Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پول نیوز»
2024-05-03@22:01:56 GMT

تولید سیر سیاه برای اولین بار در استان سمنان

تاریخ انتشار: ۱۹ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۹۱۸۰۴۲

تولید سیر سیاه برای اولین بار در استان سمنان

رئیس هیات مدیره تعاونی امید دامن کوه دامغان گفت: سیر سیاه برای اولین بار در استان سمنان به همت تعاونی بانوان در این شهرستان تولید و به بازار عرضه شد.

به گزارش پول نیوز، ژاله منصوری ابراز داشت: سیر سیاه طی فرایند ۳۰ تا ۴۰ روزه بر اثر عمل تخمیر سیر در دستگاه‌های صنعتی تولید می‌شود و اکنون در برخی استان‌های همجوار مانند تهران و داخل استان سمنان مشتری دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی ادامه داد: سیر سیاه در طب آسیای شرقی و در کشورهایی مانند ژاپن، کره جنوبی و چین طرفداران زیادی دارد و تعاونی امید دامن کوه دامغان با ورود به عرصه تولید سیرسیاه توانسته است بازار خوبی پیدا کند و توسعه خط تولید سیر سیاه در دستور کار این تعاونی قرار دارد.

رئیس هیات مدیره تعاونی امید دامن کوه دامغان بیان کرد: ظرفیت دستگاه تولید سیر سیاه در این تعاونی تولید ۳۰۰ تا ۴۰۰ کیلوگرم محصول در یک دوره ۳۰ تا ۴۰ روزه است.

منصوری تصریح کرد: تعاونی امید دامن کوه با تمرکز بر تولید سیر سیاه برای ۱۸ خانم اشتغالزایی کرده است که از این تعداد اشتغال هفت فرصت شغلی به صورت مستقیم و ۱۱ فرصت شغلی به صورت غیر مستقیم ایجاد شده است.

وی یادآور شد: سیر سیاه در واقع سیر عمل آوری شده ۱۰ ساله بدون سرکه است و بوی بدی ندارد و خاصیت آن ۱۰ برابر سیر است و می‌توان در دمای منزل داخل پلاستیک یا شیشه به مدت طولانی نگه داشت.

رئیس هیات مدیره تعاونی امید دامن کوه دامغان خاطر نشان کرد: سیر به عنوان مواد اولیه تهیه سیر سیاه از استان همدان تهیه می‌شود.

وی اضافه کرد: تعاونی امید دامن کوه دامغان قبل از فعالیت در زمینه تولید سیر سیاه در زمینه تولید نان سنتی فعالیت داشته است و بعد از شیوع کرونا و کساد شدن بازار، این تعاونی فعالیت خود را تغییر داد و با سرمایه‌گذاری در حدود ۶۰۰ میلیون ریال توانست برای اولین بار در استان سمنان سیر سیاه تولید کند.

رئیس هیات مدیره تعاونی امید دامن کوه دامغان تصریح کرد: سیر سیاه مزه شیرین، بافت نرم و خواص درمانی زیادی دارد و در کاهش فشار خون، کاهش کلسترول، کاهش استرس، درمان بیماری‌های تنفسی و آسم، درمان بیماری‌های کلیوی و ورم‌های مفصلی موثر است.

منبع: پول نیوز

کلیدواژه: سیر سیاه پول نیوز دامغان کشاورزی فشار خون تولید سیر سیاه استان سمنان سیر سیاه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.poolnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پول نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۹۱۸۰۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اشتغال ۹۲ هزار نفری تعاونی‌های زنان در کشور

مطابق آخرین آمارها ۷۰۰۰ تعاونی زنان با عضویت بیش از ۶۶ هزار نفر و ایجاد ۹۲ هزار فرصت شغلی در کشور فعالیت دارند و تشکیل تعاونی های زنان در دولت سیزدهم رشد ۲۲ درصدی داشته است.

به گزارش ایسنا، در حال حاضر تعاونی‌های زنان نقش بسزایی در رشد و توسعه اقتصاد، تولید ناخالص داخلی، اشتغالزایی و درآمدزایی دارند.سیر تاریخی فعالیت بانوان در ایران نشان می‌دهد زنان از دیرباز در زمینه‌های مختلف از صنایع دستی و مشاغل هنری گرفته تا تولید فرش دستباف و امور باغی و کشاورزی فعالیت داشته و سهم بسزایی از تولید و اشتغال خُرد و خانگی را در قالب تعاونی‌ها به خود اختصاص داده‌اند.

امروز سازمان‌های‌ بین‌المللی، تشکیل تعاونی‌های زنان را به‌ عنوان یکی از راهبردهای اساسی کاهش نابرابری‌ها و افزایش مشارکت در کلیه امور اقتصادی و اجتماعی به دولت‌ها توصیه می‌کنند.

در کشور ما نیز طی یک دهه گذشته بنگاه‌های کوچک و متوسط بسیاری با عنوان تعاونی زنان در کشور تاسیس و با اقبال خوبی همراه شدند.این تعاونی‌ها در گرایش‌های‌ مختلف اعم از تولیدی، توزیعی و خدماتی فعالیت کرده و عمده تولیدات آن‌ها در حوزه‌ خدمات، کشاورزی، صنایع غذایی،صنایع ‌دستی، گلیم، فرش دستباف و گیاهان دارویی بوده است.

آنطور که حامد ویس کرمی - معاون امور تعاون وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی - گفته ۴۵ درصد از تعاونی‌های زنان در گرایش‌های فرش دستباف، صنعت و صنایع دستی، ۱۸ درصد در گرایش کشاورزی، ۲۳ درصد در رشته خدمات و ۱۴ درصد در سایر گرایش‌ها فعالیت دارند.

طبق گزارش ها ۴۵ درصد از تعاونی‌های زنان در گرایش‌های فرش دستباف، صنعت و صنایع دستی، ۱۸ درصد در گرایش کشاورزی، ۲۳ درصد در رشته خدمات  و ۱۴ درصد در سایر گرایش‌ها فعالیت دارند.

وی تقویت تعاونی های زنان را از برنامه های وزارت تعاون در سال جاری ذکر کرده و می گوید خوشبختانه دستگاه‌ها همکاری خوبی با تعاونی ها دارند و حمایت از تعاونی‌ها منجر به ایجاد اشتغال پایدار و امنیت شغلی می شود.
معاون وزیر تعاون درعین حال آماری از تعداد تعاونی‌های زنان در دولت سیزدهم ارائه کرده و می گوید:از ابتدای دولت سیزدهم تاکنون ۱۲۲۳ شرکت تعاونی زنان با ۱۲ هزار و ۱۹۶ نفر عضو و ۱۸ هزار و ۹۰۰ فرصت شغلی تشکیل شده است که نسبت به مدت مشابه دوره قبل رشد ۲۲ درصدی داشته است.

به گفته ویس کرمی، در حوزه‌های گردشگری نیز ظرفیت‌های کسب و کار و اشتغال خوبی برای بانوان در بخش تعاونی کشور وجود دارد.

تعاونی‌های زنان تعاونی‌هایی هستند که حداقل  ۷۰ درصد اعضا آن‌ها را زنان تشکیل می‌دهند.

بر اساس تازه ترین آمار تعداد  ۷۰۰۰  تعاونی زنان با عضویت بیش از ۶۶ هزار نفر و ۹۲ هزار فرصت شغلی در کشور فعال هستند. 

به گزارش ایسنا، پرداخت تسهیلات قرض‌الحسنه به اعضای شرکت‌های تعاونی زنان از محل منابع بانک توسعه تعاون، حمایت مالی در قالب وام و کمک بلاعوض با هدف توسعه بازار و حضور در نمایشگاه‌های داخلی و بین‌المللی از جمله برنامه‌های حمایتی معاونت امور تعاون از تعاونی‌های زنان بوده است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • جهش تولید با کارگران بدون دغدغه معیشتی محقق می‌شود
  • جهش تولید با رفع دغدغه معیشت کارگران محقق می‌شود
  • نقش وحدت در خنثی سازی سناریوی شوم دشمنان برای منطقه
  • پروژه «مرغ لاین» در میامی افتتاح می‌شود
  • پیگیری اعطای زمین و تسهیلات مسکن در روستاهای دامغان
  • اشتغال ۹۲ هزار نفری تعاونی‌های زنان در کشور
  • برداشت کلزا از مناطق گرمسیری برای اولین بار
  • تاکید بر حمایت از کارگران سمنان تا سهم ۴۰ درصدی دانش‌آموختگان از اشتغالزایی
  • نتانیاهو دست به دامن مقامات غربی شد
  • گفت‌وگو باکارگردان مجموعه‌مستند «پابه‌ماه»/ قصه‌هایی تماشایی از امید و زندگی