Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «الف»
2024-05-02@07:16:43 GMT

استفاده از پنبه در تولید تن ماهی واقعیت دارد؟

تاریخ انتشار: ۱۹ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۹۱۷۵۵۸

استفاده از پنبه در تولید تن ماهی واقعیت دارد؟

به گزارش مهر، سید محمد میر رضوی، دبیر سندیکای صنایع کنسرو ایران، در واکنش به فیلم کوتاهی که در برخی شبکه‌های اجتماعی منتشر شده و فردی با شستن تکه‌های تن ماهی با آب، ادعا می‌کند که در تولید تن ماهی از پنبه استفاده شده و تقلب شده است، اظهارداشت: بنده هم این کلیپ را دیده‌ام و این مساله را قویاً تکذیب می‌کنم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

متأسفانه مشخص نیست چه کسی این کلیپ را منتشر کرده و به اعتقاد ما اهداف این افراد آسیب زدن به صنعت تن ماهی کشور است.

وی اضافه کرد: در همین راستا، کمیته فنی آبزیان سندیکای صنایع کنسرو نامه‌ای را خطاب به وزارت صمت و سایر دستگاه‌های مربوطه آماده کرده که به زودی آن را ارسال می‌کنیم و ما در این نامه از مسئولان درخواست کرده‌ایم مساله را به جد پیگیری کنند.

میر رضوی افزود: در تولید برخی از تن ماهی‌ها، از مارلین ماهی (بادبان ماهی) استفاده می‌شود و این نکته روی قوطی تن ماهی نیز عنوان شده است و در کلیپی که منتشر شده نیز از همین نوع ماهی برای تولید تن استفاده شده است.

وی ادامه داد: ۸۰ درصد گوشت ماهی پروتئین بوده و باقی آن، پروتئین‌های میوفیبر است؛ مارلین ماهی نیز یک ماهی بسیار مغذی است و مشکلی برای مصرف کننده ندارد اما ضخامت بیشتری نسبت به سایر ماهیان تن دارد به همین جهت قیمت پایین‌تری هم دارد. آنچه در کلیپ مذکور به عنوان پنبه معرفی می‌شود، در واقع بخشی از بافت گوشت مارلین ماهی است و اینگونه نیست که تولیدکننده با هدف تقلب، به جای گوشت ماهی، پنبه را به ترکیب تن ماهی اضافه کرده باشد.

وی تصریح کرد: بنظر می‌رسد فرد انتشار دهنده این فیلم در فضای مجازی قصد سواستفاده دارد. شاید هم از سر بی اطلاعی، دچار سوبرداشت شده است.

وی تصریح کرد: تن ماهی به عنوان یک غذای سالم در جهان شناخته می‌شود و در ایران نیز چون ماهی‌های تنی که کنسرو می‌شود فرایند حرارت را طی می‌کنند، نیازی به مواد افزودنی ندارند و بنابراین از هیچ‌گونه مواد نگهدارنده در تولید این محصول استفاده نمی‌شود.

وی با اشاره به اینکه وزارت بهداشت و سازمان ملی استاندارد بر تولید تن در کشور نظارت دقیق دارند، گفت: به مصرف کنندگان اطمینان می‌دهم که تن ماهی تولید شده در کشور کاملاً سالم و بهداشتی است.

منبع: الف

کلیدواژه: تولید تن تن ماهی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۹۱۷۵۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نسبت به حق‌آبه مردم کهگیلویه و بویراحمد بی‌مهری شد

نماینده ولی فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد از بی توجهی دولت برای اجرای سد آبریز ابراز نگرانی کرد و گفت: بی توجهی به مطالبه مردم پذیرفتنی نیست. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از دهدشت، حجت‌الاسلام والمسلمین سید‌نصیر حسینی در اجلاسیه سرداران و 422 شهید شهرستان کهگیلویه با حضور معاون اجرایی رئیس جمهور اظهار داشت: واقعیت امر دولت‌های مختلف نسبت به حق‌آبه مردم کهگیلویه و بویراحمد با وجود داشتن 10 درصد آب‌های سطحی کشور بی‌مهری می‌کنند که انتظار می‌رود دولت سیزدهم نسبت به این مهم نگاه ویژه و خاصی داشته باشند.

وی با تاکید بر اینکه  ما یکی از استان‌هایی هستیم که منابع آب فراوانی داریم، اما متاسفانه به درستی از این منابع برای استان استفاده نمی‌شود، عنوان کرد: برخی سدهای احداث شده در محدوده جغرافیایی استان آورده‌ای برای مردم استان ندارند.

حسینی خاطرنشان کرد: موضوع اجرای سد آبریز را بارها در حضور مسئولان کشوری طرح کردیم ولی طرح این مطالبه مردم بعد از دوساعت به کلی به فراموش سپرده شد، ولی واقعیت امر در صورت بی‌توجهی دولت سیزدهم این مطالبه مردم را به اطلاع دفتر مقام معظم رهبری خواهیم رساند.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد نیز در این آئین گفت: 500 هزار بشکه نفت روزانه در این استان برداشت می‌شود، ولی هنوز از محرومیت رنج می‌برد و واقعیت امر ما ثروتمند هستیم اما اجازه نمی‌دهند از جیب خودمان پول برداریم.

سید‌علی احمدزاده تاکید کرد: اجرای سد آبریز به عنوان به یک آرزوی بر دل مانده و پتروشیمی چرام دو مطالبه مردم استان از رییس جمهوری و اعضای هیئت دولت است.

انتهای پیام/.

دیگر خبرها

  • تخصیص ارز ۲۸۵۰۰ تومانی به ۸ گروه کالایی در سال ۱۴۰۳+ جزییات
  • کشت طلای سفید در سیستان وبلوچستان
  • لرستان؛ فرصت تولید و تجارتِ صنعت شیلات
  • استفاده از پایاب های کشاورزی در حوزه آبزی پروری
  • بازگشت واحدهای تعطیل‌شده به چرخه تولید، ادعاست یا واقعیت؟ / باوجود دستور رئیسی، مسئولان از اعلام آمار، فراری هستند
  • نسبت به حق‌آبه مردم کهگیلویه و بویراحمد بی‌مهری شد
  • کشت قراردادی پنبه در یک هزار هکتار از مزارع سیستان وبلوچستان اجرا می‌شود
  • بهبود اقتصادی؛ از میدان «واقعیت» تا میدان «تصویر»
  • تامین ۵۰ درصدی پنبه مورد نیاز صنعت نساجی کشور
  • سازمان اوقاف خود را مخاطب در جبهه پیشران انقلاب اسلامی می‌داند