Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله سید محمد سعیدی عصر دوشنبه در مراسمی که به مناسبت ورود حضرت معصومه (س) به قم و به دلیل شیوع ویروس کرونا بدون حضور عموم مردم و با حضور محدود خادمان حرم و با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی برگزار و از رسانه‌های مختلف انعکاس داده شد با اشاره به اینکه انقلاب اسلامی نعمتی است که خدا به برکت حضرت معصومه (س) و جغرافیای شهر مقدس قم به مردم ایران عنایت کرده است، گفت: به برکت انقلاب اسلامی خداوند نعمت‌های زیادی به ما عنایت کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: این مکان از حیث جغرافیایی به قدری برای اهل بیت (ع) عزیز و محترم است که قبل از ولادت حضرت معصومه سلام الله علیها و پدر بزرگوارشان، امام صادق علیه السلام آمدن ایشان به شهر قم را بشارت می‌دهند و مقاماتی را که در خور فهم مردم است را بیان می‌کنند.

تولیت آستان مقدس حضرت معصومه (س) با تاکید بر اینکه مسئولان باید حریم قم و مراجع را نگه دارند، افزود: علم، معرفت، انقلاب و آزادگی از قم به همه دنیا منتشر می‌شود و از ۱۱۰ کشور طلبه در قم زندگی می‌کنند.

وی با تاکید بر اینکه مسئولان مدیون حضرت معصومه (س) و شهر مقدس قم هستند، افزود: مسئولان باید حریم قم را نگه دارند و از نظر عفاف و حجاب و نشر معارف اهل بیت (س) و ترک منکرات باید قم نمونه معرفی شود.

آیت الله سعیدی با اشاره به اهمیت ورود حضرت معصومه (س) به قم گفت: در این روز یک حرکت عظیم الهی با عنایت امام رضا (ع) آغاز شد چرا که یکی از مهمترین ویژگی‌های حضرت معصومه (س) ولایت‌مداری است.

وی با بیان اینکه ولایت مداری حضرت معصومه (س) باعث شد در این مسیر قدم بگذارد و به ترویج دین الهی بپردازد گفت: کسانی که راه خدا را رفته‌اند همواره در خدمت قرآن و معارف الهی بوده‌اند.

امام جمعه قم افزود: همه بخصوص جوانان قم باید قدر این نعمت را بدانند و حریم قم و مراجع را نگه دارند و فرمایشات رهبری را با گوش جان بشنوند و عمل کنند.

کد خبر 5067722

منبع: مهر

کلیدواژه: قم ایران آیت الله سعیدی انقلاب اسلامی ایران حضرت معصومه س ویروس کرونا شیوع کرونا شیراز آمار کرونا بوشهر بارش باران کرمانشاه محدودیت های کرونایی شهرکرد ستاد ملی مقابله با کرونا قزوین لیگ برتر فوتبال ایران مشهد مجلس شورای اسلامی حضرت معصومه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۹۲۰۰۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شهید مطهری طلایه دار مبانی فکری انقلاب اسلامی بود

اسماعیل دستگزار در گفت و گو با خبرنگار مهر، اظهار کرد: سالروز شهادت استاد شهید مرتضی مطهری را روز معلم نامیده اند چرا که ترسیم طرحی از اراده، ایمان، اخلاص برای تلاش و تکاپو در تربیت انسان و هدایت دلسوزانه اوست که سرمشق معلمان مخلص میهن اسلامی ما است.

وی خاطرنشان کرد: شهید مطهری یکی از سرمایه های عظیم و از طلایه داران مبانی فکری انقلاب اسلامی به شمار می رود که برای ایجاد تحولات فکری، فرهنگی، سیاسی و اقتصادی مجاهدت ها کرد و هنوز نیز خیر و برکت آثار ایشان در جامعه اسلامی ساری و جاری و در تربیت نفوس و هدایت نسل ها مؤثر و ماندگار است.

مدیر کانون فرهنگی و هنری آستان مقدس امامزاده حضرت سید ابراهیم خراسانی (ع) شهر لاهرود گفت: روز معلم روز بزرگداشت علم و عالم و تجدید میثاق با دین و دانش و بصیرت و تقواست.

دستگزار ادامه داد: البته این شرافت و فضیلت برای معلم، زمانی ارزشمند است که بتواند این موهبت الهی را در وجود خود محقق سازد و با تمام وجود در جهت کمال جامعه به تعلیم و تربیت بپردازد.

مدیر کانون فرهنگی و هنری آستان مقدس امامزاده حضرت سید ابراهیم خراسانی (ع) شهر لاهرود تصریح کرد: معلم، استاد و مربی باید خود را وقف سیر تکاملی انسان ها بکند و در این راه روز و شب نشناسد و همواره دغدغه هموارتر نمودن راه سعادت و پیشرفت نسل‌ها را داشته باشد

دستگزار افزود: علامه بزرگوار شهید مرتضی مطهری الگویی به تمام معنا در این راه بود که در ادای امانتش از هیچ کوششی دریغ نورزید و جان پاکش را در ادای رسالت معلمی تقدیم کرد.

وی بیان کرد: فلسفه و رمز نامگذاری این روز به عنوان روز عقیدتی و سیاسی در سپاه و بسیج بیانگر ضرورت تجلّی و تبلور دائمی همین تفکر در این نهاد مقدس است زیرا رسالت مربیان و معلمان به ویژه در شرایطی که شبهات زیادی از سوی افراد چه با انگیزه یافتن پاسخ قانع‌کننده برای پرسش های خود و چه با انگیزه های شیطانی برای سست نمودن باورهای جامعه اسلامی طرح می‌گردد، رسالتی بسیار خطیر و مهم است.

مدیر کانون فرهنگی و هنری آستان مقدس امامزاده حضرت سید ابراهیم خراسانی (ع) شهر لاهرود تصریح کرد: مبنا و بنیان دین اسلام تعلیم و تربیت است و معلمی یکی از شئون الهی است که در وجود انبیاء و پیامبران نهاده شده است تا رسالت تعلیم و تربیت را برعهده گرفته و معلم بشریت باشند، به همین دلیل است که معلمی را شغل انبیاء نامیده‌اند و در تمام جوامع بشری معلم دارای ارزش، شأنیت و جایگاهی ویژه است.

کد خبر 6093317

دیگر خبرها

  • دیدار جمعی از معلمان با رهبر انقلاب در روز چهارشنبه
  • گردهمایی بزرگ دختران دانشجو در قم برگزار می شود
  • شهید مطهری طلایه دار مبانی فکری انقلاب اسلامی بود
  • شوراها رکن مردم سالاری و از برکات نظام اسلامی هستند
  • دهه کرامت؛ فرصتی برای افزایش معرفت مردم به اهل بیت (ع)
  • «با شما سربلندیم» شعار دهه کرامت
  • تصاویری از رهبر انقلاب در خلیج فارس
  • آیت الله جوادی آملی: حرف هر واعظی در مردم اثر نمی‌کند، وگرنه روضه خوانی‌ها و وعظ کم نیست
  • قدردانی جمعی از استادان و شخصیت‌های حوزوی از آیت‌الله جوادی آملی
  • همایش بین المللی اندیشه‌های قرآنی حضرت آیت الله خامنه‌ای در قم برگزار می شود