Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از ملایر ظهر امروز مراسم تجلیل از برگزیدگان مرحله استانی مسابقات پژوهشسراهای دانش‌آموزی ملایر در سال ۹۹ـ ۹۸ با حضور مسئولان آموزش و پرورش، مدیران مدارس، دانش آموزان و اولیاء آنها، در پیام‌رسان شاد برگزار شد.

مدیر آموزش و پرورش ملایر در این مراسم ضمن تقدیر از کوشش، همدلی و همراهی تمام کسانی که در کسب موفقیت دانش آموزان در مسابقات پژوهشسراهای دانش آموزی، نقش داشته‌اند، گفت: بسیار خرسندیم در مکانی قرار گرفته‌ایم که حاصل تلاش و ایده‌های دانش‌آموزان دیده شده و مورد تقدیر قرار می‌گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

محمدرضا بشری افزود: تاثیر نقش نیروهای انسانی دلسوز و ماهر در پیشبرد اهداف آموزشی و پژوهشی، پیشرفت و کسب موفقیت آن هم با وجود کمبود امکانات و فضای مناسب در پژوهش سرا هم باعث افتخار و هم شایسته تقدیر است.

 وی با تاکید بر اهمیت اندیشیدن برای کشف راهکارهای تازه به منظور ارتقای وضعیت آموزش و پژوهش در شرایط کنونی، تصریح کرد: زمانی که آموزش در مدارس تنها به شکل حضوری انجام می‌شد، ارتباطات حضوری، منجر به شناسایی و در نهایت هدایت دانش آموزان به منظور پرورش استعدادهای ایشان در پژوهشسرا بود اما در شرایط کنونی با غیرحضوری شدن آموزش‌ها، نوع ارتباط نیز تغییر کرده و از سویی سبب ایجاد مشکلاتی در زمینه شناخت قابلیت‌های دانش‌آموزان شده است.

مدیر آموزش و پرورش شهرستان ملایر افزود: لازم است همه دست‌اندرکاران امر مهم تعلیم و تربیت، به دنبال راهکارهای بدیع و عملی برای مقابله با این چالش‌ها به خصوص چالش مربوط به شناسایی توانمندی‌های دانش‌آموزان و راهنمایی آنها باشند تا نه تنها شرایط افتخارآمیز کنونی حفظ شود، بلکه ارتقا نیز پیدا کند.

معاون آموزش متوسطه ملایر نیز با تاکید بر اهمیت و ضرورت تعامل مدارس با پژوهشسرای دانش‌آموزی گفت:رسیدن به اهداف عالی آموزش و پرورش، جز با شناسایی وضعیت موجود، مشخص کردن نمای وضعیت مطلوب و برنامه‌ریزی برای پر کردن فاصله میان این دو وضعیت، ممکن نخواهد بود.

حاجیعلی سپهوند بیان کرد: توسعه فرهنگ پژوهش و پرورش ایده‌های خلاقانه دانش‌آموزان نیز با توجه کردن به تفاوت‌های فردی و فراهم کردن شرایط پرورش استعدادها، ممکن می‌شود که با توجه به شرایط موجود، ضرورت شکل‌گیری تعامل بیشتری بین مدارس و پژوهشسرا احساس می‌شود.

در این مراسم، به ۱۲ دانش‌آموز حائز ۲۱ رتبه برتر استانی در مسابقات پژوهش‌سراهای دانش‌آموزی و ۹ نفر از کارکنان پژوهشسرای دانش‌آموزی شهید احدی لوح تقدیر الکترونیکی اهدا شد که قرار است با رعایت پروتکل‌های بهداشتی، هدایای این دانش‌اموزان به صورت حضوری اهدا شود.

انتهای پیام/89013

منبع: فارس

کلیدواژه: دانش آموزان پژوهش آموزش مدیران مدارس مسابقات پژوهش آموزش و پرورش دانش آموزان دانش آموزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۹۱۶۶۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چهار سالن ورزشی دانش‌آموزی در زنجان آماده افتتاح است

به گزارش خبرنگار مهر، علی اسماعیلی، ظهر دوشنبه در آیین گرامیداشت هفته مقام معلم اظهار کرد: در سایه تلاش جهادی عناصر تعلیم و تربیت و همه معلمان و مربیان، شاهد اتفاقات خوبی در استان بودیم.

وی تصریح کرد: ارتقای مناطق آموزش و پرورش استان زنجان در رتبه‌بندی کشوری از جمله دستاوردهای مهم است؛ به طوریکه یکی از مناطق استان ۲۷۰ پله جابه‌جایی داشت.

مدیرکل آموزش و پرورش استان زنجان ابراز کرد: در خروجی امتحانات نهایی در سال گذشته رتبه ۱۱ کشوری را کسب کردیم که سال‌های قبل در جایگاه ۲۰ تا ۲۱ قرار داشت.

وی با اشاره به اینکه توسعه و گسترش رشته‌های فنی و مهارتی از برنامه پیش‌بینی شده وزارت متبوع بیشتر است، افزود: در سال گذشته شاهد رشد ساخت و ساز مدارس بودیم و بر این اساس اداره نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس ۲۱۷ کلاس را تحویل آموزش و پرورش داد.

اسماعیلی ارتقای برنامه‌های فرهنگی و تربیتی را از دیگر اقدامات آموزش و پرورش برشمرد و گفت: در شرایط تربیتی به وجود آمده، اردوگاه‌ها و توسعه فضاهای تربیتی مورد توجه قرار گرفته و باعث شده فضای حاکم در مدارس متفاوت شود.

وی با بیان اینکه کسب رتبه‌های علمی، فرهنگی، قرآنی و المپیاد جهش مناسبی داشته است، خاطرنشان کرد: یک دانش‌آموز در شهرستان خدابنده از مدارس عادی راهی مسابقات المپیاد شد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان زنجان در مورد توسعه فضاهای ورزشی عنوان کرد: ۵۰ درصد فضاهای روباز و سالنی افزایش یافته و ۲۰ زمین چمن افتتاح شده و چهار سالن ورزشی در آستانه بهره‌برداری است.

وی با تأکید بر اینکه توجه به سلامت دانش‌آموزان در همه ابعاد مورد توجه آموزش و پرورش است، یادآور شد: توزیع شیر بعد از ۱۰ سال وقفه پیگیری شد و زنجان جزو نخستین استان‌هایی بود که با تأمین اعتبار قرارداد لازم را منعقد کرد.

اسماعیلی با اشاره به تأکیدات مقام معظم رهبری در خصوص سند تحول بنیادین آموزش و پرورش بیان کرد: این سند منشأ بروز و ظهور تحول علمی و فرهنگی در مدارس است و برای اجرایی‌سازی آن همگام با سیاست‌های وزارت متبوع تلاش خود را به‌کار می‌گیریم.

کد خبر 6098057

دیگر خبرها

  • ۴ سالن ورزش دانش‌آموزی در زنجان آماده افتتاح است
  • چهار سالن ورزشی دانش‌آموزی در زنجان آماده افتتاح است
  • تجلیل از معلمان ماندگار ‌زنجان/ حال خوش معلمان ۸۰ ساله
  • تجلیل از معلمان ماندگار ‌زنجان/ حال خوش معلمان ۸۰ ساله+‌فیلم
  • طرح «ماهر» در مدارس فارس آغاز شد
  • معرفی و تجلیل از برترین‌های مسابقات قرآنی کارکنان و دانش‌آموزان با نیازهای ویژه استان سمنان
  • تجلیل از ۵۳ معلم نمونه چهارمحال و بختیاری
  • همایش تجلیل از سفیران معروف
  • رقابت دانش‌آموزی «کیدکد» با حمایت روبیکا برگزار شد
  • هیچ دانش‌آموزی نباید از تحصیل باز بماند