه در خصوص کرونا، ابعاد و اصول بهداشتی در کلاس‌ها صحبت کند زیرا به این ترتیب آموزش به درب منازل می‌رود.

وی افزود: شیوع کرونا فشار زیادی را بر دانش‌آموزان وارد می‌کند زیرا امکان تفریح و سرگرمی از آنها سلب شده و همچنین باید دروس خود را نیز با شیوه جدیدی مطالعه کنند.

حبیبی با بیان کلاس‌های فضای مجازی خشک و نامطلوب است و معلمان باید این فضا را تبدیل به محیطی دوستانه کنند، عنوان کرد: از معلمان توقع داریم که دانش‌آموزان را در این شرایط درک کرده و نسبت به دانش‌آموزها صبر و حوصله بیشتری داشته باشند.

معاون سیاسی و امنیتی استاندار قزوین گفت: برخی از دانش‌آموزان از معلمان خود گلایه‌مندند چرا که به طور کامل به سوالات آنها پاسخ داده نشده و یا کلاس‌ها در زمان غیر معمول برگزار می‌شود.

وی افزود: اثرات روانی مترصد از کرونا تا سالیان سال ادامه دارد به همین سبب باید از محل بودجه امور پژوهشی به این موضوع پرداخته شود زیرا پس از قطع زنجیره کرونا استرس ناشی از این بیماری همچنان وجود دارد.

اصفهان| خوب و بد آموزش مجازی دانش‌آموزان در دوران کرونا/ افت سرعت و قطعی اینترنت صدای همه را درآوردسخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس: 3 میلیون و 500 هزار دانش‌آموز از امکانات آموزش مجازی بهره‌مند نیستندباید امکان حضور دانش‌آموزان روستایی و عشایری در کلاس‌های حضوری فراهم شود

 چاقی زمینه‌ساز بیماری‌های خطرناک غیرواگیر است

 حسنعلی اصغری مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین نیز در این جلسه گفت: کنترل وزن و چاقی دانش‌آموزان با رویکرد ترویج سبک زندگی فعال و سالم از مهم‌ترین چالش‌های امروز به شمار می‌رود زیرا چاقی مشکلات فراوانی را در پی خواهد داشت.

وی با بیان اینکه موضوع سلامت و توانایی جسمی دانش‌آموزان در سند تحول بنیادین مورد توجه جدی قرار گرفته، افزود: به همین سبب باید با توجه بیشتر به این مسئله شرایط مناسبی را برای تناسب اندام نوجوانان استان به وجود آوریم.

مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین گفت: بر اساس گزارش سازمان بهداشت جهانی 2 تا 9 درصد هزینه جوامع مختلف صرف پیامدهای ناشی از چاقی می‌شود در حالی که اضافه وزن و چاقی دانش آموزان به عنوان یک عامل پر خطر به شمار رفته و می‌تواند زمینه ساز بیماری‌های غیرواگیر مانند فشار خون شود.

وی با بیان اینکه تغییر سبک زندگی دانش‌آموزان از حالت منفعل و بی‌تحرک به وضعیت سالم و فعال می‌تواند در کاهش وزن قشر نوجوان استان اثر گذار باشد، عنوان کرد: غربالگری و تعیین شاخص توده بدنی کلیه دانش‌آموزان در دو مرحله اولیه و ثانویه نیز می‌تواند در کاهش روند چاقی کمک کننده باشد.

اصغری همچنین در بخش دیگری از سخنان خود تصریح کرد: سلامت روان دانش آموزان در ایام کرونا نیز از مهمترین موضوعات مورد توجه سازمان آموزش و پرورش به شمار می‌رود.

مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین عنوان کرد: وجود رفاه روانی و اجتماعی در بین نوجوانان می‌تواند علاوه بر بازشناسی استعدادهای فردی، موجب کنترل استرس‌های معمول شده، روابط اجتماعی با دیگران را بهبود بخشیده و بهره‌وری شغلی و تحصیلی را نیز بالا ببرد.

وی افزود: وقوع رویدادهای غیر قابل پیش بینی همچون شیوع ویروس کرونا از مهمترین عوامل تاثیرگذار در سلامت روان افراد به شمار می‌رود به همین سبب به نظر می‌رسد غربالگری سلامت روان دانش‌آموزان در دوره شیوع ویروس کرونا از جمله اقدامات موثری در این حوزه باشد.

انتهای پیام/ح

منبع: تسنیم

کلیدواژه: ویروس کرونا استانداری قزوین وزارت آموزش و پرورش ویروس کرونا استانداری قزوین وزارت آموزش و پرورش آموزش و پرورش استان قزوین دانش آموزان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۹۱۴۶۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ظرفیت های مردمی در اجرای طرح نماد بکارگیری شود

به گزارش خبرگزاری مهر، محمدمهدی اعلایی در جلسه شورای آموزش و پرورش استان قزوین اظهار داشت: همه مدیران استان باید در ایام هفته معلم برای قدردانی از زحمات این قشر زحمتکش در مدارس و جمع معلمان حضور پیدا کنند و تقسیم بندی لازم در این زمینه هر چه سریعتر صورت گیرد.

وی افزود: معاونین استاندار به همراه رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان هم در روز معلم در یکی از شهرستان ها حضور پیدا کنند و از خدمات معلمان سراسر استان تجلیل کنند.

اعلایی اضافه کرد: زحمات و خدمات جامعه تعلیم و تربیت استان قزوین بسیار مطلوب ارزیابی می شود و اقدامات خوب مدیران و دست اندکاران این حوزه مورد تایید دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی هم قرار گرفت و ایشان این حجم از همدلی و همگرایی در حوزه موضوعات فرهنگی را قابل تقدیر بیان کردند.

استاندار قزوین اضافه کرد: طرح نماد جزو طرح های خوب در زمینه کاهش آسیب های اجتماعی است و باید برای اجرای هرچه بهتر آن از ظرفیت های مردمی بیشتر استفاده شود و در این مسیر حتی می توان از ظرفیت دانشجویانی که علاقمندی و توانایی لازم را دارند هم استفاده کرد.

نماینده عالی دولت در استان اظهار داشت: جریان های مردمی باید در حوزه صیانت از دانش آموزان به کارگیری شود و آموزش و پرورش باید با نگاهی باز از ظرفیت مساجد و مجموعه های فرهنگی استفاده کند تا بدین وسیله شاهد کاهش آسیب های اجتماعی در بین دانش آموزان باشیم.

وی با بیان اینکه باید با همگرایی و هم افزایی مشکلات را کاهش داد، افزود: انجمن اولیا و مربیان می تواند با شکل جدیدی فعالیت کند و علاوه بر حوزه های ماموریتی خود در حوزه های تربیتی هم خدمت رسانی کند.

اعلایی گفت: جا دارد در زمینه کاهش آسیب های اجتماعی در بین دانش آموزان انجمن های مختلفی تاسیس شوند تا با حمایت دولت و با دلسوزی بیشتر برخی از مشکلات را کاهش دهند.

استاندار قزوین اضافه کرد: برگزاری اردو در افزایش روحیه و نشاط دانش آموزان بسیار موثر است و باید در این زمینه یک کار ویژه در استان صورت گیرد، البته استان همچنان منتظر نگاه مثبت وزارت آموزش و پرورش در موضوع اردوگاه یانس آباد است که امیدواریم هرچه سریعتر محقق شود و بتوانیم این مجموعه را به یک مجموعه اردویی فاخر در سطح کشور تبدیل کنیم.

کد خبر 6090298

دیگر خبرها

  • ثبت‌نام کلاس اولی‌ها از ۱۹ اردیبهشت آغاز می‌شود
  • ۲ هزار مشاور در آموزش و پرورش جذب می شوند
  • تأمین سلامت افراد مهم‌ترین رکن پیشرفت جامعه‌
  • اقدامات ایجابی سلامت‌محور در فارس توسعه یابد
  • ظرفیت های مردمی در اجرای طرح نماد بکارگیری شود
  • ظرفیت‌های مردمی قزوین در اجرای «طرح نماد» به‌کارگیری شود
  • تاسیس انجمن در جهت کاهش آسیب اجتماعی در بین دانش‌آموزان
  • ۳۰۲ نفر جذب آموزش و پرورش قزوین خواهند شد
  • سمن‌ها و گروه‌های مردمی بر حوزه دانش آموزان تمرکز کنند
  • ترویج فرهنگ غذای سالم متناسب با آموزه‌های طب ایرانی