Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسکانیوز»
2024-05-03@20:40:42 GMT

برلین: پیروزی بایدن فرصتی برای احیای برجام است

تاریخ انتشار: ۱۹ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۹۱۶۳۴۷

برلین: پیروزی بایدن فرصتی برای احیای برجام است

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی(ایسکانیوز)، «هایکو ماس» وزیر خارجه آلمان امروز دوشنبه در سخنانی درباره انتخابات آمریکا، گفت پیروزی پیش‌بینی شده «جو بایدن» فرصت‌های جدید زیادی را برای همکاری بین برلین و واشنگتن فراهم می‌کند.

به گزارش خبرگزاری آلمانی «دویچه وله»، وی افزود این پیروزی همچنین فرصت‌ احیای توافق هسته‌ای ایران را که آمریکا تحت دولت ترامپ در سال ۲۰۱۸ از آن خارج شد، ایجاد می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او در یک مصاحبه رادیویی گفت: باید در این خصوص (توافق هسته‌ای ایران) گرد هم بیاییم. 

بنابر این گزارش، «پیتر آلتمایر» وزیر اقتصاد آلمان هم ابراز امیدواری کرد واشنگتن در دولت جدید شعار «اول آمریکا» را کمتر لحاظ کند و در زمینه تجاری تصمیمات یکجانبه کمتری بگیرد.

وی افزود در دوره بایدن این احتمال وجود دارد که دیگر تعرفه‌ها تشدید نشود.

«آنگلا مرکل» صدراعظم آلمان هم در نخستین سخنان مفصل درباره نتیجه انتخابات در آمریکا ابراز امیدواری کرد روابط کشورش با آمریکا قوی‌تر شود. 

واکنش‌ها به نتیجه انتخابات در آمریکا در حالی است که همچنان سرنوشت این انتخابات در هاله‌ای از ابهام است و در حالی که بایدن اعلام پیروزی کرده، ترامپ همچنان از قبول شکست سرباز می‌زند.

 ترامپ می‌گوید که پیروزی بایدن را نمی‌پذیرد، انتخابات تمام نشده و روند حقوقی در دادگاه از امروز دوشنبه آغاز خواهد شد. 

واشنگتن پست نیز در گزارشی جدید از سنگ‌اندازی دولت ترامپ در روند انتقال قدرت به بایدن خبر داد و اعلام کرد «امیلی مورفی» مسئول خدمات عمومی دولت ترامپ از امضای نامه‌ای که به تیم بایدن اجازه می‌دهد کار انتقال قدرت را به طور رسمی آغاز کند، خودداری کرده است.

در واکنش، ستاد انتخاباتی بایدن از این اداره خواست با انتقال رسمی قدرت موافقت کند و هشدار داد امنیت ملی و منافع اقتصادی آمریکا به این موضوع بستگی دارد که این کشور یک «انتقال قدرت مسالمت‌آمیز و بدون مشکل» داشته باشد.

منبع: فارس
انتهای پیام/

کد خبر: 1080436 برچسب‌ها برجام توافق هسته ای

منبع: ایسکانیوز

کلیدواژه: برجام توافق هسته ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۹۱۶۳۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعلام حمایت کارمندان دولت بایدن از خیزش دانشجویان حامی فلسطین

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از الجزیره، شماری از کارمندان دولت جو بایدن رئیس‌جمهور آمریکا سرکوب جنبش دانشجویی در حمایت از غزه را محکوم کردند.

بر اساس این گزارش، شماری از کارمندان دولت آمریکا خواستار آتش‌بس در نوار غزه شدند و اعلام کردند: ما در کنار تظاهرکنندگان می ایستیم و مخالت خود را با موضع رئیس جمهور مبنی بر سلب حقوق آنها اعلام می کنیم.

آنها افزودند: ما حملات سرکوبگرانه و نظامی علیه تظاهرات دانشجویی را محکوم می کنیم.

کارکنان دولت بایدن همچنین از او خواستند تا از حقوق قانون اساسی دانشجویان معترض حمایت کند.

این خبر در حالی است که تظاهرات دانشجویان حامی فلسطین و غزه در دانشگاه‌های و کشورهای اروپایی همچنان ادامه دارد و با سرکوب و خشونت از جانب پلیس و نیروهای امنیتی مواجه می شود.

کد خبر 6095995

دیگر خبرها

  • اعلام حمایت کارمندان دولت بایدن از خیزش دانشجویان حامی فلسطین
  • رابرت کندی به بایدن: کنار بکش تا ترامپ را شکست بدهم
  • انتقال پرونده مالیاتی نفت و گاز به استان با هم‌صدایی رسانه‌ها محقق شد
  • درخواست عجیب نامزد مستقل انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا از جو بایدن
  • گاردین: سعودی‌ها «پلن ب» را برای معامله کلیدی با آمریکا روی میز دارند
  • انتقال پرونده مالیاتی نفت و گاز به استان با هم‌صدایی رسانه‌ها
  • هشدار ۵۷ عضو کنگره آمریکا به بایدن درباره حمایت تسلیحاتی از تل‌آویو
  • اشتباه مهم من در دوره اول این بود: زیادی خوب بودم!- ترامپ 
  • نظرسنجی| پیشتازی اندک بایدن نسبت به ترامپ
  • فیلم لو رفته از بایدن درباره احتمال توافق با ایران؛ پای ترامپ وسط است؟