Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرکل دفتر بهبود تغذیه جامعه وزارت بهداشت از اجرای برنامه مکمل یاری با مگادوز ویتامین A برای کودکان دو تا پنج سال جهت پیشگیری از کرونا خبر داد. به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، زهرا عبداللهی مدیرکل دفتر بهبود تغذیه جامعه وزارت بهداشت اظهار داشت: با توجه به نقش ویتامین آ در تنظیم و تقویت سیستم ایمنی بدن و کاهش خطر ابتلاء به کرونا و بیماری‌های تنفسی، برنامه مکمل یاری با مگادوز ویتامین آ (دریافت کپسول سافت ژل مگادوز ویتامین A) برای کودکان زیر پنج سال از مهر ماه ۱۳۹۹، در مرحله اول در برخی از استان‌ها از جمله بوشهر، سیستان و بلوچستان، هرمزگان، کرمان، خراسان جنوبی و خوزستان برای یک میلیون کودک ۲ تا ۵ سال به اجرا گذاشته شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی افزود: آموزش و مشاوره تغذیه برای مادران دارای کودک زیر ۵ سال در زمینه منابع غذایی این ویتامین در مناطق مختلف کشور توسط بهورزان در مناطق روستایی و مراقبین سلامت در پایگاه‌های سلامت شهری در زمره خدمات تغذیه‌ای است که برای کودکان زیر ۵ سال کشور در شرایط فعلی بحران کرونا با هدف تقویت سیستم ایمنی بدن وپیشگیری از ابتلا به کرونا، سرماخوردگی و آنفلوآنزای فصلی ارائه می‌شود.

عبداللهی ادامه داد: همچنین حدود ۱۶۰۰ کارشناس تغذیه در ستاد مرکز بهداشت استان و شهرستان و مراکز خدمات جامع سلامت با ارائه مراقبت‌های تغذیه‌ای ضروری، آموزش و مشاوره تخصصی تغذیه بصورت حضوری و غیر حضوری، همچنین سامانه تلفنی مشاوره تغذیه ۴۰۳۰ در زمینه تغذیه مناسب برای پیشگیری از کرونا، آنفلوآنزا و تغذیه مناسب در حین بیماری و دوره نقاهت را به مردم کشور ارائه می‌دهند.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: تغذیه درمان کرونا ویتامین تغذیه مادران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۹۱۴۹۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز طرح غربالگری بینایی‌سنجی کودکان ۳ تا ۶ سال در کرمانشاه

به گزارش خبرنگار مهر، بهزاد شهبازی ظهر سه شنبه در مراسم افتتاحیه طرح غربالگری بینایی‌سنجی کودکان ۳ تا ۶ سال که در مجتمع خدمات پیشگیری سلامت زندگی ماهان تحت نظارت این اداره‌کل برگزار شد، اظهار کرد: این طرح به‌منظور افزایش آگاهی عمومی در خصوص بیماری‌های چشمی دوران کودکی اجرا می‌شود.

وی پیشگیری از اختلالات و معلولیت بینایی را از دیگر اهداف اجرای این طرح عنوان کرد و افزود: در این طرح کودکان ۳ تا ۶ ساله، پس از معاینه اگر مشکوک تشخیص داده شوند، به‌صورت رایگان به اپتومتریست ارجاع داده می‌شوند.

مدیرکل بهزیستی استان کرمانشاه اضافه کرد: در ادامه اگر نیاز به عینک و یا جراحی داشته باشند، توسط سازمان بهزیستی ۷۰ درصد از هزینه درمان آنها پرداخت خواهد شد.

شهبازی خاطر نشان کرد: والدین می‌توانند برای مراجعه به مرکز خدمات پیشگیری سلامت زندگی ماهان و استفاده از این طرح، به آدرس کرمانشاه- چهار راه سنگر در ساعات اداری مراجعه کنند.

کد خبر 6092791

دیگر خبرها

  • روش‌های پیشگیری و قطع ریزش موی سر، ابرو و مژه
  • لزوم تبیین دستاورد‌های انقلاب و اجرای طرح یاری گران در روستا‌ها
  • ایجاد مراکز مشاوره فعال برای حل مشکلات دانشجویان
  • آغاز طرح غربالگری بینایی‌سنجی کودکان ۳ تا ۶ سال در کرمانشاه
  • «نان کامل» چه نانی است؟
  • کدام مکمل‌ها روند پیری را کُند می‌کند؟
  • ۵ ویتامین ضروری و مکمل مفید برای سلامت مردان
  • «روانشناسی خودمانی» در بوستان «بهشت مادران» برگزار می‌شود
  • کارگروه ویژه پیشگیری از طلاق در راور تشکیل شد
  • این ویتامین موجب افزایش قد می‌شود