Web Analytics Made Easy - Statcounter

دبیر ستاد استانی اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی از دو واحد تولیدی در استان خراسان شمالی بازدید کرد.

خبرگزاری میزان - حسن مکرمی ضمن بازدید از واحد دامداری صنعتی درتومی واقع در روستای درتوم و همچنین یک واحد مرغداری در روستای سرچشمه از توابع شهرستان بجنورد مهمترین مسائل و مشکلات تولیدکنندگان را با حضور مدیران این واحد‌ها مورد بررسی قرار داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اینکه هر دوی این واحد‌ها علاوه بر اینکه دارای پرونده قضایی می‌باشند درخواست خود را در دبیرخانه ستاد استانی اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی دادگستری کل استان مطرح و متقاضی حمایت قضایی هستند خاطرنشان کرد: بموجب رأی قطعی محاکم حقوقی دادگستری، فرایند کار در اجرای احکام مدنی در حال پیگیری است، ولی آنچه مشخص است دستگاه قضایی اجازه نخواهد داد حتی در مراحل اجرای احکام از جمله انتقال مالکیت به محکوم له روند تولید متوقف و یا به تعویق بیافتد.

این مقام قضایی در ادامه با توضیح جزئیات مشکلات مطروحه از سوی تولیدکنندگان، از برگزاری نشست با مسؤولین ذی ربط برای رفع اختلافات و بکارگیری تمهیدات لازم برای تداوم کار تولید خبر داد.

مکرمی همچنین با اعطاء مهلت دوماهه برای توقف عملیات اجرایی مربوط به واحد مرغداری مورد بازدید، به تولیدکننده توصیه کرد در موعد یاد شده می‌تواند علاوه بر پیشگیری از بروز خسارت‌های احتمالی در مرحله جوجه ریزی چنانچه مدعی حقی می‌باسد مراتب را حسب مورد از طریق مجاری و مراجع قانونی پیگیری نماید.

دبیر ستاد استانی اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی با بیان اینکه استان خراسان شمالی ظرفیت‌ها و فرصت‌های ارزشمندی برای استفاده هدفمند و بهینه از منابع و ذخائر طبیعی و معدنی و همچنین بستر‌های مناسبی برای تولید و سرمایه گذاری در ابعاد مختلف از جمله در حوزه‌های کشاورزی، باغداری، صنعتی و دامداری دارد؛ از مسؤولین ذی ربط و نیز از مدیران بانک‌ها خواست از فرایند تولید و سرمایه گذاری در استان حمایت کنند.

این مقام قضایی با تبیین نقش بهبود فضای تولید در ارتقاء وضعیت کسب و کار و اشتغال زایی در استان، اعتبار سنجی و احراز صلاحیت متقاضیان سرمایه گذاری در بخش‌های مختلف تولیدی را قبل از بهره مندی آنان از تسهیلات و اعتبارات بانکی و بطور کلی پیش از برخورداری از فرصت‌های سرمایه گذاری در استان، ضروری دانست و این معضل را یکی از مشکلات مبتلابه و موانع سر راه تولید در استان برشمرد و از عدم اهتمام جدی برخی مسؤولین در این حوزه انتقاد کرد.

بیشتر بخوانید: بازدید معاون بازرسی‌کل استان لرستان از کارخانه شیشه لرستان و سیمان خرم‌آباد

وی با تشریح جزئیات و ماهیت این نوع مشکلات تصریح کرد: فرصت‌ها و تسهیلات باید در اختیار کسانی قرار گیرد که هم انگیزه لازم و هم توان کافی و همچنین اعتبار لازم و صلاحیت‌های قانونی را برای سرمایه گذاری دارند و اگر این گونه به موضوعات نگاه نشود قطعا شاهد انحراف منابع و مصارف و هدررفت فرصت‌ها خواهیم بود و با این کار روند تولید و سرمایه گذاری دچار اختلال خواهد شد و از طرف دیگر فرصت‌های طلایی که می‌بایست در اختیار سرمایه گذار واقعی قرار گیرد از بین خواهد رفت و در نتیجه این استان که سرشار از قابلیت و توانمندی می‌باشد؛ عملا رکود در حوزه تولید را تجربه خواهد کرد.

مکرمی تلاش‌های دستگاه قضایی را در حمایت مؤثر از واحد‌های تولیدی در استان بسیار مهم و قابل ملاحظه توصیف کرد و بر تداوم و تقویت این تلاش‌ها تا حصول نتیجه مطلوب و بهبود شاخص‌های تولیدی و سرمایه گذاری در استان تأکید کرد.

انتهای پیام/

برچسب ها: سیاست‌های اقتصاد مقاومتی واحد تولیدی

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: سیاست های اقتصاد مقاومتی واحد تولیدی ستاد استانی اجرای سیاست های اقتصاد مقاومتی سرمایه گذاری سرمایه گذاری فرصت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۹۱۴۹۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شرکت چدن خوسف، نقش بسزایی در رونق خراسان جنوبی دارد

سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان جنوبی گفت: شرکت چدن خوسف، نقش بسزایی در رونق این استان دارد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از خراسان‌جنوبی، مهدی جعفری، امروز_ پنجشنبه ششم اردیبهشت _ در جلسه‌ای که برای بررسی و رفع موانع تولید در کارخانه چدن خوسف صورت گرفت، اظهار کرد: کارخانه چدن با تولید چهار محصول کک، آگلومره، شمش چدن و فولاد، نقش مؤثری در تولید و رفع نیازهای کشور دارد.

وی با اشاره به اینکه این واحد تولیدی، زمینه اشتغال بیش از ۳۰۰ نفر از جوانان بومی را فراهم آورده است، افزود: هیچ مسئله‌ای نباید مانع فعالیت در این کارخانه شود.

سرپرست معاونت اقتصادی استانداری خراسان‌جنوبی با بیان اینکه کارخانه چدن با تولید روزانه ۲۰۰ تن شمش چدن از واحدهای تولیدی مطرح کشور بوده است، تأکید کرد: به جهت اهمیت موضوع و نقشی که این واحد در فرآوری ذخایر معدنی استان دارد، طرح‌های توسعه آن باید با جدیت دنبال شود.

وی با اشاره به زیرساخت‌هایی که برای فعالیت این کارخانه در شهرستان خوسف فراهم شده است، تصریح کرد: این واحد تولیدی از پشتیبانی‌ها و حمایت‌های دولت بهره‌مند بوده است.

به گزارش ایمنا، ساخت کارخانه چدن کویر خاوران خوسف با حضور سرمایه‌گذاران چینی از سال ۹۳ شروع شد و در سال ۹۷ به فاز اول و تولید رسید و سپس با اضافه شدن سرمایه‌گذار بومی به مجموعه به کار خود ادامه داد.

کد خبر 747786

دیگر خبرها

  • اعطای نشان اقتصاد مقاومتی به ۱۲ واحد تولیدی برتر
  • رسیدگی قضایی به مشکلات ۲۶۲ واحد تولیدی خوزستان
  • بازدید هیات هرمزگانی از نمایشگاه لاستیک و پلاستیک کشور چین
  • بازدید هیات تجاری هرمزگان از نمایشگاه لاستیک و پلاستیک چین
  • رسیدگی به مشکلات حقوقی ۲۶۲ واحد تولیدی خوزستان
  • اشتغال ۲۰۰ نفر در کهگیلویه و بویراحمد با بازگشت ۵۰ واحد راکد به چرخه تولید
  • ۱۵۸ واحد تولیدی در زنجان تعطیل یا راکد است
  • شرکت چدن خوسف، نقش بسزایی در رونق خراسان جنوبی دارد
  • اجرای سند توسعه اشتغال در ۵۰۰ روستای خراسان شمالی
  • ایجاد شهرک فناوری در خراسان شمالی با همکاری پارک علم و فناوری