Web Analytics Made Easy - Statcounter

مهدی فتحی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به اینکه در استان ۱۴ مجتمع باغی احداث شده است، اظهار داشت: مجتمع پانزدهم در پایاب سد آزاد احداث می‌شود که با اتمام عملیات آن سطح مجتمع‌های باغی از یک هزار هکتار به پنج هزار و ۳۰۰ هکتار می‌رسد.

وی افزود: برای احداث این مجتمع یک هزار و ۴۷۰ میلیارد ریال اعتبار تصویب شده که شامل یک هزار و ۲۰۰ میلیارد ریال جهت زیرساخت‌ها (انتقال آب از سد به اراضی) و ۲۷۰ میلیارد ریال نیز برای ایجاد اراضی باغی اختصاص یافته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیر روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی کردستان اضافه کرد: تاکنون یک هزار و ۸۵ میلیارد ریال از اعتبار احداث زیرساخت‌ها به استان تخصیص یافته که ۹۸۰ میلیارد ریال آن نیز هزینه شده و اتمام این بخش نیازمند تامین ۱۱۵ میلیارد ریال اعتبار است.

وی یادآور شد: آب مورد نیاز شبکه فرعی آبیاری تحت فشار اراضی پایاب سامانه انتقال سد آزاد از محل سامانه خط انتقال سد آزاد به قوچم و در هفت نقطه آبگیر تامین و مقرر شد بر اساس برنامه مصوب اولیه در اراضی شیب دار روستاهای بخش کلاترزان سنندج تا شهر حسن آباد این شهرستان به صورت شبکه آبیاری قطره‌ای اجرا ‌شود.

فتحی هدف از اجرای طرح، تامین آب مورد نیاز طرح توسعه باغات در اراضی شیبدار و مستعد منطقه، رفع محرومیت زدایی و افزایش تولید بخش کشاورزی اعلام کرد و گفت: پیش‌بینی می‌شود با اجرای آن برای چهار و ۳۰۰ نفر به صورت مستقیم و غیرمستقیم شغل ایجاد شود.

وی تاکید کرد: بخش زیرساخت‌های این طرح در چهار ناحیه عمرانی آبگیرهای یک تا هشت سد با چهار پیمانکار از بهمن ماه سال ۱۳۹۵ شروع شده و با پیشرفت فیزیکی بیش از ۹۴ درصدی در حال اتمام است.

مدیر روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی کردستان افزود: در حال حاضر در آبگیرهای یک تا سه این طرح طراحی و تهیه نقاط چاله کنی جهت غرس نهال شروع شده و بزودی عملیات اجرایی احداث باغ در اراضی تعیین شده آغاز می‌شود.

وی با بیان اینکه در این اراضی نهال‌های سیب، گلابی، گیلاس، آلبالو، بادام، گردو و انگور آبی غرس می‌شود، یادآور شد: پیش بینی‌شود با باروری اقتصادی این باغات سالانه بیش از ۵۰ هزار تن انواع محصول تولید و روانه بازار شود.

کردستان با داشتن بیش از یک میلیون و ۲۲۰ هزار هکتار زمین قابل کشت مرغوب و مستعد دیم و آبی، یکی از قطب های تولید محصولات کشاورزی کشور است، این استان دارای ۵۰ هزار هکتار باغ است که سالانه ۴۰۰ هزار تُن انواع میوه در آن تولید و برداشت می‌شود.

میزان کل تولید محصولات بخش کشاورزی استان کردستان سه میلیون تُن است که وزارت کشاورزی در نظر دارد با توسعه فعالیت‌های مختلف این میزان را به حدود پنج میلیون تن در سال برساند.

برچسب‌ها وزارت جهاد کشاورزی کردستان جهش تولید توسعه روستایی اراضی کشاورزی پروندهٔ خبری اشتغال و تولید در کردستان با تبدیل ۹۶ هزار هکتار زمین دیم به آبی سامانه‌های آبیاری نوین و عبور از بحران خشکسالی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: وزارت جهاد کشاورزی کردستان جهش تولید توسعه روستایی اراضی کشاورزی وزارت جهاد کشاورزی کردستان جهش تولید توسعه روستایی اراضی کشاورزی اخبار کنکور میلیارد ریال هزار هکتار یک هزار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۹۱۷۱۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۱۱۰ میلیارد ریال برای احداث مرکز جامع سلامت مهاباد اختصاص یافت

حسن عباسی فرماندار ویژه مهاباد گفت: در راستای اجرای مصوبات سفر استاندار آذربایجان‌غربی به مهاباد و بازدید از محلات محروم احداث مرکز جامع سلامت در منطقه پشت‌تب در دستور کار قرار گرفت و اعتبار اولیه اختصاص یافته است.

وی با بیان اینکه ۱۱۰ میلیارد ریال برای احداث مرکز جامع سلامت مهاباد اختصاص یافت، افزود: هم اکنون احداث این مرکز به شبکه بهداشت و درمان واگذار شده و تحویل پیمانکار برای شروع عملیات اجرایی شده است.

فرماندار ویژه مهاباد اضافه کرد: همچنین امسال احداث ۴ خانه بهداشت در روستا‌های تابعه شهرستان با هدف ارتقای بهداشت و سلامت مناطق روستایی در دست اقدام است.

عباسی ضمن قدردانی از همت خیّران سلامت در این شهرستان ادامه داد: ۳۰ میلیارد از طرف خیّران سلامت برای تکمیل طرح بخش دیالیز بیمارستان کمک شده است.

وی از راه اندازی خدمات شیمی‌درمانی هلال‌احمر مهاباد خبرداد و گفت: ۸۵ درصد هزینه درمان بیماران سرطانی توسط بیمه، ۱۵ درصد توسط بیمار و ۵ درصد هم از طرف هلال‌احمر تامین خواهد شد.

عباسی در پایان تکمیل مراحل ساخت ۲ بیمارستان تامین‌اجتماعی و ۳۵۰ تختخوابی مهاباد را جز اولویت‌های مدیریت شهرستان دانست و اظهار کرد: با تکمیل این طرح‌ها سرانه تخت بیمارستان شهرستان از میانگین کشوری نیز بالاتر خواهد رفت.

باشگاه خبرنگاران جوان مهاباد مهاباد

دیگر خبرها

  • تصویب احداث ۲شهرمولد کشاورزی در بوشهر
  • سه پایگاه اورژانس جاده ای در کهگیلویه و بویراحمد احداث می شود
  • جهش تولید در ۶۰ هزار هکتار اراضی دیم چهارمحال و بختیاری
  • حضور بازرگانان محصولات کشاورزی و شیلات در نمایشگاه ایران اکسپو
  • ۱۱۰ میلیارد ریال برای احداث مرکز جامع سلامت مهاباد اختصاص یافت
  • ایجاد اشتغال برای روستائیان با احداث گلخانه‌های خانگی در سیستان وبلوچستان
  • تکمیل جاده سربند- مشگین‌شهر نیازمند یک هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال اعتبار
  • تکمیل جاده سربند- مشگین‌شهر نیازمند یک هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال اعتبار است
  • تنوع کشت گیاهان دارویی رونق‌بخش اقتصاد در کردستان
  • بزرگترین مزرعه پرورش ماهی در مشگین شهر احداث می شود