Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-05-03@03:05:34 GMT

آذربایجان از ارمنستان شکایت می‌کند

تاریخ انتشار: ۱۹ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۹۱۹۵۲۵

آذربایجان از ارمنستان شکایت می‌کند

به گزارش تابناک به نقل از ایسنا، الهام علی‌اف، رئیس‌جمهوری آذربایجان در مصاحبه با بی‌بی‌سی نیوز اظهار کرد: ما از کارشناسان بین‌المللی می‌خواهیم خسارت‌هایی که به زیرساخت‌های ما و منازل شهروندان و نیز خساراتی که به میراث تاریخی ما وارد شده را ارزیابی کنند. بعد از آن ما شکایت‌نامه‌هایی را علیه کشور ارمنستان ارائه خواهیم کرد و آماده آن هستیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



حکمت حاجییف، معاون رئیس‌جمهوری آذربایجان نیز در توییتر در اشاره به ویرانی و خسارت‌های وارده به جنگل‌ها و خسارات به محیط زیست قره‌باغ نوشت: ارمنستان "تروریست محیط زیستی" است.

رئیس‌جمهوری آذربایجان در بخش دیگر این مصاحبه گفت، احتمالا کمک گرفتن نظامی از ترکیه را در صورت در معرض تهدید قرار گرفتن کشورش بررسی کند. او همچنین برای توقف جنگ در قره‌باغ در صورت تعهد رهبر ارمنستان به خروج نیروهایش از این منطقه اعلام آمادگی کرد.

علی‌اف تاکید کرد: به اعتقاد من اگر امور به همین شکل کنونی ادامه یابند هرگز نیاز به مشارکت نظامی ترکیه نخواهد بود.

رئیس‌جمهوری آذربایجان تصریح کرد: سال‌ها پیش با ترکیه سندی را امضا کردیم که مربوط به حمایت نظامی در صورت حمله به ما بود. ما چارچوب و اصول قانونی داریم تقریبا شبیه آنچه بین ارمنستان و روسیه وجود دارد. اگر آذربایجان با حمله‌ای روبه‌رو شود و نیاز به حمایت نظامی ترکیه را احساس کند به این راهکار خواهد اندیشید.

علی‌اف تاکید کرد، باکو خواهان ادامه جنگ در قره باغ نیست، اما منتظر تضمین‌ها از بابت خروج نیرو‌های ارمنی از منطقه است.

رئیس‌جمهوری آذربایجان گفت: اگر نیکول پاشینیان نخست وزیر ارمنستان نه وزیر خارجه‌اش شخصا بگوید که ارمنستان نیروهاش را از آغ‌دام و وکیلباجار و لاچین سه منطقه باقی مانده تا آزاد شوند، بیرون می‌برد و جدول زمانی به ما بدهد ما جنگ را متوقف خواهیم کرد، اما پاشینیان این کار را نمی‌کند.

پاشینیان قبلا گفته بود ایده استقرار نیرو‌های حافظ صلح روسیه در منطقه مورد نزاع را تایید می‌کند و آن را بهترین راهکار برای حل مناقشه قره‌باغ توصیف کرده بود. او اشاره کرد، هر راه حلی در قره باغ باید تضمین کند این منطقه حق تعیین سرنوشتش را دارد.

منبع: تابناک

کلیدواژه: کاملا هریس انتخابات ریاست جمهوری آمریکا 2020 جو بایدن محمد رضا نجفی آذربایجان ارمنستان قره باغ کاملا هریس انتخابات ریاست جمهوری آمریکا 2020 جو بایدن محمد رضا نجفی رئیس جمهوری آذربایجان قره باغ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۹۱۹۵۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توسعه ظرفیتهای آموزش زبان فارسی در جمهوری خودمختارنخجوان

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی،    عزیز منصوری سرکنسول جمهوری اسلامی ایران در نخجوان به اتفاق همکاران بخش فرهنگی سر کنسولگری جمهوری اسلامی ایران در نخجوان از کرسی زبان فارسی دانشکده زبان‌های خارجی دانشگاه دولتی نخجوان بازدید کردند.

 این جلسه  با حضور رئیس دانشگاه، معاون   و تعدادی از مدیران  و اساتید زبان فارسی دانشگاه و نماینده وزارت امور خارجه جمهوری آذربایجان در جمهوری خود مختار نخجوان برگزار شد.

در این جلسه، حاضرین در مورد وضعیت آموزش زبان فارسی در جمهوری خودمختار نخجوان و راه‌های توسعه ظرفیت‌های آموزشی و پژوهشی در این حوزه به بحث و تبادل نظر پرداختند.

 

 

دیگر خبرها

  • شهرداری ایروان مایل به همکاری با اصفهان در حوزه‌های فرهنگی، اجتماعی و ورزشی است
  • توسعه ظرفیتهای آموزش زبان فارسی در جمهوری خودمختارنخجوان
  • ایران قوی مدیون خون شهدا
  • رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی در ارمنستان چه می‌کند؟
  • ارامنه معترض به مرزبندی جدید ارمنستان و آذربایجان، بزرگراهی را مسدود کردند
  • علی‌اف: صلح در قفقاز جنوبی تنها از طریق عادی‌سازی روابط باکو-ایروان حاصل می‌شود
  • مذاکرات دوجانبه صلح جمهوری آذربایجان و ارمنستان در آلماتی
  • علی اف: تحدید مرزهای جمهوری آذربایجان و ارمنستان آغاز شده
  • برنامه‌های آمریکا و اروپا برای نفوذ در قفقاز
  • بلینکن با سران جمهوری آذربایجان و ارمنستان گفت‌وگو کرد