Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ساعت24»
2024-05-01@05:28:56 GMT

افزایش 55درصدی تولید گوشت قرمز در مهر 99

تاریخ انتشار: ۱۹ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۹۱۷۱۳۴

ساعت24-براساس آخرین گزارش مرکز آمار ایران، تولید گوشت قرمز در مهرماه امسال نسبت به مدت مشابه پارسال ۵۵ درصد افزایش داشته است.

به گزارش  مرکز آمار ایران، نتایج آمارگیری از کشتار دام کشتارگاه‌های رسمی کشور در مهرماه سال ۹۹ نشان می‌دهد ماه گذشته در مجموع ۳۹ هزار و ۶۰۰ تن گوشت قرمز در کشتارگاه‌های رسمی کشور تولید شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

براساس نتایج این آمارگیری، گوشت گاو و گوساله با ۲۲ هزار و ۴۰۰ تن، ۵۷ درصد از کل وزن گوشت قرمز تولید شده را به خود اختصاص داده است. گوشت گوسفند و بره با ۱۳ هزار و ۵۰۰ تن، بز و بزغاله با دو هزار و ۹۰۰ تن و سایر انواع دام با ۷٩۴ تن، به‌ترتیب ٣٤ درصد، هفت و دو درصد از کل وزن گوشت قرمز تولید شده را به خود اختصاص داده‌اند.

مقایسه عملکرد کشتارگاه‌های رسمی کشور در مهر ٩٩ با ماه مشابه سال ٩٨، نشان‌دهنده افزایش ۵۵ درصدی مقدار تولید گوشت قرمز است. مقدار تولید گوشت در مهر ٩٩ نسبت به ماه مشابه سال ۹۹ برای گوسفند و بره ۵۳ درصد، برای بز و بزغاله ٣٨ درصد، برای گاو و گوساله ۶۱ درصد، برای گاومیش و بچه‌گاومیش ١٣٠ درصد افزایش و برای شتر و بچه‌شتر ٣٩ درصد کاهش داشت.

بررسی نمودارها نشان می‌دهد که عرضه گوشت در کشتارگاه‌های کشور در بازه زمانی مهرماه ۹۶ تا مهرماه امسال روند نزولی داشته و در این مدت از ۳۵ هزار و ۶۰۰ تن به ۲۵ هزار و ۶۰۰ تن رسیده، اما در یک سال گذشته دوباره روند رو به رشد خود را شروع کرده و در ماه گذشته به ۳۹ هزار و ۶۰۰ تن رسیده است. 

 برپایه این گزارش، عرضه گوشت قرمز در کشتارگاه از آغاز امسال سیر صعودی داشته است. به این ترتیب که در فروردین‌ماه ۲۱ هزار و ۹۰۰ تن عرضه شده و در ماه بعد حدود ۹ هزار تن بیشتر گوشت عرضه شده است.

در تیرماه عرضه گوشت کشتارگاه‌ها به ۳۶ هزار و ۲۰۰ تن رسیده است و در آخرین ماه تابستان کشتارگاه‌های رسمی ۴۰ هزار تن گوشت قرمز عرضه کردند. 

همچنین نتایج حاصل از این طرح آمارگیری نشان می‌دهد که مقدار تولید گوشت قرمز در کشتارگاه‌های رسمی کشور در مهر ٩٩ نسبت به شهریور ۹۹  نزدیک به یک درصد کاهش داشته است.

به گزارش ایرنا، طبق آمارهای رسانه ای، نیاز سالیانه کشور به گوشت قرمز نزدیک به یک میلیون تن است که بخش عمده آن از تولید داخلی و نزدیک به ۱۰ درصد از محل واردات تامین می‌شود. این در حالی است که اکنون جمعیت دام سبک و سنگین حدود ۸۰ میلیون راس است.

امسال از اواسط تیرماه خرید تضمینی چهار هزار تن گوشت قرمز گوساله توسط شرکت پشتیبانی امور دام برای حمایت از تولیدکنندگان دام سنگین آغاز شد.

منبع: خبرآنلاین

منبع: ساعت24

کلیدواژه: کشتارگاه های رسمی کشور تولید گوشت قرمز هزار و ۶۰۰ تن گوشت قرمز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.saat24.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ساعت24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۹۱۷۱۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توزیع 1.5 تن گوشت قرمز منجمد تنظیم بازاری در بهشهر

به گزارش جام جم آنلاین مازندران،غلامرضا قنبری اظهار کرد: به منظور کنترل و ثبات بازار و رفاه شهروندان تاکنون 1.5 تن گوشت منجمد گوسفندی تنظیم بازاری با قیمت مصوب تنظیم بازار در شهرستان بهشهر توزیع شد.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بهشهر تصریح کرد: یکی از ابزارهای مؤثر در کنترل قیمت، تزریق کالاهای اساسی با نرخ مناسب در سطح فروشگاه‌ هاست.

وی در خاتمه یادآور شد: 26 تن مرغ منجمد و 8 تن گوشت قرمز گوساله منجمد نیز قبلا به شهروندان بهشهری توزیع شد.

دیگر خبرها

  • تولید گوشت مرغ در چهارمحال و بختیاری ۳۰ درصد رشد کرد
  • توزیع 1.5 تن گوشت قرمز منجمد تنظیم بازاری در بهشهر
  • ذبح‌کننده غیرمجاز دام در خرمشهر محکوم به پرداخت جزای نقدی شد
  • عرضه دو لاستیک نانویی ویژه مسابقات دوچرخه‌سواری
  • قیمت گوشت قرمز امروز سه شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • توزیع گوشت قرمز در بازارهای روز کرج + قیمت
  • افزایش توان صادراتی زنجیره مرغ مازندران
  • مشارکت عشایر برای افزایش تولید/ پیش بینی تولید ۷ هزار تن گوشت قرمز در خراسان شمالی
  • زنجیره تامین گوشت مرغ مازندران رو به رشد است
  • تورم تولید گوشت از مرز ۱۰۰ درصد عبور کرد