Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از ایرنا، برخی جامعه شناسان این شباهت را ریشه در ذات انسان و برخی دیگر ریشه در هوش جمعی می‌دانند. هوش جمعی به این معناست که هر فردی در هر جای دنیا به پژوهش و مطالعه‌ای انجام دهد، در واقع اطلاعاتی را به دانسته‌های تمام انسان‌ها می‌افزاید. در ادامه «ایرنا زندگی»، فرهنگ‌های مشابه در آداب معاشرت جوامع گوناگون را با شما به اشتراک می‌گذارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



۱. ایستادن هنگام سلام کردن

هنگام سلام کردن و خوش‌آمد گویی به فرد تازه وارد شده باید ایستاد و با کلمات مناسب از او استقبال کرد. ایستادن هنگام سلام و احوال پرسی کردن، زبانِ بدن برای احترام گذاشتن به شخص مقابل است که در تمام جوامع رفتاری خلاف آن را رفتاری ناشایست و غیر حرفه‌ای می‌دانند.

۲. در صف ایستادن

وقتی تعدادی از افراد در صف ایستاده باشند و شما نیز درخواستی مشابه آن‌ها داشته باشید، ناخودآگاه در پشت سر آخرین نفر می‌ایستید. برخی از افرادی که صف را رعایت نمی‌کنند موجب تنش و نارضایتی دیگر افراد جامعه می‌شوند. خود و هم دیگران را به زحمت مذاکره بر سر بدیهی‌ترین مسایل وادار کنند.

۳. نگه نداشتن آسانسور

حتما برای شما نیز پیش آمده است که مدت زیادی را منتظر آسانسور ایستاده باشید اگر در آن زمان‌ها عجله داشتید مانند عجله برای دیر نرسیدن به یک مصاحبه کاری، تاخیر زیاد آسانسور می‌تواند برایتان گران تمام شود. به همین دلیل در هیچ یک از فرهنگ‌های جوامع متمدن، نگه داشتن آسانسور به دلیل میل شخصی پسندیده نیست؛ زیرا ممکن است حق دیگران را ضایع کینم یا به آن‌ها ضرر برسانیم.   ۴. وقشت شناس بودن

دیر رسیدن تصویر حرفه‌ای و استحکام شخصیتی شما را زیر سوال می‌برد. انتظار به هیچ عنوان برای هیچ فرد و افرادی خوشایند نیست. حتی اگر آن افراد خانواده و نزدیکان شما باشند. فرهنگ «وقت شناس بودن» و «سر وقت رسیدن» در همه موقعیت‌ها یک صفت مثبت است که برای تقویت تصویر حرفه‌ای شما در جامعه به شدت نیاز است.

۵. اول زنان داخل شوند

باز کردن در، برای زنان و پیشقدم شدن آنها، نوعی احترام شایسته و مودبانه درخور مردان نسبت به زنان است. هیچگاه اول وارد شدن مردان در حضور زنان، احترامی به خود (مردان) یا احترام به زنان را شامل نمی‌شود.

۶. استفاده از کلمات محترمانه

استفاده از کلمات «سپاسگزارم»، «لطفا»، «خواهش می‌کنم» و ... برای نشان دادن شخصیت متین و بردبار شخص سخنور لازم است. حتی در رستوران هم باید نسبت به گارسون این کلمات را به کار برد و هوش زبانی خود را به ساختار این چنینی عادت داد. یکی از راه‌های تقویت هوش زبانی خواندن کتب کلاسیک است.

۷. اجازه گرفتن

اجازه گرفتن پیش از استفاده از حق یا وسایل دیگران نیز در بین همه مردم متمدن جای گرفته است. مانند، اجازه گرفتن پیش از اینکه بخواهیم به وسایل دیگران دست بزنیم یا پیش از اینکه بخواهیم وقت آن‌ها را بگیریم.

منبع: جام جم آنلاین

کلیدواژه: معاشرت زندگی رفتار شخصیت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت jamejamonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام جم آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۹۱۹۶۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعضای شورای شهر اصفهان سال گذشته روی چه موضوعاتی بیشتر تمرکز داشتند؟

بررسی گفت‌وگوهای اعضای شورای اسلامی شهر اصفهان و دریافت خروجی آن معروف به «ابر کلمات» خروجی قابل تأملی از سخنان اعضای شورا ارائه می‌کند که نشان می‌دهد هر کدام از اعضا روی چه موضوعات و نکاتی تمرکز داشته‌اند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، «ابر کلمات» خروجی قابل تأملی از سخنان اعضای شورای اسلامی شهر اصفهان ارائه می‌کند که نشان می‌دهد هر کدام از اعضا روی چه موضوعات و نکاتی تمرکز داشته‌اند.

در ادامه خروجی گرافیکی که از ابر کلمات و کلید واژه‌های پرتکرار اعضای شورای اسلامی شهر اصفهان در یک سال اخیر داشتند را از نظر می‌گذارانید.

کد خبر 749076

دیگر خبرها

  • در هیچ مکتبی به اندازه اسلام به حقوق زنان توجه نشده است
  • در هیچ مکتبی به اندازه اسلام به حقوق زنان توجه نشده است.
  • بزرگترین حامی حقوق زن اسلام است
  • طلوع خورشید اسلام، روح نشاط و امید در کالبد زن دمید
  • رونمایی از کتاب در جستجوی آداب آبادانی در یزد
  • اسلام بزرگترین حامی حقوق زن است
  • فراخوان پنجمین جشنواره بین المللی فیلم کوثر منتشر شد
  • فراخوان پنجمین جشنواره بین‌المللی فیلم کوثر منتشر شد
  • دین اسلام بزرگترین حامی حقوق زن است
  • اعضای شورای شهر اصفهان سال گذشته روی چه موضوعاتی بیشتر تمرکز داشتند؟