Web Analytics Made Easy - Statcounter

استاندار قم از اقدامات سازمان فرهنگی هنری ورزشی شهرداری قم در راستای ترویج فرهنگ شهروندی و آموزش مردم تقدیر و تشکر کرد.

به گزارش خبرگزاری برنا از قم، بهرام سرمست در حاشیه رونمایی از کتاب «رانندگی و برازندگی» و مجموعه تصویری «شهر نور» که به مناسبت روز قم و به سفارش سازمان فرهنگی هنری ورزشی شهرداری قم تهیه شده است، اظهار کرد: نام‌گذاری روز قم، نام‌گذاری مبارکی بوده و نیاز است تا مدیریت استانی و شهری به مناسبت سالروز ورود حضرت فاطمه معصومه(س) به قم، اقداماتی را برای گرامیداشت این روز انجام دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه همه توفیقات و دستاوردهای ما به نوعی به وجود بارگاه ملکوتی حضرت فاطمه معصومه(س) وابسته است، ابراز کرد: ازجمله کارهایی که می‌توان در این هفته انجام داد، اقدامات زیرساختی و عمرانی است که تاکید شده در مدیریت شهری دنبال شود.

استاندار قم با اشاره به اینکه یکی از کارهای زیرساختی و عمرانی ساماندهی اطراف حرم مطهر است، عنوان کرد: در مجموعه مدیریتی استان تصمیم گرفتیم تا ۴۸ هکتار از اراضی پردیسان را برای پشتیبانی ساماندهی اطراف حرم مطهر در نظر بگیریم و بر اساس توافقات انجام شده، این کار صورت می‌گیرد.

سرمست یادآور شد: نیاز است تا اطراف بارگاه ملکوتی حضرت فاطمه معصومه(س) که به‌عنوان یک نماد و نگین برای شهر است، ساماندهی شود و این خواسته به‌صورت جدی از مدیریت شهری وجود دارد که البته قدم‌های خوبی در این زمینه برداشته شده، اما باید تسریع شود.

وی به ساماندهی ورودی‌های شهر قم اشاره کرد و افزود: به مناسبت سالروز ورود حضرت معصومه(س) به قم، در جلسه شورای معاونین استان تاکید کردیم تا ورودی‌های شهر با هماهنگی تمام دستگاه‌ها به ویژه مجموعه شهرداری ساماندهی شود تا در خور شان این شهر تاریخی و مذهبی باشد.

استاندار قم با تاکید بر اینکه مجموعه کارهای فرهنگی باید در قم انجام شود، گفت: نیاز است تا در جهت ترویج فرهنگ شهروندی، حقوق شهروندی، رفتار و زیست شهروندی که متناسب با الگوهای مذهبی و فرهنگی در این شهر است، اقداماتی انجام شود و در این زمینه فرهنگ‌سازی صورت بگیرد.

وی تصریح کرد: لازم است فرهنگ مهمان‌پذیری و زائر پذیری در شهر قم ترویج پیدا کند و مجموعه سازمان‌های فرهنگی و متولیان مسائل فرهنگی این موضوع را در دستور کارشان قرار دهند.

سرمست ادامه داد: ثبت ملی شهر قم به‌عنوان شهر ملی انگشتر اخیرا به ثبت رسید و به دنبال این هستیم تا بسته سوغات زائر را برای شهر قم تدوین کنیم و در خدمت زائرین و مجاورین حضرت فاطمه معصومه(س) باشیم.

استاندار قم با اشاره به رونمایی از کتاب «رانندگی و برازندگی» و مجموعه تصویری «شهر نور» عنوان کرد: این اقدامات در جهت هویت‌بخشی، ترویج فرهنگ شهروندی و آموزش‌های شهروندی است که خوشبختانه سازمان فرهنگی شهرداری قم در این زمینه قدم‌های مثبتی برداشته و بنده از این اقدام تقدیر و تشکر می‌کنم.

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: روز قم ترویج فرهنگ شهروندی حضرت فاطمه معصومه س سازمان فرهنگی استاندار قم شهرداری قم شهر قم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۹۱۶۲۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نقشه مهندسی فرهنگی خراسان جنوبی آماده رونمایی است

ایسنا/خراسان جنوبی استاندار خراسان جنوبی گفت: نقشه مهندسی فرهنگی استان که براساس اسناد بالادستی تهیه شده، آماده رونمایی است.

جواد قناعت امروز پنجشنبه (۶ اردیبهشت) در اولین شورای فرهنگ عمومی استان اظهار داشت: سیاست دولت در مباحث فرهنگی پیاده‌سازی گفتمان انقلاب در راستای هویت اسلامی - ایرانی است که در همین راستا دولت در کنار اقدامات زیر ساختی به موضوع فرهنگ هم توجه کرده است.

استاندار با بیان اینکه فعال سازی جلسات شورای فرهنگ عمومی در شهرستان ها یکی از این موارد در دولت سیزدهم است، افزود: این شورا قرارگاه سیاست گذاری در سطح استان است.

قناعت گفت: در سال ۱۴۰۲ ما فعال شدن شورای پاسداشت زبان فارسی را داشتیم، این مهم قانون است و مصوبه شورای فرهنگ عمومی را دارد.

وی خواستار جدی گرفتن مصوبات شورای فرهنگ عمومی توسط دستگاه ها شد و افزود: شورای فرهنگ عمومی قرارگاه سیاست گذاری است لذا اولویت ها باید مشخص و دستگاه ها در این جلسات حضور منظمی داشته باشند.

استاندار افزود: برخی موضوعات و تصمیم ها همانند پاسداشت زبان فارسی گرچه شاید برای داخل موضوع کوچکی باشد اما رسانه های دنیا برای آن واکنش نشان می دهند لذا در شورای فرهنگ عمومی باید با مطالعه وارد شد.

قناعت گفت: بزرگداشت مفاخر و نقشه مهندسی استان، پیوست گردشگری و پیوست فرهنگی از موضوعات مطرح شده در این شورا بود، بخش عمده سند جنبه ایجابی و بخشی سلبی است و اگر افراد در قالب گردشگری بخواهند فضای استان را خدشه دار کنند باید ورود کرد.

به گفته وی، آمریکا با قدرت عظیم نظامی در صحرای طبس بدون اینکه ما گامی برداریم درگیر طوفان شن شد و بزرگترین هواپیماهای آمریکا زمین گیر شدند. باید معجزه پنجم اردیبهشت در عرصه‌های ملی جدی دیده شود.

قناعت با بیان اینکه برای اجرای برخی پروژه ها اعتبارات ملی داریم، گفت: نیاز است دستگاه های متولی، مطالبات خود را از مرکز پیگیری کنند تا شاهد پیشرفت فیزیکی بیشتری در پروژه ها باشیم.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • تلاشهای آموزش و پرورش در برنامه‌های فرهنگی قابل تقدیر است
  • اجرای مانور‌های نمایشی شهر فرهنگی ویژه معماری
  • شهرداری میانه از پیشگامان ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی است
  • نقشه مهندسی فرهنگی خراسان جنوبی رونمایی می‌شود
  • نقشه مهندسی فرهنگی خراسان جنوبی آماده رونمایی است
  • کاهش آسیب‌های اجتماعی با راه‌اندازی مراکز آموزش شهروندی
  • مرکز آموزش شهروندی در شهرک منظریه شهرکرد راه‌اندازی می‌شود
  • بلدیه تهران بعد از ۵۰ سال بازآفرینی شد
  • بازآفرینی بلدیه تهران پس از ۵۰ سال
  • بازآفرینی بلدیه تهران پس از ۵۰ سال + تصاویر