Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایتنا - نرخ دلار بر هر کالایی از جمله گوشی اثرگذار است، اما سایت‌ها و شبکه‌های مجازی در برابر کاهش قیمت بر اساس نرخ دلار مقاومت می‌کنند، ولی مغازه‌ها قیمت‌ها بدنبال کاهش نرخ ارز روند کاهشی را طی می‌کنند. رئیس اتحادیه فروشندگان دستگاه‌های صوتی و تصویری و تلفن همراه و لوازم جانبی اظهار داشت: در هر حال نرخ دلار بر هر کالایی از جمله گوشی اثرگذار است، آنچه اکنون کاملا مشهود است، سایت‌ها و شبکه‌های مجازی در برابر کاهش قیمت بر اساس نرخ دلار مقاومت می‌کنند، ولی مغازه‌ها قیمت‌ها بدنبال کاهش نرخ ارز روند کاهشی را طی می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



به گزارش ایتنا ابراهیم درستی در گفت‌وگو با ایلنا، درباره نوسانات نرخ ارز و تاثیر آن بر قیمت گوشی تلفن همراه اظهار داشت: در هر حال نرخ دلار بر هر کالایی از جمله گوشی اثرگذار است، آنچه اکنون کاملا مشهود است، سایت‌ها و شبکه‌های مجازی در برابر کاهش قیمت بر اساس نرخ دلار مقاومت می‌کنند، ولی مغازه‌ها قیمت‌ها بدنبال کاهش نرخ ارز روند کاهشی را طی می‌کنند.

وی با بیان اینکه سایت‌هاو شبکه‌های با بی‌انصافی کالاها را قیمت‌گذاری می‌کنند، یادآور شد: کاهش ارزش دلار مسلما روی کلیه کالاهایی که ما در داخل تولید نداریم، اثرگذار است، اما در هر حال عمده مشکل ما در شبکه‌های مجازی و سایت‌ها هستند که کاهش قیمت را بر پایه نرخ ارز اعمال نمی‌کنند.

 رئیس اتحادیه فروشندگان دستگاه‌های صوتی و تصویری و تلفن همراه و لوازم جانبی تصریح کرد: نرخ کالا باید با عرضه و تقاضا همخوانی داشته باشد، در حال حاضر علاوه بر ارز موضوع تقاضا نیز بر قیمت اثرگذار است این مسئله را مغازه‌دار رعایت می‌کند اما شبکه‌های مجازی چندان از این روال پیروی نمی‌کنند.

وی تاکید کرد: روند کاهش نرخ گوشی را باید بر اساس کاهش نرخ دلار محاسبه کنیم و بر مبنای ارزش دلار مقایسه کنیم، اکنون  واحدهای صنفی بر منبای کالایی که می‌خرند قیمت را تعیین و بفروش می‌رسانند و در واقع قیمت‌ها در مغازه به‌روز است.
درستی گفت: اکنون قیمت‌ها در بازار بالا رفته اما کالا به میزان کافی موجود است،  هر ایرانی حتی چند گوشی دارد و بر مبنای هزینه‌، گوشی خود را انتخاب می‌کند.
 

منبع: ايتنا

کلیدواژه: قیمت موبایل بازار موبایل قیمت دلار شبکه های مجازی مقاومت می کنند روند کاهش کاهش قیمت کاهش نرخ نرخ دلار قیمت ها نرخ ارز بر اساس سایت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.itna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ايتنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۹۱۵۸۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برنج هندی عقب‌نشینی کرد

قیمت برنج هند به دلیل کاهش تقاضا به پایین‌ترین حد سه ماه اخیر رسید.

به گزارش ایسنا، قیمت برنج هند با توجه به کاهش تقاضا و عرضه فراوان، به پایین‌ترین سطح خود در بیش از سه ماه گذشته رسید، در حالی که قیمت‌های تایلند تا حد زیادی ثابت ماند.

رقم برنج ۵ درصد شکسته هندی ۵۲۸ تا ۵۳۶ دلار آمریکا در هر تن قیمت‌گذاری شد که از ۵۳۸ دلار آمریکا تا ۵۴۶ دلار آمریکا کاهش یافته است. قیمت‌ها در ماه گذشته به رکورد ۵۶۰ دلار آمریکا رسید.

تقاضا از سوی کشورهای آسیایی و آفریقایی بسیار ضعیف است. برخی از صادرکنندگان عوارض کمتری برای صادرات می‌پردازند و برنج را با قیمت کمتری به خریداران خارجی عرضه می‌کنند.

بر اساس گزارش رویترز، دهلی نو در آگوست ۲۰۲۳ برای کنترل قیمت برنج داخلی، ۲۰ درصد عوارض صادراتی را بر صادرات برنج نیمه جوش اعمال کرد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • ۴ دلیل ریزش قیمت‌ها در بازار ارز و سکه و نقره داغ شدن خریداران
  • روز حساس برای سکه‌ بازان؛ شرط مهم برای کاهش قیمت سکه
  • قیمت دلار، سکه و طلا در بازار امروز شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • هیچ چیز جز گوشی موبایل لازم ندارید
  • روایت یک کارگردان از فیلمسازی در نوجوانی/ هیچ چیز جز گوشی موبایل لازم نیست
  • آموزش: ۸ ترفند ساده برای شارژ سریع‌تر گوشی
  • برنج هندی عقب‌نشینی کرد
  • معرفی بهترین سایت های خرید عطر عمده در ایران
  • قیمت بیت کوین تا ۶۳ هزار دلار کاهش یافت
  • کاهش قیمت بیت کوین تا ۶۳ هزار دلار