Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش حوزه جامعه خبرگزاری تقریب، عبدالرضا رحمانی فضلی عصر دوشنبه در حاشیه جلسه قرارگاه عملیاتی ستاد ملی مبارزه با کرونا اظهار داشت: بنای قرارگاه این است که از ظرفیت‌های همه مردم و همه جغرافیای کشور و ساختار اداری استفاده کنیم بر این اساس مقرر شد استان‌ها، شهرستان‌ها، شهرها و بخشداری ها چنین جلساتی را در قالب ستادهای استانی داشته باشند و اجرا مصوبات را به صورت دقیق پیگیری کرده و به صورت روزانه به قرارگاه گزارش دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


 
وی ادامه داد: همچنین مقرر شد کمیته های وابسته به ستاد ملی از باب هماهنگی و نظارت بر حسن اجرا که وظیفه قرارگاه است گزارش‌های هفتگی خود را به قرارگاه بفرستند و قرارگاه این گزارش‌ها را مورد رسیدگی و بررسی قرار دهد.
 
فرمانده قرارگاه عملیاتی ستاد ملی مقابله با کرونا گفت: یکی از مسائل مهمی که در دو هفته گذشته به همت و کمک وزارت بهداشت، شخص دکتر نمکی و معاونین ایشان و روسای علوم پزشکی و همچنین بسیج درباره آن تصمیم‌گیری شد و فردا اولین استان کار را شروع می‌کند، موضوع غربالگری عمومی و افزایش میزان تست است.
 
وزیر کشور  اضافه کرد: ما مبنا را در طرح غربالگری عمومی محلات گرفتیم و بنابراین است که محلات تقسیم بندی شود. بسیج، شهرداری‌ها، فرمانداری‌ها، بهداشت، هلال احمر، مساجد و مردم محل در این زمینه همکاری خواهندد داشت و همه امکانات در اختیار آنها قرار گرفته است.
 
رحمانی فضلی با بیان اینکه این طرح از فردا در استان کرمانشاه بعنوان نخستین استان اجرایی خواهد شد، گفت: با اجرای این طرح قرار است دو امر اتفاق بیفتد؛ یک میزان مبتلایان کم شود و دوم میزان ورودی به بیمارستان‌ها کاهش یابد که این مستلزم غربالگری عمومی است.
 
وزیر کشور خاطرنشان کرد: با تمهیداتی که اندیشیده شده و با همکاری خوب مردم یقینا می‌توانیم این موضوع را در زمان بندی مناسبی که وزارت بهداشت مشخص کرده انجام دهیم. تقاضای من از مردم این است که ضمن مراقبت از خود همکاری کنند.
 
فرمانده قرارگاه عملیاتی ستاد ملی مقابله با کرونا ضمن قدردانی از مردم در رعایت پروتکل‌های بهداشتی یادآور شد: بر اساس گزارشی که امروز ارائه شد،  رعایت پروتکل‌ها و انضباط و فاصله اجتماعی که در دو هفته گذشته به ۴۶ درصد رسیده بود، الان به ۷۰ تا ۷۵ درصد رسیده که این نشان دهنده مشارکت و همکاری خوب مردم در این کار بود.
 
وی خاطرنشان کرد: از فردا شهرهای جدیدی که باید محدودیت‌های بیشتری در آنها اعمال شود، شروع خواهد شد. ساعات کار بعد از ساعت 18 برای مشاغل سطح یک ممنوع خواهد شد.
 
 طرح محدودیت تردد خودروهای شخصی به ستاد ملی کرونا ارائه می‌شود
 
رحمانی فضلی افزود: طرحی هم در ستاد به عنوان محدودیت ترددهای خودروهای شخصی بعد از ساعت ۲۱ مطرح شده بود که در جلسه امروز ابعاد قضیه، محاسن و معایب، هزینه‌ها و منافع آن بررسی شد که این طرح را هم به ستاد ارائه می‌کنیم و ستاد هر تصمیمی بگیرد آن را اجرا خواهیم کرد.
 
وزیر کشور ادامه داد: نیروهای نظامی، انتظامی و دستگاه‌های اطلاعاتی و امنیتی همه در اجرای طرح ما را مثل بقیه دستگاه‌ها که کارشان را انجام می‌دهند، یاری می‌کنند.
 
رحمانی فضلی یادآور شد: با  مشارکت مردم و همکاری دستگاه‌های اجرایی و لطف خداوند امیدواریم بتوانیم بر این موضوع غلبه کنیم. برای هیچکس آمار روزانه فوتی‌ها و بستری‌ها خوشایند نیست و همه متاثر و متاسف هستیم. راه آن این است که از تمام تجربیات جهانی، ملی و دانش ما در زمینه مهار این ویروس استفاده کنیم.
 
وزیر کشور ضمن قدردانی از  تلاشهای  کادر درمانی، خدماتی و پزشکی اظهارداشت: از همه رسانه‌ها که خوب به میدان آمدند و می‌توانند بهتر از این هم در مدیریت افکار عمومی کمک کنند تشکر می‌کنم.
 
فرمانده قرارگاه عملیاتی ستاد ملی مقابله با کرونا تاکید کرد: کرونا یک بلیه جهانی است که باید نقش خود را در مقابله با آن ایفا کنیم تا بتوانیم این موضوع را مدیریت کنیم.
 
 
انتهای پیام/
 
 

منبع: تقریب

کلیدواژه: قرارگاه عملیاتی ستاد ملی رحمانی فضلی وزیر کشور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.taghribnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تقریب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۹۱۸۹۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برق برخی مناطق ۳ شهرستان گیلان فردا قطع می‌شود

شرکت توزیع نیروی برق استان گیلان با انتشار اطلاعیه‌ای از قطع موقت برق برخی مناطق شهرستان های رشت، رودسر و املش فردا در ساعات مشخص خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از گیلان، شرکت توزیع نیروی برق استان گیلان در اطلاعیه‌ای اعلام کرد که به منظور پاره‌ای از تعمیرات پیشگیرانه در جهت بهبود نیرورسانی، برق برخی از مناطق شهرستان‌های رشت، رودسر و املش فردا _یکشنبه، نهم اردیبهشت در ساعات مشخص قطع می‌شود.

در اطلاعیه شرکت توزیع برق استان برنامه قطع موقت برق فردا به شرح زیر است

شهرستان رشت: بلوار خرمشهر کوی امام رضا- جنب خانه بهداشت - تراشکاری آقای خانعلی یوسف زاده - بلوار خرمشهر تراشکاری جهان صنعت نبش بریدگی خرمشهر روبروی نمایشگاه ماشین سامانی - کارگاه شیرینی‌پزی یحیی جدی - بلوار خرمشهر-کوی طالقانی - بعداز بن بست از ساعت ۹ تا ۱۰

روستاهای رشت یک و سه- میدان جانبازان – بلوار خرمشهر - هنرستان فنی و حرفه‌ای دکتر آذر اندامی - خیابان شهدا- روبروی تازه آباد- پشت مجتمع ابریشم- شرکت فرآورده‌های بتونی برج ارمه گیلان - کمربندی خرمشهر از ساعت ۱۰:۱۵ تا ۱۱:۱۵

دبیرستان شاهد آیت الله بهجت - صفاری دبیرستان بهجت فومنی- خیابان طالقانی - روبروی سه راه معلم (بانک پاسارگاد) تأمین اجتماعی - رشت چهار-خیابان آیت الله طالقانی - ابتدای کوچه ابراهیم نژاد- خیابان نیکمرام از ساعت ۹ تا ۱۱

چابکسر (شهرستان رودسر): چاه آب شرب اوشیان - اوشیان- اردوگاه صابرین - چابکسر جنب پارک شهید انصاری - مهمانسرای شهید مطهری کمیته امداد-خیابان امام - تولید نخ قرقره گیلان – بلوار سرولات - اردوگاه شهید آیت الله مطهری -روبروی گلخانه از ساعت ۱۰ تا ۱۱

شهرستان املش: روستای گرکرود از ساعت ۹ تا ۱۱

کد خبر 748559

دیگر خبرها

  • اوقات شرعی فردا یازدهم اردیبهشت در شیراز
  • دشوارترین عملیات نظامی در دوران جنگ با عراق /کدام فرمانده سپاه به در روز اول به شهادت رسید؟
  • گردهمایی ائمه جمعه استان فارس در سپیدان
  • رحمانی فضلی: دولت ضعیف و قوی، هر کدام ۲۰ درصد کشور را عقب یا جلو می برند /بدون فضای باثبات نمی شود کاری کرد
  • پرداخت ۱۲۰ درصدی تسهیلات مشاغل خانگی شهر همدان
  • استقرار بالگرد نیروهای مسلح در استان ایلام ضروری است
  • برق برخی مناطق ۳ شهرستان گیلان فردا قطع می‌شود
  • (ویدیو) تعطیلی دانشگاه‌های سراسر کشور از ساعت ۱۲ تا ۱۴ فردا (یکشنبه)
  • مصرف بهینه آب در استان بوشهر ضروری است
  • اتوبوس‌هایی که به فرمان خانم‌ها حرکت می‌کنند