Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اقتصاد آنلاین»
2024-04-30@08:54:23 GMT

برجام قابل باز شدن مجدد نیست

تاریخ انتشار: ۱۹ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۹۱۵۰۹۸

برجام قابل باز شدن مجدد نیست

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از فارس، سعید خطیب زاده سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران امروز (دوشنبه) در نشست هفتگی با خبرنگاران که به صورت ویدئو کنفرانس برگزار شد، به تشریح آخرین تحولات در حوزه سیاست خارجی پرداخت و به سوالات خبرنگاران پاسخ داد.

وی به سفر ظریف به سه کشور آمریکای لاتین (ونزوئلا، کوبا و بولیوی) اشاره کرد و گفت: ظریف ۱۸ آبان در مراسم تحلیف رئیس جمهور جدید بولیوی شرکت کرد و در حاشیه آن با وزیر خارجه شیلی دیدار و تلفنی هم با وزیر خارجه نیکاراگوئه تلفنی گفت‌وگو کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سخنگوی وزارت خارجه بیان کرد: فردا ظریف عازم پاکستان خواهد بود در سفری دو روزه و علاوه بر ملاقات با همتای خود که در راس هیأت سیاسی واقتصادی انجام می‌شود ملاقاتی با نخست وزیر و فرمانده ارتش پاکستان خواهد داشت.

خطیب زاده درباره شروط فرابرجامی بایدن گفت: اینکه کدام مشاور با چه مشخصاتی چه چیزی می‌گوید برای ما ملاک نیست و ما اینها را شرط کسی نمی‌دانیم. مباحث و کارزارهای انتخاباتی و اندیشکده‌ها و ... نمی‌تواند مبنای قضاوت قرار گیرد. آنچه ایران بارها اعلام کرده است این است که برجام ماحصل یک گفت‌وگوهای طولانی مدت نه بین ایران و آمریکا بلکه بین ایران و ۵ عضو شورای امنیت اتحادیه اروپا و آلمان بوده است که توسط قطعنامه ۲۲۳۱ تبدیل به قطعنامه الزام آور بین‌المللی شده است. این حرفها هم نشانه ساده اندیشی است که اگر کسی فکر کند می‌تواند درباره برجام صحبتی کرد و آنچه امضا و تفاهم شده و مهر و موم شده را باز کند.

وی افزود: ایران بارها اعلام کرده برجام چیزی مربوط به گذشته است و قابل باز شدن مجدد توسط هیچ کسی نیست. آمریکا ناقض قطعنامه ۲۲۳۱ بوده از برجام خارج و خسارت‌های زیادی به ایران زده و آمریکا را مسئول خروج می‌کند و ایران در جایگاه خواهان قرار دارد و آمریکا باید پاسخگوی رفتار خلاف قانون ضد حقوق بین الملل و ضد ملت ایران باشد.

این خبر در حال تکمیل است...

پربیننده ترین حکم حقوقی بازنشستگان ٩٩ +لینک دریافت کدام بازنشستگان وام ۵۰ میلیونی می‌گیرند؟ تصمیم مهم درباره دورکاری کارمندان تهرانی/ تعطیلی ۳گروه شغلی در ۴۳شهر بحرانی درخواست فوری تعطیلی دو هفته‌ای تهران آخرین آمار کرونا در ایران (۹۹/۸/۲)

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: انتخابات آمریکا وزیر امور خارجه برجام محمدجواد ظریف سعید خطیب زاده قیمت طلا قیمت لوازم خانگی سهام عدالت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۹۱۵۰۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وزیر خارجه آمریکا به عربستان می‌رود

وزیر خارجه آمریکا دوشنبه و سه‌شنبه آینده به عربستان سعودی سفر و در مورد تلاش‌های جاری برای دستیابی به آتش بس در غزه رایزنی خواهد کرد.

به گزارش ایسنا، وزارت امور خارجه آمریکا شنبه شب در بیانیه‌ای اعلام کرد آنتونی بلینکن دوشنبه و سه شنبه آینده به عربستان سفر خواهد کرد تا در مورد تلاش های جاری برای دستیابی به آتش بس در غزه با مقامات سعودی گفت‌وگو کند.

در ادامه بیانیه آمده است: وزیر خارجه آمریکا در سفر خود به عربستان بر اهمیت جلوگیری از گسترش درگیری و تلاش برای دستیابی به صلح و امنیت در منطقه تأکید خواهد کرد.

وزارت خارجه آمریکا در ادامه اعلام کرد بلینکن در سفر خود به عربستان سعودی در نشست وزیران شورای همکاری خلیج فارس با هدف تقویت هماهنگی امنیت منطقه ای شرکت خواهد کرد.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • وزیر خارجه انگلیس: ایران منطقه را بی ثبات می کند
  • ادعای وزیر خارجه انگلیس علیه ایران
  • ادعای تکراری وزیر خارجه انگلیس علیه ایران
  • ادعای وزیر خارجه انگلیس : ایران منطقه را بی‌ثبات می‌کند!
  • اظهارات جدید وزیر خارجه انگلیس علیه ایران | این راهکار بزرگ‌ترین ضربه به ایران و حماس خواهد بود
  • کامرون: ایران منطقه را بی‌ثبات می‌کند!
  • سفر احتمالی وزیر خارجه آمریکا به شهرک‌های اطراف غزه
  • ببینید | حرکت جنجالی وزیر خارجه آمریکا با رئیس جمهور چین
  • وزیر خارجه آمریکا به عربستان می‌رود
  • روزنامه شرق: بهترین فرصت مذاکره مستقیم با آمریکا را از دست ندهید! / اجرای برجام و FATF اولویت نظام پس از عملیات وعده صادق