Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/خوزستان مدیرکل مدیریت بحران خوزستان از کاهش ۳۰ درصدی ذخیره سدهای استان خبر داد.

امید بن‌عباس در نشست ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران خوزستان که امروز (۱۹ آبان‌ماه) برگزار شد، اظهار کرد: سازمان آب و برق خوزستان معتقد است نبود بارندگی موثر در حوضه‌های آبریز علت کاهش ذخیره سدهای استان بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش ایسنا به نقل از اداره‌کل مدیریت بحران خوزستان، وی با اشاره به وضعیت بارش‌های استان تا پایان سال جاری بیان کرد: بر اساس پیش‌بینی و گزارش‌های اداره‌کل هواشناسی خوزستان، میزان بارش در ماه‌های آذر و دی کمتر از نرمال و در بهمن‌ماه بیشتر از حد نرمال است.

مدیرکل مدیریت بحران خوزستان با اشاره به وضعیت لایروبی رودخانه‌ها و بازه‌های فرسایشی بیان کرد: حدود ۳۱ میلیون مترمکعب در استان نیازمند لایروبی است اما با توجه به محدودیت منابع مالی ضرورت دارد که توسط کمیته فنی تنها نقاط بحرانی که احتمال آسیب به سکونتگاه‌ وجود دارد شناسایی و آن‌ها  لایروبی شوند.

وی تصریح کرد: بیش از ۷۰ درصد نقاط بحرانی فاضلاب و دفع آب‌های سطحی در شهرها  لایروبی شدند.

بن‌عباس با اشاره به تخریب سیل‌بندها از سوی برخی افراد توضیح داد: فرمانداران نسبت به افرادی که به سیل‌بندها تعرض می‌کنند و باعث تخریب آن می‌شوند اعلام جرم کنند و با آن‌ها برخورد صورت گیرد و سازمان جهاد کشاورزی نیز باید در زمینه حفظ سیل‌بندها کشاورزان را آموزش دهد.

وی با بیان خطرات ناشی از استقرار عشایر در حاشیه رودخانه‌ها گفت: عشایر باید از حاشیه رودخانه‌ها جابه‌جا شوند و تنها  نباید به یک تعهد کتبی اکتفا کرد. 

مدیرکل مدیریت بحران خوزستان با اشاره به افزایش سطح بیمه کشاورزی در خوزستان بیان کرد: بنا بر گزارش جهاد کشاورزی خوزستان در حال حاضر تنها ۴۰ درصد سطح زیرکشت استان تحت پوشش بیمه هستند که این میزان قابل قبول نیست و باید به ۸۰ درصد افزایش یابد.

وی گفت: از این رو ضرورت دارد که جهاد کشاورزی استان مساله اهمیت بیمه محصولات کشاورزی را برای کشاورزان تبیین و روشن نماید و اعلام کند که در صورت بیمه نبودن سطح زیر کشت خسارتی به کشاورزان پرداخت نخواهد شد.

بن‌عباس در پایان از هلال احمر خواست نقاط اسکان اضطراری برای شرایط بحرانی را آماده‌سازی کند و اقلام مورد نیاز این شرایط را در محل مورد نظر انبار و بررسی کند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی مدیریت بحران مدیریت بحران خوزستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۹۱۹۱۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۶۵ درصد ظرفیت سدهای کرمانشاه پُر شد

ایسنا/کرمانشاه به گفته معاون حفاظت و بهره‌برداری شرکت آب منطقه‌ای استان کرمانشاه، آورد سدهای استان از ابتدای سال آبی جاری تاکنون به بیش از ۱.۷ میلیارد مترمکعب رسیده است.

علی مرادی در گفت و گو با ایسنا، با اشاره به آخرین وضعیت ذخیره سدهای استان کرمانشاه، گفت: از مجموع ظرفیت حدود یک میلیارد و ۳۵۰ میلیون مترمکعبی سدهای استان، هم اکنون ۶۴.۹۱ درصد آن پُر است.

وی میزان ذخیره کنونی سدهای کرمانشاه را ۸۷۳.۵ میلیون مترمکعب اعلام کرد و افزود: بیشترین میزان ذخیره سدها به ترتیب مربوط به سدهای گاوشان و داریان است.

معاون حفاظت و بهره‌برداری شرکت آب منطقه‌ای کرمانشاه درباره وضعیت سرریز سدهای استان نیز اظهار کرد: در حال حاضر تنها سد «تنگ حمام» در شرایط سرریز قرار دارد و ظرفیت مابقی سدهای استان تکمیل نیست، چون در کنار ورودی که این سدها دارد، خروجی و مصرف نیز دارند.

وی با بیان اینکه آورد سدهای استان از ابتدای سال آبی جاری (مهر ۱۴۰۲) تاکنون حدود یک میلیارد و ۷۲۵ میلیون مترمکعب بوده، خاطرنشان کرد: بیشترین آورد را نیز در سد داریان به میزان حدود ۱.۴ میلیارد مترمکعب داشتیم، اما چون این سد دارای نیروگاه است میزان خروجی آب آن نیز قابل توجه می‌باشد.

به گفته مرادی، پس از داریان بیشترین آورد سدهای استان در سال آبی جاری مربوط به سد گاوشان با حدود ۷۲ میلیون مترمکعب و کمترین نیز مربوط به سد گیلانغرب به میزان ۱.۶ میلیون مترمکعب بوده است.

معاون حفاظت و بهره‌برداری شرکت آب منطقه‌ای استان کرمانشاه درباره آورد حاصل از بارش‌های اخیر نیز عنوان کرد: هنوز بخشی از رواناب حاصل از بارش‌ها وارد سدها نشده و آورد این بارش‌ها در آمار هفته آینده خود را نشان خواهد داد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • بارش تگرگ و باران شدید در غرب استان تهران
  • وضعیت بارش و دمای هوا تا اواخر خرداد
  • آخرین جزئیات بارش‌ها و دمای هوای تا ۲۷ خرداد ۱۴۰۳
  • سهم ناچیز سدهای خراسان شمالی از بارش‌ها/ آب ذخیره کمتر شد
  • حجم ذخیره آب مخازن سدهای کردستان به ۷۲ درصد رسید
  • آماده‌باش مدیریت بحران برای بارش باران در ۱۸ استان
  • پرشدگی ۸۱ درصدی سدهای خوزستان با بارش های اخیر
  • حجم ذخیره آب سد رئیس‌علی دلواری به ۵۳ درصد رسید
  • ۶۵ درصد ظرفیت سدهای کرمانشاه پُر شد
  • ذخیره‌سازی ۲۵ میلیون مترمکعب آب باران در سدهای بوشهر