Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «عصر ایران»
2024-04-30@08:54:16 GMT

کمک گرفتن در کارهای خانه از سوسک‌های رباتیک!

تاریخ انتشار: ۱۹ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۹۱۴۸۶۹

کمک گرفتن در کارهای خانه از سوسک‌های رباتیک!

محققان دانشگاه "تسوکوبا" موفق به ساخت سوسک‌های رباتیک موسوم به "Calmbots" شده‌اند که می‌توانند کارهای متنوعی انجام دهند و به نقاطی بروند که از دست ربات‌های دیگر برنمی‌آید.

به گزارش از آی ای، شاید ایده داشتن سوسکهای رباتیک مانند نمونه های واقعی آنها در خانه انتخاب ایده آلی نباشد. اما چه کسی دست رد به پیشنهاد کمک برای انجام کارهای دست و پا گیر خانه می زند؟

اکنون دانشمندان دانشگاه "تسوکوبا"(Tsukuba) از سوسک های ماداگاسکار برای الهام گرفتن و دیدن چگونگی رسیدن آنها به مکان هایی که ربات های عادی نمی توانند، استفاده کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

محققان این دانشگاه پس از یک فرآیند بررسی و نظارت طولانی بر نحوه حرکت این حشرات، سوسک های رباتیک خود را با عملکردهای مختلف حرکتی توسعه دادند.

این سوسک های رباتیک شامل الکترودها، باتری و یک تراشه آنتن داخل ربات ها است. یک پیکسل نیز به پشت آنها بسته شده است تا به عنوان نمایشگر عمل کند.

این ربات ها می توانند کارهای متنوعی انجام دهند، از هل دادن و حرکت دادن اشیاء و جمع آوری زباله های کوچک در گوشه و کنارها گرفته تا نقاشی کردن و نوشتن چیزها روی کاغذ با یک مداد، از جمله کارهای متنوعی است که این سوسک های رباتیک می توانند انجام دهند.

محققان توضیح دادند: ما قطعات متصل به این سوسک ها را طراحی کردیم و آنها را قادر به ترسیم خط و انتقال اشیاء ساختیم.

این سوسک های رباتیک همچنین می توانند به عنوان یک رابط ورودی یا لمسی یا دستگاه صوتی نیز مورد استفاده قرار گیرند.

ضمن اینکه آنها با کمک یک الگوریتم "دوستانه" برای کمک به ربات های هم نوع خود رمزگذاری شده اند تا به شکل گروهی کار انجام دهند یا در صورتی که هر یک از آنها به دلیلی قادر به انجام وظیفه نبودند، دیگری آن کار را کامل کند. این ویژگی، همانطور که دانشمندان می گویند، الهام گرفته از روش کار گروهی مورچه ها است که بعضی از آنها کار نمی کنند، اما همیشه آماده کمک به دیگران هستند.

محققان توضیح دادند: ما با توسعه یک الگوریتم با الهام از مورچه ها، چندین سوسک رباتیک را به طور موثر هماهنگ کردیم. هنگامی که برخی از این سوسک ها خارج از کنترل ظاهر می شوند، ما از سوسک های جایگزین برای ادامه کار آنها استفاده می کنیم.

منبع: ایسنا

بیشتر بخوانید: ارزان ترین دست رباتیک جهان (+عکس) لباس رباتیک و کاربردیِ هیوندای (+عکس) پیشرفته ترین ماهی رباتیک (فیلم) لینک کوتاه: asriran.com/003AT1

منبع: عصر ایران

کلیدواژه: سوسک های رباتیک سوسک های رباتیک سوسک ها انجام دهند ربات ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۹۱۴۸۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تصفیه‌خانه آب بشاگرد تابستان امسال آبگیری می‌شود

ایسنا/هرمزگان معاون مهندسی و توسعه آبفای کشور ‌با اشاره به تصفیه‌خانه در حال احداث بشاگرد گفت: با توجه به اهمیت پروژه و بهره‌مندی جمعیت زیادی از مردم بشاگرد از اجرای این طرح در تلاش هستیم تا اوایل تیرماه آبگیری این تصفیه‌خانه انجام شود.

به گزارش خبرنگار ایسنا در هرمزگان؛ ذوالفقار مهدی‌زاده امروز (نهم اردیبهشت ماه ) در ‌بازدید از تصفیه‌خانه در حال احداث بشاگرد که مدیر عامل آبفای هرمزگان و فرماندار بشاگرد حضور داشتند، اظهار داشت: با توجه به اهمیت پروژه و بهره‌مندی جمعیت زیادی از مردم بشاگرد از اجرای این طرح در تلاش هستیم تا اوایل تیرماه آبگیری این تصفیه خانه انجام شود.

وی میزان ظرفیت این تصفیه‌خانه را ۱۷۰ لیتر بر ثانیه عنوان کرد و افزود: پیشرفت این پروژه از لحاظ کمی و کیفی قابل قبول است و طی دو سال گذشته با تامین منابع مالی، تکمیل این پروژه سرعت گرفته است و تلاش می‌کنیم اعتبارات مورد نیاز این پروژه را تخصیص دهیم.

معاون مهندسی و توسعه آبفای کشور ادامه داد: بخشی از اعتبارات این پروژه نیز از محل مولدسازی با تلاش استاندار انجام خواهد شد که انتظار داریم با پیگیری‌ها این مهم به سرانجام برسد.

 در این بازدید همچنین عبدالحمید حمزه‌پور، پیشرفت فیزیکی تصفیه خانه بشاگرد را ۴۶ درصد عنوان کرد که ارزش فعلی آن ۴۰۰ میلیار تومان است.

وی با قدردنی از نگاه بلند و حمایت‌های وزیر نیرو، مدیر عامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب و استاندار هرمزگان ادامه داد: در حال حاضر از طریق نصب پکیج اضطراری، ۳۰ لیتر بر ثانیه آب تولید و برای تامین آب یک شهر ۹ روستا پمپاژ می‌شود.

 انتهای پیام

دیگر خبرها

  • انجام کارهای بی‌منت در گرو داشتن تفکر بسیجی است
  • انجام کارهای بی‌منت در گروه داشتن تفکر بسیجی است
  • طرح فجرانه کالابرگ الکترونیکی کردستان در حال انجام است
  • ۲ عملیات موفق امدادرسانی در آب های بوشهر و خارگ انجام شد
  • ضرورت انجام کارهای فرهنگی در حوزه دانش آموزی
  • فضاپیمای رباتیک چین در روزهای آینده به ماه می‌رود
  • تصفیه‌خانه آب بشاگرد تابستان امسال آبگیری می‌شود
  • پای ربات‌ها به پمپ بنزین رسید
  • پمپ بنزین ابوظبی رباتیک شد
  • نسل جدید ربات انسان‌نما، همه‌منظوره است