Web Analytics Made Easy - Statcounter

نوری با بیان اینکه دلیل افزایش قیمت گوشت و مرغ به دلیل افزایش قیمت نهاده های دامی و نقش مخرب دلالان بوده است، گفت: تخصیص ارز دولتی برای تامین نهاده های دامی و کشاورزی در شرایط فعلی ضروری است. به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری دانشجو، غلامرضا نوری قزلجه عضو کمیسیون کشاورزی مجلس با اشاره به اینکه افزایش قیمت نهاده های دامی و کشاورزی، اثر مستقیم در افزایش قیمت گوشت قرمز و محصولات کشاورزی داشته است، گفت: در طول هفته های گذشته، با افزایش قیمت گوشت قرمز و مرغ مواجه بودیم که عمده ترین دلیل آن را می توان افزایش قیمت نهاده های دامی و افزایش قیمت دام زنده، مرغ و هزینه های نگهداری از آن دانست چرا که شرایط فعلی، برخی از نهاده ها بدون تامین ارز دولتی تامین شده و این مسئله باعث افزایش هزینه تامین نهاده شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد:  یقینا تخصیص ارز دولتی برای تامین نهاده های دامی و کشاورزی در شرایط فعلی، جزو الزامات است چرا که عدم تخصیص ارز دولتی، باعث افزایش قیمت محصولاتی همچون گوشت قرمز و مرغ و... شده و همین روند اثرمستقیم بر کوچکتر شدن سفره مردم داشته است و باید طوری برنامه ریزی کرد که مردم قدرت خرید کافی برای خرید مایحتاج زندگی شان را داشته باشند و به طور یقین می توان گفت که تخصیص ارز ترجیحی از سوی دولت برای خرید نهاده های دامی می تواند اثرمستقیم برکاهش قیمت محصولات دامی داشته باشد و در این کار، باید بانک مرکزی تعامل و همکاری خوبی داشته باشد. 

نوری با بیان اینکه تامین نهاده های دامی تا حد زیادی باعث کاهش قیمت محصولات پروتئینی مانند گوشت قرمز می شود، تاکید کرد: اگر نهاده های دامی با قیمت بالا به دست تولیدکنندگان برسد، یقینا شاهد کاهش قیمت ها نخواهیم بود و نیاز است که دولت تدبیر راسخی در مدیریت تامین نهاده دامی داشته باشد چرا که محصولات پروتئینی و لبنی، جزو مایحتاج ضروری مردم مسحوب می شود و اختلال در قیمت این محصولات می تواند اقشار ضعیف جامعه را دچار مشکلات عدیده ای کند.

عضو کمیسیون کشاورزی مجلس با بیان اینکه سودجویان و دلالان در همه حوزه ها به اقتصاد کشور ضربه های سنگینی وارد کرده اند و بازار فرآورده های دامی و کشاورزی هم از این ضربه، مستثنی نبوده است، گفت: یقینا یکی از دلایل افزایش قیمت گوشت و مرغ در بازار، به دلیل فعالیت سودجویان و دلالان بوده است و دستگاه های نظارتی و دولتی باید با نظارت های دقیق، مانع از افزایش قیمت ها شوند و از سوی دیگر، افزایش قیمت محصولات پروتئینی باید متناسب با افزایش قیمت نهاده های دامی باشد.

وی وجود تحریم ها و کمبود ارز را از جمله موارد اختلال در افزایش قیمت نهاده های دامی دانست و گفت: در این میان، دلالان و سوداگران در تلاش هستند نهاده های دامی وارد شده را با قیمت بالاتر به دست دامپروران برسانند و انحصار در واردات و وجود سوداگران باعث می شود که محصولات دامی با قیمت گران به دست مصرف کنندگان و عموم مردم برسد که چنین شرایطی، نیازمند ساماندهی بیشتری از سوی مسئولان دولتی است. 

نوری با بیان اینکه بهبود شرایط معیشتی مردم جزو اولویت های مجلس شورای اسلامی محسوب می شود، خاطر نشان کرد: موضوعاتی همچون گرانی و تورم باعث ضربه خوردن معیشت مردم شده است و همین امر باعث شد که اعضای کمیسیون کشاورزی مجلس، علاوه بر تذکر به وزیر مربوطه، به صورت میدانی از کیفیت و نحوه واردات نهاده های دامی و کشاورزی، بررسی مراحل رسیدن این نهاده برای رسیدن به دست دامپروران و کشاورزان را در اولویت خود قرار دهند و امیدوارم با همکاری دستگاه قضا، بتوان با متخلفان و سوداگران حوزه نهاده های دامی و کشاورزی برخورد قاطع صورت بگیرد، چرا که عامل اصلی گرانی ها را در این موضوع می توان دید.

عضو کمیسیون کشاورزی مجلس تاکید کرد: باید طی بررسی ها، مشخص شود که چه افرادی در تلاش برای اختلال در بازار نهاده های دامی و کشاورزی هستند و موانع تخصیص ارز بانک مرکزی برای خرید دولتی نهاده های دامی برداشته شود تا این نهاده ها بدون اختلال به دست تولیدکنندگان برسند.

 

منبع: رادار اقتصاد

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: نهاده های دامی کشاورزی مجلس یازدهم افزایش قیمت نهاده های دامی نهاده های دامی و کشاورزی کمیسیون کشاورزی مجلس افزایش قیمت گوشت قیمت محصولات تامین نهاده گوشت قرمز ارز دولتی تخصیص ارز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۹۱۷۷۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تعیین عوارض ۶۰درصدی برای صادرات سیب‌زمینی

به‌گزارش همشهری آنلاین، این عوارض بعد از آن وضع شده است که برخی خبرها از کاهش عرضه سیب‌زمینی در بازار حکایت دارد به‌نظر می‌رسد دولت در تلاش است تا سطح عرضه و تقاضا را متعادل کند.

افزایش صادرات محصولات کشاورزی

دیروز همچنین قائم‌مقام وزیر جهادکشاورزی از افزایش ۲۳درصدی صادرات محصولات کشاورزی و صنایع غذایی خبر داد.

علیرضا پیمان‌پاک در صفحه شخصی خود در فضای مجازی اعلام کرد که با وجود کاهش ۹درصدی (ارزشی) صادرات کل کشور، صادرات محصولات کشاورزی و صنایع غذایی ۲۳درصد به لحاظ ارزشی و ۱۲درصد به‌لحاظ وزنی افزایش داشته است.

با وجود رشد صادرات محصولات کشاورزی و مواد غذایی برخی کارشناسان اعتقاد دارند از نظر هزینه، فایده، افزایش صادرات مواد غذایی به‌دلیل محدودیت‌های زیست‌محیطی و میزان مصرف آب به‌نفع کشور نیست. چراکه سیستم آبیاری کشاورزی در ایران مکانیزه نیست و برای اغلب محصولات آب بری بالایی دارد.

وضعیت بخش املاک اپلیکیشن‌های دیوار و شیپور

ماجرای بخش املاک اپلیکیشن‌های دیوار و شیپور همچنان خبرساز است در تازه‌ترین رویداد عضو کمیسیون عمران مجلس با بیان اینکه دیوار و شیپور با طرح مقابله با سوداگری بازار مسکن همراه نیستندگفت: درصورت عدم‌همراهی، باید مانع فعالیت این دو سایت شد.

هفته قبل ابوالفضل نوروزی مدیرکل دفتر اقتصاد مسکن وزارت برای ایجاد بخش احراز هویت مالک و کد پستی املاک به ۲پلتفرم‌ دیوار و شیپور یک هفته مهلت داد و گفت که در غیراین صورت بخش مسکن دیوار و شیپور مسدود خواهد شد. او همچنین گفته بود: بعضی ملک‌هایی که وجود خارجی ندارد، در این سکوها آگهی شده و به‌صورت گسترده و با هماهنگی یکدیگر به قیمت‌سازی می‌پردازند. در یک هفته گذشته اخبار مربوط به این دو اپلیکیشن به صدر اخبار آمده و حالا در تازه‌ترین رویداد روز گذشته عضو کمیسیون عمران مجلس نیز با بیان اینکه دیوار و شیپور با طرح مقابله با سوداگری بازار مسکن همراه نیستندگفت: درصورت عدم‌همراهی، باید مانع فعالیت این دو سایت شد.

به‌گفته او یکی از سوداگران بازار مسکن و مافیای این حوزه، افزایش قیمت جعلی مسکن با ارائه اطلاعات غلط در سکوهای اینترنتی است. اینها به‌صورت جعلی اطلاعاتی را از ملک، مالک و.. ارائه می‌دهند تا قیمت‌ها را افزایش دهند تا املاک خودشان را بفروشند.

عجله بی‌عجله

در رویدادی دیگر شرکت تپسی پس از آپدیت دوباره اپلیکیشن‌اش، گزینه عجله دارم را حذف کرد. آنگونه که روابط عمومی تپسی توضیح داده این گزینه به‌ دستور قضایی از ابتدای هفته جاری از تپسی حذف شده است.

پیش از این با پیگیری‌های سازمان تعزیرات حکومتی، گزینه «عجله دارم» از تاکسی‌های اینترنتی ازجمله اسنپ حذف شده بود. این سازمان اعتقاد دارد قیمت‌ها نباید افزایش یابد.

بیشتر بخوانید

اصل ماجرای «عجله دارم» تاکسی های اینترنتی | «عجله دارم» از کجا آمد؟ ماجرای استخراج عجیب طلا از کامپیوتر با پودر وی! صادرات ۹میلیارد دلاری به عراق

فرزاد پیلتن نماینده ویژه تجاری ایران در امور عراق در مورد جزئیات صادرات به عراق گفت: صادرات ایران به جهان در سال۱۴۰۲ حدود ۴۹.۴میلیارد دلار بوده که نسبت به سال۱۴۰۱ حدود ۸.۹درصد کاهش نشان می‌دهد. عراق با ۹.۲میلیارد دلار و ۱۸.۷درصد از سهم صادرات کشور پس از چین (۱۳.۹میلیارد دلار) دومین مقصد کالاهای صادراتی ایران بوده است. امارات (۶.۶میلیارد دلار)، ترکیه (۴.۲میلیارد دلار) و هند (۲.۲میلیارد دلار) نیز در رتبه‌های بعد از عراق قرار داشته‌اند.

کد خبر 848190 منبع: روزنامه همشهری برچسب‌ها کشاورزی اقتصاد تولید کنندگان

دیگر خبرها

  • توزیع روزانه ۴ تن گوشت قرمز در بازار روزهای کرج
  • توزیع گوشت قرمز در بازارهای روز کرج + قیمت
  • کشف ۸۵۰ کیلوگرم گوشت و آلایش‌های غیربهداشتی و غیرقابل مصرف دام و طیور
  • تعیین عوارض ۶۰درصدی برای صادرات سیب‌زمینی
  • ۳۵ میلیارد ریال تسهیلات مکانیزاسیون جذب ششتمد خراسان رضوی شد
  • ارزآوری ۶.۲ میلیارد دلاری بخش کشاورزی در سال ۱۴۰۲
  • توزیع ۷۰۰ تن نهاده دامی در مناطق عشایری شهرستان ارومیه
  • تورم تولید گوشت از مرز ۱۰۰ درصد عبور کرد
  • رتبه سوم مهاباد درتولید گوشت دراستان
  • روزانه ۱۵۰ تن گوشت مرغ در مازندران خریداری می شود