Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «عصر ایران»
2024-05-06@22:54:43 GMT

فهرست نهایی کاندیداهای تیم هم آفرینی صنفی

تاریخ انتشار: ۱۹ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۹۱۶۴۸۰

فهرست نهایی کاندیداهای تیم هم آفرینی صنفی

حسین اسلامی سخنگوی تیم هم آفرینی صنفی با اشاره به تلاش‌های صورت گرفته برای نهایی شدن فهرست این ائتلاف گفت: فهرست ۱۹ نفره این تیم در سه شاخه شرکت‌ها،مشاورین و فروشگاه‌ها بعد از طی فرآیند آشنایی بیشتر و بررسی‌های کارشناسی آماده انتشار شد.


وی رویکرد اصلی تیم هم آفرینی صنفی را نوسازی و بازآفرینی نقش و جایگاه پارلمان بازیگران صنعت فناوری اطلاعات و ارتباطات مبتنی بر زیربنای کنونی نظام صنفی رایانه‌ای عنوان نمود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


بر اساس اعلام سخنگوی این تیم، لیست نامزدهای ششمین دوره انتخابات هیات مدیره و بازرس نظام صنفی رایانه‌ای به شرح زیر است:

شاخه شرکت‌ها:

نسیم توکل
نازنین دانشور
فرهاد کرم زاده
احسان مدیری
روح الله فاطمی اردکانی
محمدعلی یوسفی زاده
رضا قربانی
مازیار نوربخش
امیرمسعود اسکوئیلر
امیر حسین رضایی نژاد
علیرضا عابدی نژاد
مهدی علی اکبریان
علیرضا خداکرمی
حسین اسلامی
محمد خلج قاسم آبادی

شاخه مشاوران:

آیدین عدالت
صادق فرامرزی
محمدرضا قلعه نوی

شاخه فروشگاه ها:

عباس برتینا

حسین اسلامی افزود این تیم با برنامه‌ی برخی دیگر از نامزدها به ویژه در زمینه تحول در صنف، همسویی راهبردی داشته ولی با توجه به محدودیت تعداد افراد اصلی هیات مدیره، امکان افزودن ایشان به تیم میسر نبود.
در پایان یادآور می‌شود علاقه‌مندان برای آشنایی با اهداف و برنامه‌های تیم هم آفرینی صنفی می‌توانند به آدرس اینترنتی www.hamafarinisenfi.ir مراجعه کنند.

لینک کوتاه: asriran.com/003AUr

منبع: عصر ایران

کلیدواژه: هم آفرینی صنفی فهرست نهایی لیست

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۹۱۶۴۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برای خرید؛ قیمت هر شاخه میلگرد ساده را چگونه محاسبه کنیم؟

یکی از مهم‌ترین مواردی که در تعیین هزینه‌های تمام‌شده یک پروژه عمرانی اهمیت دارد، قیمت هر شاخه میلگرد به خصوص میلگرد ساده است. محاسبه نرخ مصالح مورد نیاز برای ساخت یک ساختمان به افراد کمک می‌کند تا بتوانند جلوی هزینه‌های اضافی را بگیرند تا حداقل در زمان مناسب، بهترین خرید را داشته باشند.

میلگرد از مهم‌ترین مقاطع فولادی است که در بسیاری از صنایع، به‌ویژه صنعت ساختمان‌سازی مورد استفاده قرار می‌گیرد. ازآنجایی‌که از این محصول معمولا به‌میزان زیادی در پروژه‌های عمرانی استفاده می‌شود، محاسبه وزن و به‌دنبال آن محاسبه قیمت آن از اهمیت بالایی برخوردار است.

قیمت میلگرد ساده و عوامل موثر بر آن

برای اینکه بتوانیم قیمت هر شاخه میلگرد ساده را بررسی کنیم، بهتر است ابتدا با عوامل موثر بر قیمت این محصول بیشتر آشنا شویم. از آنجایی‌که این مقطع فولادی یکی از مهم‌ترین و پرمصرف‌ترین محصولات فولادی در سراسر جهان است و پروژه ‌های ساختمانی کوچک تا پروژه‌ های عمرانی بزرگ به آن وابسته هستند، تغییر قیمت آن تاثیرات بسیاری در صنایع مختلف دارد. از این رو داشتن اطلاعات کافی در این زمینه می تواند، منجر به خریدی به صرفه برای انواع پروژه های کوچک و بزرگ ساختمانی و صنعتی شود.

تاثیر مواد اولیه بر قیمت میلگرد

مواد اولیه‌ای که برای تولید میلگرد استفاده می‌شود شامل سنگ آهن تا محصولات نیمه نهایی تولید شده مانند بیلت و شمش هستند. در این بین هزینه دستمزد کارگران و مهندسان و همچنین قیمت قراضه را نیز باید در نظر گرفت. هرگونه نوسان در این هزینه‌ها باعث تغییر قیمت میلگرد ساده خواهد شد.

تاثیر نرخ دلار و ارز بر قیمت میلگرد ساده

نرخ دلار و ارز از جمله مهم‌ترین مواردی است که بر قیمت تمامی کالاها تاثیر می‌گذارد. ازآنجایی ‌که بخشی از مواد اولیه‌ای که برای تولید میلگرد مورد استفاده قرار می‌گیرد، از قسمت واردات تامین می‌شود، نرخ ارز و دلار می‌تواند تاثیر بسیاری روی قیمت این محصول داشته باشد.

از طرفی به‌دلیل اینکه کارخانه‌های تولیدکننده این محصول در ایران جزء اصلی‌ترین صادرکنندگان میلگرد در جهان هستند، تغییرات نرخ ارز تاثیر زیادی روی قیمت این محصول دارد.

میزان عرضه و تقاضای میلگرد

قیمت هر شاخه میلگرد ساده را تا میزان بسیار زیادی حجم عرضه و تقاضای آن تعیین می‌کند. گاهی اوقات به‌دلیل شرایط مختلف سیاسی و اقتصادی میزان عرضه و تقاضای این محصول تغییر خواهدکرد. به‌عنوان مثال در فصول گرم سال به‌دلیل افزایش ساخت‌وسازها تقاضا برای این محصول افزایش پیدا می‌کند و همین امر نیز باعث افزایش قیمت آن می‌شود.

از طرفی افزایش صادرات و همچنین کاهش میزان تولید کارخانه‌های تولیدکننده باعث می‌شود تا عرضه کاهش پیدا کرده و قیمت میلگرد نیز افزایش یابد. در فصول سرد سال میزان ساخت‌وساز کاهش پیدا می‌کند و همین امر باعث کاهش قیمت این محصول خواهد شد.

هزینه‌های حمل‌ونقل

هزینه‌های حمل‌ونقل از دیگر عوامل تاثیرگذار روی قیمت میلگرد ساده است. این هزینه‌ها خود رابطه مستقیمی با قیمت انرژی و نفت دارد؛ زیرا وسایل مختلف حمل‌ونقل مانند کشتی‌رانی و کامیون نیاز به سوخت دارند.

نحوه محاسبه قیمت هر شاخه میلگرد ساده

خرید میلگرد ساده به صورت شاخه معمولا براساس وزن آن انجام می‌شود. برای اینکه بتوانیم قیمت هر شاخه میلگرد ساده را محاسبه کنیم، باید اطلاعات دقیقی درباره وزن یک شاخه میلگرد داشته باشیم. وزن یک شاخه میلگرد را نیز براساس یک وزن یک متر از میلگرد می‌توانیم محاسبه کنیم.

راه‌های به‌دست‌آوردن وزن یک متر از میلگرد استفاده از جدول اشتال، جدول وزنی کارخانه، جدول لیستوفر و همچنین فرمول‌های ارائه‌شده برای محاسبه وزن است. طبق یکی از این 4 روش می‌توان وزن یک متر از میلگرد را به‌دست آورد و سپس این عدد را در طول این محصول ضرب کرد.

برای محاسبه قیمت هر شاخه میلگرد لازم است پس از محاسبه وزن، قیمت هرکیلو میلگرد را به‌دست آورده و آن را در وزن شاخه ضرب کنیم.

فرمول محاسبه قیمت یک شاخه میلگرد ساده

همانطور که اشاره شد، یکی از راه‌های محاسبه وزن میلگرد ساده، استفاده از فرمول است. پس از محاسبه وزن این محصول و ضرب آن در قیمت هر کیلو میلگرد ساده می‌توان به قیمت یک شاخه این محصول رسید.

طبق فرمول محاسبه وزن، برای به‌دست‌آوردن وزن یک شاخه میلگرد لازم است قطر میلگرد را به‌ توان 2 رسانده و سپس ضرب‌ در طول آن کرده و عدد به‌دست‌آمده را تقسیم بر 164 کنید. برای به‌دست‌آوردن وزن این محصول با استفاده از مشخصات فنی آن می‌توانید از جدول اشتال کمک بگیرید. برای محاسبه قیمت روز میلگرد نیز می‌توانید وزن به‌دست‌آمده را در قیمت روز آن ضرب کنید.

نحوه خرید میلگرد ساده به صورت شاخه ای

یکی از مهم‌ترین مواردی که روی قیمت هر شاخه میلگرد ساده تاثیر می‌گذارد، نحوه خرید این محصول است. در حالت کلی می‌توان میلگرد ساده را به 3 روش در ایران خریداری کرد. خرید از کارخانه تولیدکننده، خرید از بنگاه‌ها و خرید از شرکت‌های بازرگانی این 3 روش هستند. در ادامه به‌بررسی هریک از این روش‌ها می‌پردازیم.

خرید از کارخانه تولیدکننده: نه‌تنها در مورد خرید میلگرد بلکه در رابطه با خرید تمامی کالاها، خرید مستقیم و بدون واسطه از تولیدکننده اصلی همیشه مقرون‌به‌صرفه‌تر است.

خرید از کارخانه تولیدکننده برای آن دسته از مشتریانی که حجم خریدشان بیشتر از یک تریلی باشد، توصیه می‌شود. البته خرید از کارخانه مشکلاتی مانند محدودیت حداقل خرید، عدم عرضه روزانه محصول و همچنین مسافت طولانی را نیز دارد.

خرید از بنگاه‌ها: خرید از بنگاه‌ها برای آن دسته از افرادی مناسب است که حجم خرید بالایی ندارند. بنگاه‌ها محدودیت در حداقل خرید را نداشته و می‌توانید متناسب با نیاز خود، حتی به‌اندازه یک شاخه میلگرد را نیز از این مراکز خریداری کنید.

دسترسی آسان و امکان ارسال بار با هزینه کمتر از دیگر مزایای خرید از بنگاه‌ها است. اما معایبی مانند قیمت بالاتر، محدودیت در حجم بالای خرید و همچنین محدودیت در انبارداری را نیز باید در نظر گرفت.

خرید از شرکت‌های بازرگانی: خرید از شرکت‌های بازرگانی را می‌توان روش مناسب‌تری نسبت به 2 روش قبلی دانست. شرکت‌های بازرگانی اغلب شرایط ویژه‌ای را برای فروش محصولات خود در نظر می‌گیرند که خریداران می‌توانند با استفاده از این مزایا خرید بهتر و مقرون‌به‌صرفه‌تری داشته باشند.

به‌عنوان مثال این شرکت‌ها خدماتی مانند مشاوره خرید، ضمانت برای برگشت کالا در صورت مغایرت با فاکتور، ارسال سریع، امکان مقایسه قیمت محصولات تولیدکنندگان مختلف و همچنین صادرکردن فاکتور رسمی برای شرکت‌های مختلف را نیز ارائه می‌دهند.

جمع‌بندی

میلگرد یکی از پرمصرف‌ترین و مهم‌ترین مقاطع فولادی در صنایع مختلف، به‌ویژه صنعت ساختمان‌سازی است. به‌ همین دلیل، محاسبه قیمت آن اهمیت بسیاری دارد. قیمت هر شاخه میلگرد ساده به‌عوامل گوناگونی مانند نرخ دلار، میزان عرضه و تقاضا، هزینه حمل‌ونقل و همچنین قیمت مواد اولیه بستگی دارد. برای محاسبه قیمت هر شاخه میلگرد ساده، ابتدا باید وزن یک شاخه میلگرد را به دست آورد که از طرق فرمول و یا جدول اشتال یا وزنی این امکان وجود دارد. با این حال، با به دست آورن قیمت یک شاخه از این محصول، باید به یاد داشت، نوسانات رخ داده در بازار، نرخ فولاد، می تواند بر قیمت روانه میلگرد به خصوص میلگرد ساده تاثیر مستقیم داشته باشد.

 

دیگر خبرها

  • برای خرید؛ قیمت هر شاخه میلگرد ساده را چگونه محاسبه کنیم؟
  • فهرست کامل کاندیداهای شورای ائتلاف نیروهای انقلاب برای انتخابات منتشر شد
  • لیست نهایی کاندیداهای شورای ائتلاف نیروهای انقلاب منتشر شد
  • فهرست کاندیدا‌های مورد حمایت «رزما» اعلام شد
  • درگیری در حزب حسین الله کرم چند روز مانده به انتخابات مرحله دوم /لیست جدید منتشر شد /برخی کاندیداهای حاضر در لیست مشترک با امنا شائبه تخلف مالی دارند
  • درگیری در حزب الله کرم چند روز مانده به انتخابات مرحله دوم /لیست جدید منتشر شد /برخی کاندیداهای حاضر در لیست مشترک با امنا شائبه تخلف مالی دارند
  • فهرست جبهه مردمی ایران قوی در مرحله دوم انتخابات مجلس
  • فهرست انتخاباتی «جبهه ایران اسلامی» اعلام شد
  • فهرست نامزد‌های جبهه مردمی ایران قوی در ۲۲ حوزه اعلام شد
  • آنچه باید درباره انتخابات 21 اردیبهشت‌ بدانید | معرفی 6 فهرست انتخاباتی در دور دوم